۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

جنایت کار بعد از خامنه ای




Image and video hosting by TinyPic


جنایت کاری که برای ایران دندان تیز کرده است

منتها آقای مصباح یزدی


کور خوندی

مردم حکومت اسلامی را نمیخواهند



Image and video hosting by TinyPic

دعوت به گردهمائی دراتریش وین



Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

به مناسبت کشتار و همچنین ضرب و شتم و بازداشت مردم بی دفاع ایران، بر آن شدیم
تا مراسم یادبودی برای این بی گناهان بر پا شود.
از این رو از حامیان مردم ایران تقاضا داریم تا در صورت تمایل، شمع و یا شاخه گلی به همراه داشته باشند.

محل: وین جلوی پارلمان کنار مجسمه آتنا و پیاده رو پایین و پله ها
زمان: ۷ تا ۱۰ شب (۱۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰) یکشنبه ۲۱ ژوئن ۲۰۰۹

جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران در وین- اتریش*





زنی مجروح از باطوم گشتاپوی علی هیتلر



Image and video hosting by TinyPic




Image and video hosting by TinyPic


همه ی آنها که چهره ی وحشت زده آیت الله خامنه ای را در نماز جُمعه دیدند، اکنون و پس از مُشاهده دود شُدن نقشه های تبهکارانه او علیه خیزش انقلابی مردُم ایران در آتش خیابان، بسا بهتر می توانند علت اشک ریختن این خودکامه را ارزیابی کُنند. آقای خامنه ای می دانست که آخرین تیر ترکش خود را رها می کُند بدون آنکه مُطمین باشد به هدف می نشیند.

چه در تاریکی شب گُذشته و چه زیر آفتاب داغ شهرهای سراسر کشور، شلیک ولی فقیه "نظام"، تیر سرگردانی از آب درآمد که در نهایت در میانه روز شنبه به عقب کمانه کرد و بر تن "ناقص" سووقصد کُننده نشست.

مردُم دلیر ایران، آقای خامنه ای را زمان زیادی در انتظار گرفتن پاسخ تهدیدها و صُدور فرمان کُشتارشان نگُذاشتند. همزمان با آن که او از محل نمایش بی چاره گی یک درنده ی به تله اُفتاده رهسپار سوراخ دیگری بود، می توانست غُرش فریادهای مُبارزه جویانه ای را بشنود که همچون "مُشتی دُرُشت" به سمت پوزه ی لرزان او فرود می آمد.

کیفیت جدید آرایش حُکومت علیه مردُم، تنها در تلاش برای افزودن ابزارهای جنگ روانی بر تُفنگ و چُماقهایی است که در روزهای گُذشته به گونه گُسترده اما بی نتیجه ای از آنها مدد جُسته است. صُدور فرمان آدمکُشی از سوی شخص خامنه ای با هدف به وحشت افکندن جُنبش و عقب راندن آن صورت گرفت. این در حالی است که "نظام" کارتهای خود را در طول هفته پیش بازی کرده و آقای خامنه ای می تواند از "انقلاب" تا "آزادی"، برگهای برنده خود را زیر پای تظاهرکُنندگان ببیند.

در میدان نبردهای روز دوشنبه، اقتدار و هیبت دستگاه سید علی خامنه ای با زواید و حواشی نظامی و امنیتی اش در برابر اراده بی گُسست جوانان، زنان و مردان میهن برای کسب آزادی و عدالت به زانو درآمد.

روز دوشنبه در این آوردگاه با شلیک هر گُلوله، صدای خُرد شُدن اُستخوانهای ولایت استبدادی – مذهبی خامنه ای بود که طنین انداز می شُد. مُرشد معرکه ی "نظام" شک نداشته باشد این آخرین بار نبود که کیفر گُستاخی و پنجه نشان دادن به مردُم ایران را بی درنگ و در صحنه دریافت کرد.

* "مُشت دُرُشت مردُم" برگرفته از سروده "با کشورم چه رفته است" از فدایی شهید، سعید سُلطانپور است. او در چنین روزی (31 خُرداد) به دست دژخیمان رژیم جمهوری اسلامی به قتل رسید.

منصور امان

http://iranbbb.org/44922.htm

تانکها وارد میدان آزادی شدند


Image and video hosting by TinyPic

بنا به گزارش موثق خبر دار شدیم که جمهوری اسلامی تانک های جنگی را در میدان آزادی مستقر کرده است.

تانک ها ی جمهوری اسلامی وارد خیابان ها شدند .
رژیم رو به نابودی است و برای فرار از نابودی و ناتوانی در سرکوب مردم ایران تانک های خودش را وارد خیابان ها کرده است .

ملت مبارز ایران تا روز پیروزی از پای نخواهد ایستاد و از توپ و تانک رژیم رو به زوال خامنه ای هراسی ندارد

بی بی سی:شاهدان عینی در تهران می گویند پلیس ایران برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از باتون، گاز اشک آور، دستگاه های آبفشان و تیراندازی استفاده کرده است.

یک خبرنگار بی بی سی گفت که مردی را که تیر خورده بود دیده است و سایر تعدادی زخمی نیز در خلال درگیری میان تظاهرکنندگان و ماموران دولتی بوده است.

میرحسین موسوی، نامزد معترض انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران امروز در جمع هواداران خود حاضر شد و از آنها خواست تا در صورتی که توسط مقام های دولتی بازداشت شد، دست به اعتصاب سراسری بزنند.

آقای موسوی همزمان در بیانیه ای خطاب به مردم گفته "همواره در کنار شما خواهم ماند."

آقای موسوی در این بیانیه تاکید دارد که "هرگز اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد و در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم."

آقای موسوی از مردم خواسته که حرکات اجتماعی خود را بر اساس آزادی های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنند.

شاهدان عینی می گویند آقای موسوی در سخنان خود در خیابان جیحون تهران در نزدیکی خیابان آزادی که شاهد درگیری هزاران معترض با نیروهای دولتی بود گفته است که "آماده شهادت است" و به راهش ادامه خواهد داد.

درگیری های روز شنبه عمدتا زمانی آغاز شد که گروه های زیادی از مردم برای شرکت در تظاهرات به سوی میدان های انقلاب و آزادی سرازیر شدند اما به سد نیروهای امنیتی برخوردند.

از هفته گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات، شهرهای مختلفی در ایران شاهد اعتراضاتی بوده است. در برخی شهرهای ایران میان هواداران نامزدهای معترض با نیروهای امنیتی درگیری روی داد. بر اثر این درگیری ها تعدادی کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران روز جمعه در سخنرانی شدیدالحنی به مردم هشدار داده بود از تظاهرات خیابانی خودداری کنند.


در اعتراضات روز شنبه در تهران، پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور، باتون و ماشین های آب پاش استفاده کرد و گزارش های تائید نشده، حاکی از آن است که این درگیری ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

شاهدان عینی گفته اند که صدای تیراندازی در تهران شنیده شده است. معترضان علیرغم ممنوعیت تجمعات امروز در خیابان ها ظاهر شدند و با پلیس درگیر شدند.

هزاران نیروی امنیتی که شامل تعداد زیادی نیروی بسیجی بوده است میدان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران را به محاصره خود در آورده بودند. خبرنگاران می گویند مقام دولتی نسبت به روزهای پیش با شدت عمل بیشتری وارد عمل شده اند.

طبق گزارش ها معترضان از دست پلیس به کوچه و خیابان های اطراف محل تجمع گریختند و ضمن دادن شعارهایی علیه مقام های دولتی به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. آنها همچنین در خیایان ها آتش روشن کردند.

یک شاهد عینی به بی بی سی گفت در برخی از کوچه های منتهی به خیابان آزادی پلیس ضدشورش راه مردم را بسته بود اما در حداقل یک مورد فشار جمعیت چنان زیاد شد که پلیس اجازه عبور داد.

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که علیرغم تلاش های پلیس و بسیج، یک بار حدود سه هزار نفر از تظاهرکنندگان موفق به تجمع در میدان انقلاب شدند و شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر دیکتاتوری" سر دادند.

