۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

جسدم را بسوزانيد !عليرضا پهلوي

Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic





يكي از دوستان خانواده پهلوي گفته است كه عليرضا پهلوي وصيت كرده بود كه پس از مرگ جسدش را بسوزانند و خاكسترش را در درياي خزر بريزند.

نازي افتخاري، در گفت و گويي با بي بي سي فارسي گفت كه عليرضا پهلوي علاقه خاصي به ساحل درياي خزر داشت و هميشه به ياد خاطراتي بود كه همراه پدر و خانواده اش در سال هاي قبل از انقلاب در نوشهر مي گذراند.

عليرضا پهلوي، دومين فرزند پسر محمد رضا پهلوي، آخرين شاه ايران صبح روز سه شنبه، ۱۴ دي ماه (۴ ژانويه) در خانه خود در بوستون خودكشي كرد.

به گفته خانم افتخاري او از مرگ خواهرش به شدت متاثر بود و همچنين تائيد كرد كه مرگ دوست دختر وي در سال گذشته هم در تشديد افسردگي شاهزاده عليرضا پهلويبي تاثير نبوده است.

ليلا پهلوي آخرين فرزند محمدرضا پهلوي در سال ۱۳۸۰ در سن ۳۱ سالگي در هتلي در لندن خودكشي كرده بود. او در پاريس دفن شده است.

هنوز جزئيات چگونگي برگزاري مراسم خاكسپاري آقاي شاهزاده عليرضا اعلام نشده است. خانواده پهلوي از رسانه ها خواسته اند كه دست كم براي چند روز به حريم خصوصي آنها را احترام بگذارند.

خانم افتخاري گفت كه رضا پهلوي روز چهارشنبه به بوستون خواهد رفت و انتظار مي رود كه فرح پهلوي نيز همزمان از پاريس به اين شهر برود.

دفتر رضا پهلوي در واشنگتن گفت كه خانواده پهلوي چند روز براي عزاداري به طور خصوصي وقت مي خواهد و هنوز هيچ برنامه اي براي مراسم عمومي يادبود براي عليرضا پهلوي اعلام نشده است.

در بيانيه اي كه خانواده پهلوي پس از مرگ عليرضا پهلوي در وبسايت رسمي رضا پهلوي، وليعهد سابق ايران و برادر بزرگتر او منتشر كرده اند، آمده است: "عليرضا پهلوي همچون ميليون ها جوان ايراني، از آنچه كه به ناروا بر ميهن عزيزش مي گذشت سخت آزرده و غمگين بود."

در ادامه اين بيانيه آمده است كه عليرضا پهلوي "در صبحگاه چهاردهم دي ماه ۱۳۸۹ (چهارم ژانويه ۲۰۱۱) در منزل مسكوني خود در شهر بوستون آمريكا به زندگي خود خاتمه داد و همه خانواده و دوستدارانش را در غمي عميق فرو برد."

به گزارش رسانه هاي محلي، پليس بوستون گفت كه بعد از ساعت دو صبح به وقت محلي در روز سه شنبه، جسد مردي را در خانه اي در محله "سات اند" پيدا كرد كه خود را به ضرب گلوله كشته بود.

پليس هويت اين مرد را تاييد نكرد، اما يك مقام كه نخواست نامش فاش شود به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت كه جسد متعلق به عليرضا پهلوي است.

در بيانيه وبسايت رضا پهلوي آمده است كه "خاطره دردناك مرگ پدر و خواهر عزيزش" هرگز عليرضا پهلوي را رها نكرده بود.

از يكي از نزديكان خانواده پهلوي نقل شده است كه عليرضا فردي منضبط و مقيد بود و "مثل يك فرمانده نظامي" به زندگي خود خاتمه داد.

عليرضا پهلوي سومين فرزند آخرين شاه ايران و فرح پهلوي، متولد سال ۱۳۴۵ در تهران بود. او پيش از مرگ در شهر بوستون تنها زندگي مي كرد.

او كه در جريان انقلاب همراه خانواده اش مجبور به ترك ايران شده بود تحصيلات دبيرستاني را در ايالت ماساچوست آمريكا به پايان برد.

اردشير زاهدي، داماد سابق شاه ايران و از نزيكان خانواده پهلوي در مصاحبه اي با بي بي سي فارسي گفت: "عليرضا پهلوي تحصيلات عاليه داشت و به موسيقي كلاسيك بي نهايت علاقمند بود."

عليرضا پهلوي در دانشگاه پرينستون موسيقي خواند، سپس در رشته مطالعات ايران باستان از دانشگاه كلمبيا فوق ليسانس گرفت و بعد در رشته ايران شناسي و فلسفه در دانشگاه هاروارد به مطالعه پرداخت.


۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

تقدیم به شهربانوی ایران زمین

Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic



علیاحضرتا شهربانوی ایران زمین

در گذشت شاهزاده فقید علیرضا پهلوی را به شما و خاندان سلطنتی

غمناک عرض نموده

و از خدای ایران زمین برای شما مادر عزیز و خانواده پهلوی صبر و شکیبای را خواستارم

مرا در غم این فرزند ایران زمین شریک خود بدانید
علياحضرتا منهم همسن شاهزاده عليرضا هستم

فرزند کوچک شما و ایران حمید