یک شاهد عینی به رویتر گفت که تظاهرکنندگان یک ساختمان مورد استفاده هواداران محمود احمدی نژاد در جنوب تهران را به آتش کشیدند.

گزارش می شود که با فرارسیدن شب معترضان همچون شب های گذشته در اعتراض به نتایج انتخابات از پشت بام ها "الله اکبر" و "یا حسین، میرحسین" سر داده اند.

بیانیه جدید موسوی
آقای موسوی در بیانیه ای که همزمان با درگیری ها منتشر کرده، این پرسش را مطرح می کند که مردم می پرسند"چه باید کرد و به چه سو باید رفت".


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گوید که آنچه را به آن باور دارد با مردم درمیان گذاشته است.


آقای موسوی با شرحی از پیروزی انقلاب ایران در سی سال پیش در باره دلایل خود برای ورود به عرصه انتخابات می نویسد: "آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می انجامد، تا به یاد آورم که اعتنا به کرامت انسانها پایه های نظام را تضعیف نمی کند بلکه استحکام می بخشد."


آقای موسوی با اشاره به انتقادهایی که به حامیان وی وارد شده می گوید: "چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."

در این بیانیه با اشاره به اعتراض های گسترده نسبت به نتیجه انتخابات و نادیده گرفته شدن اعتراض ها آمده که اگر برای موج نارضایی های گسترده اجتماعی از بحران مدیریتی کشور، از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوق شان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند، مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود.


آقای موسوی میزان تقلب و جابه جایی آرا را عظیم دانسته که به عقیده وی "آتش به خرمن اعتماد مردم زده است."


آقای موسوی امروز شنبه از سوی شورای نگهبان به جلسه این شورا دعوت شده بود اما از حضور در این شورا امتناع کرد. او در این بیانیه می نویسد: "از ما خواسته می شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آنکه این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی طرفی خود را به اثبات رسانده است."

این نامزد انتخابات همچنان بر این نظر است که باید این انتخابات باطل شود و انتخابات دیگری برگزار شود نه آنکه "با طرح احتمال خونریزی، مردم از هر گونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سئوالات مشروع در خصوص نقش لباس شخصی ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت های مردمی، به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد."

به گفته آقای موسوی، "ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم."


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مقامات دولتی توصیه کرده برای برقراری آرامش امکان تجمع مسالمت آمیز را بر اساس قانون اساسی فراهم کنند، زیرا با ایجاد فضایی آزاد در رسانه ها دیگر " احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابانها نخواهد بود."

شورای نگهبان که مسئول نظارت بر انتخابات است روز شنبه گفت که آماده است به طور تصادفی 10 درصد صندوق های رای را بازشماری کند. این شورا ابطال انتخابات با بازشماری کل آرا را رد کرده است.

روزنامه خیابان چاپ تهران



Image and video hosting by TinyPic


روزنامه خیابان اولین نسخه امروز در سطح شهر تهران پخش شد

Image and video hosting by TinyPic

حضرتی که مردک حقیری است


Image and video hosting by TinyPic


تظاهرات امروز در تهران بار دیگر به خون کشیده شد. خامنه‏ای، مردک حقیری است که مدتها با ماسکِ حضرت رهبر، نظامی را رهبری می‏کند که کارش تعصب و جهل و خرافه است. در عرض این سی سال هر روز و هفته و ماه و سال به بهانه‏ای خون ریخت و فرهنگ عزا و گریه را تبلیغ کرد. همان امت در صحنه که امروز تبدیل به ملتی رزمنده شده با ماشینهای آبپاش و گاز اشک آور و گلوله‏های خون آور پذیرایی می‏شود. گوش‏های خامنه‏ای سنگینند و صدای انقلاب مردم ایران را نمی‏شنوند. امروز دختر جوان دیگری گلوله خورد، افتاد، چشمانش از حدقه بیرون ماند و بر آسمان ایران خیره شد و سپس در خون خود آسود. ویدئوی آن را من جرأت ندارم اینجا بگذارم به مسئولیت خود بروید در انترنت ببینیدش. عمامه این آقا را اگر خود امام زمان بسته باشد و عبایش را اگر خود پیامبر بر دوشش گذاشته باشد مردک حقیری است که دیر یا زود به سرنوشت سایر دیکتاتورهای جهان گرفتار خواهد شد.
ایران هر گز نخواهد مرد چون ایرانی زنده است و جهان هرگز دیوانه را تحمل نخواهد کرد چون انسان هوشیار و آگاه است.

پی نوشت: شما توان دیدن شقاوت سربازان رهبر را ندارید. لطفاً اگر مثل من ناراحتی قلبی دارید و اگر نمی‏خواهید بغض خفه‏اتان کند و اشک امانتان را ببرد، و سر و کارتان به بیمارستان بیفتد، بدنبال دیدن این فیلم نباشید.

به خاطر انسانیت هر کس هستید و هر کجا به اندازه توان خود به کمک ایران بشتابید.

منتظر رهبر نمانید هر کس برای ایستادن جلوی ظلم، رهبری است بی نظیر.

عبدالقادر بلوچ

بیانیه استادان شاخص حقوق و وکلای دادگستری

Image and video hosting by TinyPic


به گزارش قلم نیوز، متن بیانیه استادان حقوق و وکلای دادگستری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به خشونت علیه مردم پایان دهید!

برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد 1388، به دلیل شک و تردیدهای مطرح در رعایت اصول و قواعد انتخابات آزاد و منصفانه، موجی از اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی را به همراه داشت. متأسفانه رویارویی خشونت آمیز و غیرقانونی با این حرکت، کشور ما را در فضایی آکنده از خشونت و ارعاب فرو برد. در این روزها انبوهی از اقدامات خشونت آمیز و غیر مسوولانه در رویارویی با اعتراض های مردمی، امنیت، جان و مال مردم را شدیدا به مخاطره انداخته است که موارد زیر تنها گوشه ای از آنهاست:

  • - تیراندازی به سوی مردم بی پناه و کشتن شماری از آنها
  • - عدم اعلام نام و مشخصات مجروحان و بی اطلاعی و سرگردانی خانواده های آنان
  • - دستگیری های گسترده جوانان این مرز و بوم و بی اطلاع نگاه داشتن خانواده های دستگیر شدگان از وضعیت آنها
  • - ضرب و جرح وحشیانه و غیر قانونی به بهانه برقراری نظم و امنیت
  • - تخریب اموال عمومی
  • - ورود غیر مجاز به اماکن مسکونی
  • - تجاوز به حریم مقدس دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی شهرهای مختلف کشور به ویژه کوی دانشگاه تهران و ضرب و شتم دانشجویان
  • - مداخله نیروهای بی نام و نشان و لباس شخصی به بهانه استقرار نظم و استفاده از انواع ابزارها و روشهای نامتعارف
  • - سکوت شگفت انگیز و غیر مسوولانه صدا و سیما و دیگر رسانه های دولتی در برابر اعتراض میلیونی مردم و تحریف وقایع که بر خلاف وظیفه قانونی اطلاع رسانی صحیح آنها بوده و همزمان تحریک احساسات و تشدید خشونت در فضای ملتهب جامعه
  • - برقراری محدودیت های گسترده، پیوسته و توجیه ناپذیر و اخلال در امکانات ارتباطی و مخابراتی در پوشش ظواهر قانونی

ما گروهی از حقوقدانان و استادان حقوق دانشگاه های تهران ضمن همدردی با خانواده های داغدیده و آسیب دیده و تاکید بر پیگیری جدی خواسته ها و مطالبات مردمی از راه های مسالمت جویانه، از تمام مقامات و نهادهایی که به موجب قانون اساسی و قوانین عادی وظیفه صیانت از حقوق و آزادی های شهروندی را بر عهده دارند می خواهیم تا هر چه سریع تر به این اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز پایان داده و به خواسته های مشروع و بحق مردم توجه کنند. بدیهی است در صورت عدم اقدام عاجل، در پیشگاه خداوند متعال و مردم مسوول خواهند بود. بی شک بستن مجاری قانونی برای اعمال و استیفای حقوق ملت راه حل مشکلات نیست، باید صدای دادخواهی مردم را شنید و به خواست های بحق آنان گردن نهاد.

  • 1. دکتر ناصر کاتوزیان (دانشگاه تهران)
  • 2. آیت الله دکترسید مصطفی محقق داماد (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 3. دکتر هدایت الله فلسفی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 4. دکتر محمدعلی اردبیلی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 5. دکتر سید محمد هاشمی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 6. دکتر رضا نوربها (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 7. دکترعلی حسین نجفی ابرندآبادی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 8. دکتر ابراهیم بیگ زاده (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 9. دکتر اردشیر امیرارجمند (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 10. دکتر امیر حسین آبادی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 11. دکنر محمد راسخ (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 12. دکتر سید محمد قاری سید فاطمی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 13. دکتر محمد جعفر قنبری جهرمی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 14. دکتر محمد حسین زارعی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 15. دکتر میر قاسم جعفرزاده (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 16. دکتر علی صفاری (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 17. حجت الاسلام دکتر رحیم نوبهار (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 18. دکتر هادی وحید (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 19. دکتر امیر نیکپی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 20. دکتر رضا اسلامی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 21. دکتر اسد الله یاوری (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 22. دکتر هومن موثق (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 23. دکتر صابر نیاورانی (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 24. دکتر مهدی مختاری (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 25. دکتر مهدی هداوند (دانشگاه شهید بهشتی)
  • 26. دکتر عباس شیری (دانشگاه تهران)
  • 27. دکتر محمد رضا ضیایی بیگدلی (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 28. دکتر محمد رضا پاسبان (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 29. دکتر جواد کاشانی (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 30. دکتر علی تقی زاده (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 31. دکتر رضا ولویون (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 32. دکتر همایون حبیبی (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 33. دکتر سید قاسم زمانی (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 34. دکتر سید منصور میر سعیدی (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 35. دکتر حسین غلامی دون (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 36. دکتر خیرالله هرمزی (دانشگاه علامه طباطبایی)
  • 37. دکتر علی نجفی توانا (دانشگاه آزاد اسلامی)
  • 38. دکتر کامران آقایی (وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه)
  • 39. دکتر محمد جلالی (وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه)
  • 40. دکتر علیرضا آذربایجانی (وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه)
  • 41. دکتر جعفر حبیب زاده (دانشگاه تربیت مدرس)
  • 42. دکتر محمود صادقی (دانشگاه تربیت مدرس)
  • 43. دکتر محمد فرجیها (دانشگاه تربیت مدرس)
  • 44. دکتر ستار زرکلام (دانشگاه شاهد)
  • 45. دکتر شاهپور منوچهری (وکیل دادگستری)
  • 46. دکتر رضا تمدن (وکیل دادگستری)
  • 47. دکتر حمید جلیل زاده خویی (وکیل دادگستری)
  • 48. سید احمد سعادت (وکیل دادگستری)
  • 49. علی کاکاافشار (وکیل دادگستری)
  • 50. اسماعیل مصباح اسکویی (وکیل دادگستری)
  • 51. محمدباقر میرسراجی (وکیل دادگستری)
  • 52. رضا آشوری (وکیل دادگستری)
  • 53. محمد فرض پور عاکیانی (وکیل دادگستری)
  • 54. جهانگیر مستوفی (وکیل دادگستری)
  • 55. خانم بتول کیهانی (وکیل دادگستری)
  • 56. خانم صدیقه حجت پناه (وکیل دادگستری)
  • 57. مجتبی پویا (وکیل دادگستری)
  • 58. صالح نیک بخت (وکیل دادگستری)

هشداره اوباما به سران رژیم

Image and video hosting by TinyPic


اوباما: حكومت ايران اقدامات خشن و ناعادلانه علیه مردم را متوقف كند

باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا، روز يكشنبه از حكومت ايران خواست تا اقدامات «خشن و ناعادلانه» عليه معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى را متوقف كند.

آقاى اوباما در يك هفته گذشته بارها در باره حوادث ايران كه پس از اعلام نتايج انتخابات روز ۲۲ خرداد بوقوع پيوسته است سخن گفته ولى از ابراز سخنانى كه نشانه دخالت در امور ايران باشد خوددارى كرده است.

وى در بيانيه اى گفت: «ما از رهبران ايران مى خواهيم كه همه اقدامات خشن و ناعادلانه عليه مردم خود را متوقف كند.»

باراك اوباما تاكيد كرد: «حكومت ايران بايد درك كند كه جهان نظاره گر آن است. ما براى هر بيگناهى كه جان خود را از دست مى دهد عزادار خواهيم بود.»

رييس جمهور آمريكا افزود: «حقوق جهانى مربوط به اجتماعات و آزادى بيان بايد محترم شمرده شود و آمريكا در كنار كسانى كه خواهان اين آزادى ها هستند ايستاده است.»

گزارش خبرگزارى ها حاكى است كه باراك اوباما براى بررسى تحولات مربوط به ايران در كاخ سفيد با مشاوران خود ديدار كرده است.

وى در بيانيه خود گفته است: «سركوب ايده ها نمى تواند آنها را از بين ببرد.»

به گفته آقاى اوباما، «مردم ايران در نهايت در باره اقدامات حكومت شان قضاوت خواهند كرد. اگر حكومت ايران خواهان احترام جامعه بين المللى است بايد به جايگاه مردم خود احترام بگذارد و با رضايت آنها حكومت كند، نه تهديد.»

وى با نقل قول از مارتين لوتركينگ، رهبر جنبش مدنى آمريكا، گفت: «هلال اخلاق جهانى طولانى است ولى آن در برابر عدالت تعظيم كرده است.»

آقاى اوباما اظهار داشت: «من به اين مسئله اعتقاد دارم. جامعه جهانى به اين موضوع باور دارد. و اكنون، ما شاهد خواسته عادلانه مردم ايران هستيم و نظاره گر آن خواهيم بود.»

اين سومين بار است كه رييس جمهور آمريكا ظرف يك هفته گذشته در باره تحولات مربوط به ايران اظهار نظر مى كند و بر خلاف جرج بوش، رييس جمهور سابق اين كشور، محتاطانه تر موضعگيرى كرده است.

موضع آقاى اوباما از سوى جمهريخواهان كه خواهان واكنش قاطعانه ترى در باره جمهورى اسلامى ايران هستند با انتقاد روبرو شده است ولى رييس جمهور آمريكا مى گويد كه نمى خواهد آمريكا متهم به دخالت در امور داخلى ايران شود.

ایرانیان در سراسر جهان همبستگی خود را با معترضین در داخل کشور نشان می دهند

هزاران نفر در اروپا و آمریکا روز شنبه برای نشان دادن همبستگی خود با معترضین در ایران جمع شدند.

در خیابان های هامبورگ، در آلمان، بیش از یک هزار نفر در اعتراض به انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد راه پیمایی کردند.

برخی از تظاهر کنندگان روبان های سبز به سرها و بازوهایشان بسته بودند و عکس های معترضین مجروح را حمل می کردند، در حالی که دیگران پرچم ها وایران و پلاکاردهایی را که روی آنها نوشته شده بود «رای من کجاست؟» در دست داشتند.

در فرانسه، هزاران نفر در شمال پاریس، در اجتماعی که شورای ملی مقاومت ترتیب داده بود جمع شدند.

معترضین خواهان استقرار یک دمکراسی سکولار در ایران بودند.

در واشنگتن، نیویورک و لوس آنجلس نیز ایرانیان مقیم آمریکا تظاهراتی به حمایت از گروه های مخالف در ایران برپا کردند.

صدای آمریکا

سخنی با پرزیدنت اوباما


Image and video hosting by TinyPic


پرزیدنت اوباما! اگر جهان همچنان که شما به مسئله ایران برخورد میکنید به مسئله سیاهپوستان برخورد میکرد آیا شما میتوانستید امروز رئیس جمهور امریکا باشید؟

پرزیدنت اوباما! امروز 20 جون روزی از روزهای دلنشین تابستان است که در اروپا و حتمن امریکا مردم با رفتن به طبیعت و لذت بردن از امکانات رفاهی کشور هایشان و یا بودن در کنار عزیزانشان زمان را سپری میکنند ولی ملت ایران در همین لحظه که من مشغول نگارش این سطور برای شما هستم دارند در زیر گاز اشک آور و باتوم برقی و ضرب و شتم نیروهای گارد ویژه آیت الله علی خامنه ای و تیر بار های نیروهای سپاه و بسیج قلع و قمع میشوند.

آری به دین دلیل دارند قلع و قمع میشوند که آیت الله خامنه ای مایل است دیکتاتوری مذهبی خویش را با زور چماق و باتوم و پاسدار و بسیج و سپاه و نیروهای نظامی و شبه نظامی در ایران و عراق و افغانستان و لبنان و غزه و با قدرت بمب اتم در ایران و منطقه خاور میانه حفظ کند تا بدین وسیله بتواند شیعه گری اسلامی را در منطقه ترویج کرده و از این پایگاه یعنی خاور میانه جهان را با تهدیدات اتمی به تمکین از خلیفه گری اسلامی بکشاند.

ایشان دیروز رسما در نماز جمعه اعلام کرد که در صورت کردن ننهادن مردم ایران به آرائی که ایشان غیر تقلبی میخواند و برای احمدی نژاد دست و پا کرده کردن ننهند و به دستور ولی امر مسلمین جهان گوش نکنند با انواع سرکوب ها مواجه خواهند شد.

پرزیدنت اوباما به خوبی و بهتر از این نگارنده آگاهند که دعوای مردم با آیت الله علی خامنه ای بر سر چند تا رای تقلبی یا غیر تقلبی نیست بلکه این خود یک آتوی سیاسی است برای راه بردن به آزادیهای انسانی که هر انسانی در جهان و در عصر گلوبالیزم میبایستی از آن برخوردار باشد

مسلمن جنابعالی بهتر من مطلعید که فریاد های آزادیخواهانه رنگین پوستان در امریکا و در سراسر جهان از عصر برده داری تا کنون و مخصوصا فریاد های دکتر مارتین لوتر کینگ در اینکه "من امیدی به آینده ای دارم" اگر با بی توجهی و پاسفیسم جامعه جهانی روبر میشد و اگر جامعه جهانی نیز که شاهد سرکوب سیاهپوستان در قاره های مختلف بود سرکوب آنان را امری داخلی و مربوط به خودشان میدانست چنان که جنابعالی سرکوب مردم ایران را مربوط به خودشان میدانید کدام امریکائی امروز میتوانست با آزادی کامل حسین باراک اوباما را به رهبری خویش برگزینند؟

و اگر جهان همچنان که جنابعالی به مسئله خیزش ایرانیان در مقابل تهاجم 30 ساله فاشیزم دینی ایران برخورد میکنید و از پاسفسیم مفرط برای بر هم نخوردن میز مذاکره آینده سود میجوئید به مسئله آفریقای جنوبی و نلسون ماندلا برخورد میکرد حتما شخص ماندلا هم تا بحال صد کفن در زندان آپارتهاید آفریقای جنوبی پوسانده بود.

پرزیدنت اوباما!
من یک شاعر و نویسنده تبعیدی هستم که نزدیک به 40 سال از عمرم را برای احیای آزادی بیان و دمکراسی در ایران صرف کرده ام و 40 سال تبعید رمقی در پاهایم بر جای نگذاشته که با سلامت جسمی روزی به وطنم باز گردم اما شعرای ایران را و جوهر گفتارشان را بخوبی میشناسم شما وقتی در تبریک نورزیتان به مردم ایران از شعر سعدی این شاخصه ادبیات فارسی سخن گفتید در دلم شما را با احساسی عمیقا انسانی که از این شعر به مخاطبانتان الغاء میکردید تحسین کردم

بنی آدم اعضاء یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدر آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

پرزیدنت اوباما!
این شعر که جنابعالی در پیام نوروزیتان آوردید یک شعر جانبدار است که پاسفیسم و دیپلماسی غیر جانبدار را در جوهر خود رد میکند شعری است که اگر ابراهام لینکن از آن بصورت تئوریک وام نگرفته ولی در عمل جوهر این شعر را برای تاریخ امریکا و برای سینه سپرکردن هایش در مقابل برده داری سروده است.

پرزیدنت اوباما!
مردم بپا خاسته ایران که از پیکرشان خون میچکد و 30 سال سرکوب و ترور و شکنجه و تبعید را تحمل کرده اند مایلند بشنوند و با چشم خود ببینند که شخص شما به قول های شاعرانه تان وفادار مانده اید و جهان را برای حمایت از مردم بپا خاسته ایران با همین ابیات که بر سر در سازمان ملل نیز نقش بسته است راهنمائی میفرمائید


با احترام
نوید اخگر شاعر تبعیدی ایران سوئد استکهلم
تاریخ 20 جون سال 2009 میلادی


نوید اخگر


Nawid_Akhgar@hotmail.com
http://iranbbb.org/44904.htm


«اعتراض‌ها به زودی فروکش نمی‌کند»

Image and video hosting by TinyPic



رادیوفردا : تحولات مربوط به انتخابات رياست جمهوری ايران و ناآرامی‌های بعد از آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های خبری جهان قرار دارد.
هفته‌نامه تايم در گزارشی در سايت اينترنتی خود با اشاره به تحولات اخير در ايران از آيت الله خامنه‌ای، محمود احمدی‌نژاد، ميرحسين موسوی، محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، آيت الله منتظری، علی لاريجانی، محمد علی جعفری (فرمانده سپاه) و احمد جنتی (دبير شورا نگهبان) به ترتيب به عنوان ده بازيگر اصلی و تاثير گذار در مبارزه قدرت در ايران نام برده است.
به نوشته تايم در حالی که رهبر ايران از محبوبيت و جايگاه علمی آيت الله خمينی بی‌بهره است سعی می‌کند، با حمايت از بنيادگرايان قدرت خود را در ايران تثبيت کند.
هفته‌نامه اشپيگل آلمان در باره ناآرامی‌های ايران نوشته است، بسياری از کارشناسان بر اين باور هستند که دامنه اعتراض‌ها در ايران نسبت به نتايج انتخابات به اين زودی فروکش نخواهد کرد و حتی ممکن است اين اعتراض‌ها به شدت گسترش يافته و پايه‌های قدرت آيت الله‌ها را در ايران به لرزه درآورد.
همچنين شبکه خبری سی‌ان‌ان آمريکا نيز با اشاره به سخنان روز جمعه علی خامنه‌ای در دانشگاه تهران در سايت اينترنتی خود نوشته است، دانشگاه تهران همان‌جايی است که در جريان انقلاب سال ۱۹۷۹ و همين‌طور در طول اعتراض‌های دانشجويی در سال ۱۹۹۹ نقش محوری ايفا کرده است.
سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود با اشاره به سخنان خامنه‌ای که گفته بود، تسليم فشارهای خيابانی نخواهد شد، آورده است، نوشته است، در اين ميان کشورهای عربی با دقت تحولات ايران را زير نظر دارند.
در بخش ديگری از اين گزارش آمده است، روزنامه عربی زبان الشرق الاوسط که در لندن منتشر می‌شود، نوشته است، تحولات ايران نمايانگر آن است که ناآرامی‌ها در اين کشور در ابتدای راه خود است و همچنان ادامه خواهد داشت.
الشرق الاوسط می‌نويسد:« بحران جاری در ايران به مراتب پيچيده تر از شمارش آرا است و اين درگيری‌ها به منزله رويارويی پايه‌های انقلاب ايران با يکديگر است.»
همچنين روزنامه عربی الحيات در تحليلی در باره تحولات و ناآرامی‌های ايران اين پرسش را مطرح کرده است که «آيا اصولاً تظاهرکنندگان ايرانی در دنيای آيت‌الله‌ها صاحب رای شناخته می‌شوند يا خير.»
روزنامه القدس عربی هم در اين باره نوشته است، تظاهرات مخالفان در ايران نشان دهنده آن است که اين کشور در حال تغيير است. در حالی که طرفداران موسوی از می‌خواهند بدانند رای آنها چه شده است، طرفداران متعصب احمدی‌نژاد گوش به فرمان رهبر مذهبی هستند.
روزنامه استاندارد چاپ اتريش با اشاره به اظهارات روز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران نوشته است، ظاهراً بسياری از طرفداران رژيم با استفاده از اتوبوس از گوشه و کنار به دانشگاه تهران منتقل شده بودند. استاندارد می‌افزايد، در حالی که ميرحسين موسوی سرگرم بررسی اقدامات بعدی خود است، «کارشناسان به اين نتيجه رسيده اند که هيچ گاه نتيجه‌ای از انتخابات وجود خارجی نداشته است، چرا اصولاً شمارش آرايی در کار نبوده است.»



بازاریان قصد اعتصاب دارند



Image and video hosting by TinyPic

بحران و تنشی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، بلافاصله بر فعالیتهای اقتصادی کشور تاثیر گذاشت و بسیاری از معاملات و معادلات را معلق کرد.

نمایشگاه های اتومبیل از ترس لطمه هائی که ممکن است طی درگیریهای خیابانی به مغازه ها وارد شود، اتومبیل های خود را به مکانی امن منتقل کردند، بهای طلا افزایش یافت و نرخ ارز دچار سردرگمی شد.

فعالیت بازار تهران که نمودار کل فعالیتهای مبادلات اقتصادی کشور است، به کندی گرائید و در روزهای اخیر اکثر مغازه ها زودتر از معمول تعطیل شد. شایعۀ اعتصاب بازار نیز در این میان بر سر زبانها افتاد.

یکی از فرش فروشان قدیمی بازار تهران توضیح می دهد که در همان روزهای نخست بحران صحبت اعتصاب در بین تجار جریان داشت اما همگی خیلی زود این احتمال را حداقل فعلاً، کنار گذاشتند. این تاجر فرش بیش از آنکه بخواهد از بحران کنونی سخن بگوید، اصرار در توصیف وضیعت بسیار خراب بازار فرش دارد. او می گوید: "دولت به خاطر روابط سیاسی به چین باج داد و بازار فرش را در اختیار چینی ها گذاشت. از آن به بعد اوضاع بدتر شد".

به گفتۀ او منافع تجار فرش به قدری کاهش یافت که حتی دولت هم کوتاه آمد و پذیرفت که بازرگانان را از مالیات معاف کند.

در مورد طرفداری از میر حسین موسوی یا محمود احمدی نژاد انتظار سخنی صریح و مشخص از این فرش فروش قدیمی بیهوده است. به نظر می رسد که او در انتظار است که ببیند کدام موضع گیری به صلاح فعالیتهای تجاری اش خواهد بود.

در بازار طلا فروشان، یکی از زرگران می گوید: "بازار از سیاست دلزده شده، اصلاً بعد از انقلاب شاخ بازار را شکستند و قدرت سیاسی آنرا محدود کردند". او صحبت را در پستوی کوچک مغازه ادامه می دهد و مثال می زند که "همین پارسال در جریان اعتصاب کوچکی که بر سر مالیات گرفتن و به اصطلاح ارزش افزوده پیش آمد، به بعضی از بازاریان معتبر و محترم پیغام دادند که اگر مغازه را باز نکنید، شب را در منزل خود نخواهید گذراند". او توضیح می دهد که اعضای شناخته شدۀ بازار مدام زیر نظرند و جرات دست از پا خطا کردن ندارند. به گفتۀ او، در شرایطی مثل وضیعت کنونی تهدیدها علنی و بدون رودربایستی است.

یکی دیگر از طلا فروشان اضافه می کند که بازار رهبری ندارد هر کس به فکر خود است. به عقیدۀ او رژیم به هیچکس اجازۀ محبوب شدن نمی دهد خواه در بازار، خواه هر کجای دیگر، رژیم حتی ار محبوبیت علی پروین نیز جلوگیری می کند، و دربارۀ شایعۀ رهبری حبیب الله عسگراولادی، او توضیح می دهد "عسگر اولادی در واقع رهبری صادرات و واردا ت کشور را در دست دارد نه رهبری سیاسی بازار را".

اما بحران کنونی به عقیدۀ یکی از کسبۀ خرده پا کار انگلیس و آمریکاست، از نظر او برای بازاریها، احمدی نژاد وموسوی فرقی نمی کنند. هر کدام که انگلیسی ها بخواهند، رئیس جمهوری خواهد شد.

اگر بتوان نظر پنج، شش کاسب و تاجر را نمایندۀ عقاید اکثریت بازار تهران دانست، باید گفت که این مجتمع بزرگ اقتصادی گرایش روشن و مشخصی به یکی از دو قطب اختلافات کنونی ندارد و به هیچیک ارجحیت نمی دهد.

یکی از نمایندگان نسل جوان بازار که اینک مغازۀ پدر و پدربزرگ خود را اداره می کند و سخت سرگرم معاملات بسیار کلان است، با لحنی طعنه آمیز از موضع گیری های سیاسی سخن می گوید. او که بازرگانی جهانی و بازارهای دنیای غرب را به خوبی می شناسد، می گوید: " به طورکلی تفکر بازاری تفکر توطئه ایست، اکثراً می پندارند که تصمیم های اصلی درواشنگتن و لندن گرفته می شود". او بر محافظه کاری شدید بازاریان تهران تاکید می کند و می گوید:" هیچکس حاضر به کوچکترین ریسکی نیست. همه نگران کوتاه مدت اند و آلان هم منتظر نتیجۀ زورآزمائی سیاسی نشسته اند، چه موسوی برنده شود چه احمدی نژاد، بازاریان خود را با آن وفق خواهند داد".

اما برادر کوچک تر تاجر جوان که شریک او نیز هست و به گفتۀ خود تاکنون در همۀ راهپیمائی ها شرکت کرده، صریحاً از میرحسین موسوی طرفداری می کند. به عقیدۀ او بازار تا زمانی که واقعاً ناچار نشود، وارد صحنۀ بحران سیاسی نخواهد شد و در پاسخ به پرسشی در مورد عاقبت درگیری سیاسی، او می گوید: "هیچ چیزمعلوم نیست، مسئلۀ اصلی موقعیت خود آیت الله خامنه ای است که در وضع حساسی گیر کرده و نمی داند چه بکند".

به عقیدۀ این بازاری بسیار جوان رفتار خامنه ای همانقدر که می تواند مشکل گشا باشد، ممکن است کشور را به جنگ داخلی هم بکشاند.



رادیو فرانسه


خبرهای از ایران سه کشته و دهها مجروح


Image and video hosting by TinyPic


فعالان حقوق بشر در ایران :

درگیریهای خیابانی مردم معترض و نیروهای نظامی در تهران تاکنون سه کشته و دهها مجروح بر جای گذاشته است.

تداوم اعتراضات مردمی به نتایج دوره دهم ریاست جمهوری در ایران که با تهدید مسئولین کشوری و نیروهای نظامی به استفاده بیشتر از خشونت شکل جدیدی یافته است امشب در تهران و چند شهر دیگر ایران ادامه یافت.

بنابر گزارشات دریافتی سه شهروند (یک دختر و دو پسر) در شهر تهران با هویت نامشخص بر اثر تیراندازی و همچنین خشونت نیروهای شبه نظامی جان خود را از دست داده اند، از سه فرد جانباخته پیکر یکی از آنان توسط نیروهای شبه نظامی به محل نامعلومی منتقل شده است.

هر چند در خصوص جانباختگان گزارشات دریافتی مجموعه بیش ازتعداد ذکر شده است اما بنا بر مستندات موجود تا زمان تنظیم گزارش تنها قادر به تائید این آمار هستم. همچنین گزارش شده است علاوه بر صدها بازداشت شده، دهها شهروند دیگر در ساعات گذشته توسط سلاحهای سرد شبه نظامیان و همچنین اصابت تیر به خصوص به نقاط پایین بدن زخمی شده اند. یکی از موانع گزارشگری گسترش این شائبه که نیروهای امنیتی در بیمارستان زخمی ها را بازداشت میکنند و عدم مراجعه بسیاری از شهروندان به مراجع درمانی است. در زمان تنظیم این گزارش درگیریها همچنان ادامه دارد و افزایش شمار جانباختگان محتمل است.


*گزارشهای تایید نشده حاکی از شکسته شدن صف نیروهای امنیتی در میدان آزادی است

*شنیده شده تعدادی اسلحه از نیروهای امنیتی به دست مردم افتاده است

*یک دختر جوان مقابل متروی نواب از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و شهید شد


*صدای الله اکبر امشب بسیار بیشتر و کوبنده ترازشبهای قبل آغاز شده و مردم امشب در کنار الله اکبرشعار می دهند محمود جنایت می کند رهبرحمایت می کند

*خیابان تهران پارس مسدود شده است. نیروهای امنیتی و مسلح در گیشا حضور دارند


*بسیج رد میدان هفت حوض با تفنگ به ملت حمله می کنند
یک اتو بوس و چند موتو سیکلت در آتش سوخت

*گزارش میشود یک دختر 16 ساله امروز با خردن تیر به صورتش کشته شده

ایمیل دریافتی

از خیابان جمالزاده به خیابان نصرت امده بودیم که دیدم جمعیتی از دور نزدیک میشود در حالیکه صدای صلوات مردم هم به گوش میرسد.پسر ایت الله خزعلی تسبیح به دست جلوی تعدادی حرکت میکرد. مردم با این فکر که اگر ایشان جلو باشد به آنها حمله نمیشود پشت سر ایشون به راه افتادند.در کمتر از چند دقیقه جمعیتی چند صد نفری پشت ایشون حاضر شده بودند ولی با شلیک گاز اشک آور مردم متفرق شده و در این گیرو دار دیدم که از طرف گارد ویژه ضربه ای به کمر آقای خزعلی وارد شد و به زمین افتاده و سپس دستگیر شد.متاسفانه به علت شلیک گاز اشک آور نتوانستم برگردم ببینم چه بلایی سر ایشون اومد.


بنا به گزارش دریافتی،در میدان هفت حوض تعداد زیادی زخمی شده اند هیچ کلینیکی باز نیست!

حمله گارد ویژه در شیراز لشکریان جنایتکار هیتلر علی خامنه ای به پیرزن هم رحم نمی کنند .



شاهدان عینی به دویچه وله گفتند، از ساعت ۳ بعد از ظهر خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف مثل کارگر، جمال‌زاده، دکتر قریب، نصرت، بلوار کشاورز و خیابانهای اردیبهشت و ۱۶ آذر مملو از جمعیت بود.
براساس گزارش‌های رسیده، نیروهای امنیتی از همان آغاز در تلاش بودند تا جمعیت را پراکنده کنند اما این تلاش‌ها نتیجه‌ی چندانی نداد و جمعیت متراکم شده در میدان انقلاب به سمت آزادی حرکت کردند. دقایقی بعد در حالی که جمعیت بدون دادن شعار و با بالا بردن دستهای خود در حال حرکت به سوی میان آزادی بودند، با هجوم نیروهای ضدشورش پیاده و موتور سوار روبرو شدند.
یک شاهد عینی درباره‌ی درگیری‌های رخ‌داده در خیابان انقلاب به دویچه‌وله گفت، حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر درگیری شدیدی میان نیروهای ویژه‌ی ضدشورش و مردم در خیابان انقلاب درگرفت. نیروهای امنیتی با اسپری گاز و باتوم سعی در متفرق کردن مردم داشتند و مردم نیز به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کردند. مردم در عین‌حال شعار «مرگ بر دیکتاتور» می‌دادند.
نیروهای یگان ویژه‌ی ضد شورش بر سر خیابانهای فرعی مستقر بوده و مانع ورود مردم به خیابان آزادی می‌شدند. آنها با باتوم و اسپری گاز به مردم حمله می‌کردند و یا رنگ به روی مردم می‌پاشیدند.
خبرهای تایید نشده حاکی از کشته شدن ۴ نفر در تهران است. گفته می‌شود یکی از قربانیان دختر جوانی است که در انتهای کوچه‌ی خسروی در خیابان شهید صالحی کشته شده است. براساس خبرهای غیررسمی، نیروهای بسیج در میدان صادقیه‌ی تهران به روی تظاهرکنندگان شلیک کردند.
خبرگزاری رویترز از تهران گزارش داد، میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین جمهوری اسلامی و یکی از نامزدهای انتخابات ۲۲ خرداد، در میان مردم حاضر شده است. این خبرگزاری به نقل یکی از نزدیکان موسوی نوشت، «موسوی در غرب تهران در یک سخنرانی برای مردم گفته که او آماده شهادت است و راه خود را ادامه خواهد داد.»
براساس گزارش شاهدان عینی، میر حسین موسوی در جمع راهپیمایان در خیابان آزادی حاضر شده و نیز بنا به خبرهای تاییدنشده، در خیابان جیحون تهران برای مردم سخنرانی کرده است.
یک شاهد عینی دیگر در تشریح آنچه از حوادث روز شنبه در تهران دیده بود، به دویچه وله گفت، ماموران نيروهای انتظامی و تعداد زيادی از نيروهاي بسيج كه به باتوم،‌ كلاه، ماسك و سپرهای نيروهای انتظامی مجهز بودند به شدت مردم را کتک می‌زدند. مردم شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. تمام خيابان را دود فرا گرفته بود.
درگیری‌ها میان پلیس و مردم در خیابان‌های مرزی و غربی تهران همچنان ادامه دارد.
رادیو تلویزیون دولتی از شب گذشته علنا اقدام به پخش اخبار دروغ از جانب مخالفان در باره لغو تظاهرات امروز کرده بود و از قول آنها اطلاعیه های جعلی پخش می کرد. اعمال فشار بر روی خبرگزاری های خارجی نیز افزایش یافته است. مقامات رژیم از یک سو این خبرگزاری ها را وادار به انتشار اخبار دروغ رسانه های رسمی می کنند و از سوی دیگر اجازه انتشار اطلاعیه های مخالفان را به آنها نمی دهند. دیشب ساعاتی پس از خطبه های آیت اله خامنه ای مردم تهران بر روی بام ها با اله اکبر گفتن و دادن شعار به مواضع وی اعتراض کردند.


به جای کشتار مردم به اراده آنان احترام بگذارید

Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic


میلیون ها شهروند معترض به نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری که اعتراضات مسالمت آمیز و بی سابقه خود را از شنبه مورخ 23 خردادماه در اقصی نقاط کشور آغاز نموده اند کماکان به اعتراضات خود علیرغم سیاست سرکوب دولت ادامه میدهند.

حکومت ایران که موظف به پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص نتایج انتخابات و تکریم به خواست و اراده مردم است نه تنها تاکنون پاسخگویی را در اولویت کار خود قرار نداده بلکه با زیرپا گذاردن اصول اولیه و تمامی سازکارهای مشروع نظام مردمسالار به تهدید و برخورد با معترضین روی آورده است.

اخلال و جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و اخبار، سوء استفاده از رسانه ملی، سوء استفاده از قدرت و نقض قانون، دستگیری دهها فعال سیاسی و مدنی برجسته و همچنین صدها شهروند معترض از یک سو و از سوی دیگر به گلوله بستن مردم بی دفاع عملا اثری از جامعه مدنی و ارکان دموکراسی باقی نگذاشته است.

حجم عظیم بازداشت ها، احضار و تعقیب ها، توقیف نشریات، اخراج خبرنگاران خارجی، فیلتر و حملات اینترنتی به رسانه های گزارشگر، محدود ساختن بی سابقه امکان تماس و گردش اطلاعات عملا ساده ترین اشکال فعالیت مدافعان حقوق بشر را دشوار ساخته است.

موضوع حقوق بشر فارغ از مسائل سیاسی به گواه معاهدات و مقاوله نامه های جاری محدود به مرز و چارچوب نمی شود بلکه امری جهانشمول و دفاع از آن بر عهده هر وجدان بیدار است. این مجموعه که خود نیز همچون بسیاری ازنهادهای مدنی مستقل دیگر برای فعالیتهای خود در روزهای اخیر با مشکلات عدیده ای بنا به سیاست جدید حکومت ایران روبه رو بوده. سکوت در قبال آنچه که در ایران میگذرد را عملا بی اعتنایی به حداقل اصول حقوق بشری قلمداد میکند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ضمن اینکه اعتراض و تجمع را حق مردم بنا به اصل 27 قانون اساسی که صریحاً عنوان میدارد "تشکيل اجتماعات و راه‏پيمايي‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مباني اسلام نباشد آزاد است" و همینطور میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که مورد پذیرش دولت ایران قرار گرفته است می داند مسئولیت خشونت ها و کشتار مردم بی دفاع را تنها بر عهده دولت ایران و سیاستهای غیرقابل قبولی که در پیش گرفته است میداند.

ضمن محکوم کردن کشتار مردم غیرنظامی، این مجموعه خواستار توجه ویژه رسانه های جمعی، جامعه بین الملل و نهادهای مدافع حقوق بشر به وضعیت کنونی ایران است و به جد از دولت ایران میخواهد با تغییر سیاستهای خود ضمن احترام به حق اعتراض مردم به استفاده بی حد و حصر از خشونت پایان دهد.



دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران


تهران - 30 خردادماه 1388

http://iranbbb.org/44891.htm

دختر جوانی که به دست بسیجیان مزدور کشته شد



Image and video hosting by TinyPic




Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

بيانيه شماره ۵ ميرحسين موسوی خطاب به مردم


Image and video hosting by TinyPic


۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۲۰

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله يامركم ان تؤدوا الامانات الي اهلها و اذا حكمتم بين الناس ان تحكموا بالعدل
مردم شريف و هوشمند ايران

این روزها و شب‌ها نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن است. مردم از یکدیگر و درمیان جمعشان از اینجانب سوال می‌کنند که چه باید کرد و به چه سو باید رفت. بر عهده خویشتن می‌بینم که آنچه را باور دارم با شما در میان بگذارم، با شما بگویم و از شما بیاموزم، باشد كه رسالت تاریخی‌مان را از یاد نبریم و شانه از بار مسئولیتی که سرنوشت نسل‌ها و عصرها بر دوش ما گذاشته است خالی نکنیم.

سی سال پیش از این در کشورما انقلابی به نام اسلام به پیروزی رسید؛ انقلابی براي آزادی، انقلابی براي احياي کرامت انسان‌ها، انقلابی براي راستی و درستي. در اين مدت و به خصوص در زمان حیات امام روشن ضمير ما سرمایه‌های عظیمی از جان و مال و آبرو در پای تحکیم این بنای مبارک گذارده شد و دست‌آوردهای ارزشمندي حاصل آمد. نورانیتی که تا پیش از آن تجربه نکرده بودیم جامعه ما را فراگرفت و مردم ما به حیاتی نو رسيدند که به‌رغم سخت‌ترین شداید برایشان شیرین بود. آنچه مردم به دست آورده بودند کرامت و آزادی و طليعه‌هايي از حیات طیبه بود. اطمينان دارم کسانی که آن روزها را ديده‌اند به چيزي كمتر از آن راضي نمي‌شوند.

آیا ما مردم شایستگی‌هایی را از دست داده بودیم که دیگر آن فضای روح انگیز را تجربه نمی‌كردیم؟ من آمده بودم بگویم چنین نیست؛ هنوز دیر نیست و هنوز راهمان تا آن فضای نورانی دور نیست. آمده بودم تا نشان دهم می‌توان معنوی زندگی کرد و در عین حال در امروز زیست. آمده بودم تا هشدارهای اماممان را درباره تحجر بازگو کنم. آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می‌انجامد؛ تا به ياد آورم كه اعتنا به کرامت انسان‌ها پايه‌هاي نظام را تضعيف نمي‌كند، بلكه استحكام مي‌بخشد. آمده بودم تا بگویم مردم از خدمتگزارانشان راستی و درستي می‌خواهند و بسیاری از گرفتاري‌هاي ما از دروغ برخاسته است. آمده بودم تا بگویم عقب‌ماندگي، فقر، فساد و بي‌عدالتي سرنوشت ما نیست. آمده بودم تا بار ديگر به انقلاب اسلامی آن گونه که بود و جمهوری اسلامی آن گونه که باید باشد، دعوت كنم.

من در این دعوت بلیغ نبودم، ولی پیام اصیل انقلاب حتی از بیان نارسای من آنچنان دلنشین بود که نسل جوان را، نسلی که آن روزگاران را ندیده بود و میان خود و این میراث بزرگ احساس فاصله می‌کرد، به هیجان آورد و صحنه‌هایی را که تنها در ایام نهضت و دفاع مقدس دیده بودیم بازسازی کرد. حرکت خودجوش مردم رنگ سبز را به عنوان نماد خویش برگزيد. اینجانب اعتراف می‌کنم که در این امر پیرو آنان بودم. و نسلی که به دوری از مبانی دینی متهم می‌شد در شعارهای خود به تکبیر رسید و به «نصر من الله و فتح قريب» و «یاحسین» و نام خمینی تکیه کرد تا ثابت کند این شجره طیبه هرگاه که به بار می‌نشيند میوه‌هایش شبیه به هم است. این شعارها را کسی جز آموزگار فطرت به آنان نیاموخته بود. چقدر بی‌انصافند کسانی که منافع كوچكشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ‌ساخته و پرداخته بيگانگان و «انقلاب مخملين» بنامند.

اما آن چنان که می‌دانید همگی ما در راه این تجديد حيات ملي و تحقق آرمان‌هایی که در دل و جان پیر و جوان ما ریشه دارند با دروغ وتقلب روبرو شدیم و آن چيزي كه از عواقب قانون‌گريزي پيش‌بيني كرده بوديم به صريح‌ترين شكل ممكن و در نزديك‌ترين زمان تحقق يافت.

استقبال عظيم از انتخابات اخير در درجه نخست مرهون تلاش‌هايي بود كه براي ايجاد اميد و اعتماد در مردم صورت گرفت تا براي بحران‌هاي مديريتي موجود و نارضايتي‌هاي گسترده‌اجتماعي، كه انباشت‌شان مي‌تواند كيان انقلاب و نظام را نشانه برود، پاسخي شايسته فراهم شود. اگر اين حسن‌ظن و اعتماد مردم از طريق صيانت از آراي آنها پاسخ داده نشود و يا آنها نتوانند براي دفاع از حقوقشان به نحوي مدني و آرام واكنش نشان دهند مسيرهاي خطرناكي در پيش خواهد بود كه مسئوليت قرار گرفتن در آنها بر عهده كساني است كه رفتارهاي مسالمت‌آميز را تحمل نمي‌كنند.

اگر حجم عظيم تقلب و جابه‌جايي آرا، كه آتش به خرمن اعتماد مردم زده است، خود دليل و شاهد فقدان تقلب معرفي شود، جمهوريت نظام به مسلخ كشيده خواهد شد و عملا ايده ناسازگاري اسلام و جمهوريت به اثبات مي‌رسد. اين سرنوشت دو گروه را خوشحال خواهد كرد؛ يك دسته آنان كه از ابتداي انقلاب در مقابل امام صف‌آرايي كردند و حكومت اسلامي را همان استبداد صالحان ‌دانستند و به گمان باطل خود مي‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند و دسته ديگر كه با ادعاي دفاع از حقوق مردم اساسا ديانت و اسلام را مانع تحقق جمهوريت مي‌دانند. هنر شگرف امام باطل كردن سحر اين دوگانه‌‌انگاري‌ها بود. من آمده بودم تا با تكيه بر راه امام تلاش ساحراني را كه دوباره جان گرفته‌اند خنثي كنم.

اكنون مقامات كشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئوليت آن را پذيرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که اين رسيدگي‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بيش از 170 حوزه انتخاباتي تعداد آراي به صندوق ريخته شده بيشتر از تعداد واجدين شرايط باشد.

از ما خواسته مي‌شود كه در اين شرايط شكايت خود را از طريق شوراي نگهبان پيگيري كنيم، حال آن كه اين شورا در عملكرد خود چه قبل، چه حين و چه بعد از انتخابات عدم بي‌طرفي خود را به اثبات رسانده است و نخستين اصل در هر داوري رعايت بي‌طرفي است.

اينجانب همچنان قويا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجديد آن حقي مسلم است كه بايد به صورتي بي‌طرفانه از طريق يك هيئت مورد اعتماد ملي مورد بررسي قرار گيرد، نه آن كه پيشاپيش امكان ثمربخش بودن آن منتفي اعلام شود، يا با طرح احتمال خونريزي، مردم از هرگونه راهپيمايي و تظاهرات بازداشته ‌شوند، يا شوراي امنيت كشور به جاي پاسخگويي به سوالات مشروع در خصوص نقش لباس‌شخصي‌ها در حمله به افراد و اموال عمومي و ايجاد التهاب در حركت‌هاي مردمي به فرافكني بپردازد و مسئوليت فجايع به وجود آمده را بر عهده ديگران بگذارد.


اينجانب چون به صحنه می‌نگرم آن را پرداخته شده برای اهدافی فراتر از تحمیل یک دولت ناخواسته به ملت، که تحمیل نوع جدیدی از زندگی سیاسی بر کشور می‌بینم. من به عنوان يك همراه که زیبایی‌های موج سبز حضور شما را ديده است هرگز به خود اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی درمعرض خطر قرار گيرد. در عین حال بر اعتقاد راسخ خويش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استيفاي حقوق مردم پای می فشارم و عليرغم توانايي‌هاي اندكي كه در اختيار دارم براين باورم كه انگيزه و خلاقيت شما مردم همچنان مي‌تواند حقوق مشروع تان را در چهره‌هاي مدني جديد مورد پيگيري قرار دهد و محقق كند.

مطمئن باشيد كه اينجانب همواره در كنار شما خواهم ماند. آنچه اين برادر شما در در يافتن اين راه‌حل‌هاي جديد، خصوصا به جوانان عزیز توصيه مي كند اين است که نگذارید دروغگويان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربايند و نا اهلان و نامحرمان، میراث گرانقدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدارن راستگویتان است از شما مصادره کنند. با توكل به خداوند و اميد به آينده و تكيه بر توانمندي‌هايتان حركات اجتماعي خود را پس از اين نيز براساس آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي و اصل امتناع از خشونت پيگيري كنيد. ما در اين راه با بسيجي روبرو نيستيم؛ بسيجي برادر ماست. ما در اين راه با سپاهي روبرو نيستيم؛ سپاهي حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش روبرو نيستيم؛ ارتش حافظ مرزهاي ماست. ما با نظام مقدس خود و ساختارهاي قانوني آن روبرو نيستيم. اين ساختار حافظ استقلال ، آزادي و جمهوري اسلامي ماست. ما با كجروي ها و دروغ گويي ها روبرو هستيم و در پي اصلاح آنيم؛ ا صلاحي با برگشت به اصول ناب انقلاب اسلامي .

ما به دست اندركاران توصيه مي كنيم براي برقراري آرامش در خيابان ها مطابق اصل 27 قانون اساسي امكان تجمع هاي مسالمت آميز را نه تنها فراهم كنند، بلكه چنين گردهم آيي هايي را تشويق كنند وصدا و سيما را از قيد بدگويي ها و يك طرفه عمل كردن ها رها سازند. بگذارند صداها قبل از آن كه به فرياد تبديل شود به صورت استدلال و مجادله احسن در اين رسانه جاري، تصحيح و تعديل گردد. بگذارند جرايد نقد كنند، خبرها را آنچنان كه هست بنويسند و در يك كلام فضايي آزاد براي مردم جهت ابراز موافقت ها و مخالفت هاي خود آماده سازند. بگذاريم آنهايي كه علاقه دارند تكبير بگويند و آن را مخالفت با خود تلقي نكينم. كاملا مشخص است كه در اين صورت احتياجي به حضور نيروهاي نظامي و انتظامي در خيابان ها نخواهد بود و با صحنه هايي كه ديدن آنها و شنيدن خبر آنها دل هر علاقمند به انقلاب و كشور را به درد مي آورد، روبرو نخواهيم بود.

برادر و همراه شما - میرحسین موسوی


خبرهای رسیده از ایران تهران

Image and video hosting by TinyPic



زهرا رهنورد در فيس بوک: بنا به اخبار رسیده میرحسین موسوی در میان مردم و در ابتدای خیابان جیحون در حال سخنرانی است.

با استفاده از هلی کوپتر در حال پاشیدن مواد شیمیایی بر روی ملت هستند

در شیراز میدان دانشجو درگیری سنگین وجود دارد.

موتورسواران مردم را در کوچه پس کوچه ها دنبال می کنند و به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

اعتراضات مردمی به تقاط دیگر شهر کشیده شده است.

یک نفر در بیمارستان لقمان و یک نفر در بیمارستان خمینی شهید شد.

بر اساس اخبار تایید نشده وضعیت جسمی خامنه ای بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان مخصوص وی در اطراف وی هستند.

مردم در میدان تجریش جمع شده اند و فریاد می زنند مرگ بر خامنه ای می کشم می کشم آنکه خواهر و برادرم کشت.

صدای تیر از نزدیک بیمارستان خمینی و میدان آزادی به گوش می رسد.

هم ميهنان عزيز براى مقابله با گاز اشك اور صورت خود را با تخم مرغ خام آغشته كنند تركيبات فسفر در تخم مرغ با گاز اشك آور تركيب شده و ان را بي اثر مي كند با تشكر يك دانشجوى شيمى.

گزارشی از تهران
با تمام تدابير امنيتي شديد با حضور نيروهاي لباس شخصي نيروهاي ضد شورش نيروهاي يگان ويزهبا لباس سباهبر تن و سوار بر موتور نيروهاي بليس و نيروهاي بسيج نيروهاي سباه و حتي از سربازهاي وظيفه كه مشخص بود از بادگانهاي سباه اورده بودنداز لباسهايشان مشخص بود و همينطور از درجه انها كه هم با لباسهاي وضيفه سباه خاكي تازه اعذام بودند با كلاه باتون و زرح حضور داشتندو سباهياني كه درجه رسمي بودند با لباس شخصي مصلح به باتون زرح و كلاه بودند و سباهيان و نيروهاي اطلاعاتي و تعدادي از بسيجيان سوار بر موتور ها بدون كلاه و باتو مصلح به اسلحه سر چاقو زنجير كابل و موكتبر ياتيزي باتون شوكه اليكتريكي و حتي از نيروهاي باكبانان محله ها كه براي امنيت محله ها است هم اورده بودند كه به انها كلاه باتون و سبر داده بودند مردم امدند حضور مردم در ميدان فردوسي به طرف ميدان انقلاب خيابان انقلاب وليعصر و خيابانهاي اطراف ميدان انقلاب فردوسي اطراف دانشگاه تهران خيابان 16 اذر و از ميدان انقلاب چون حكومت تمام تلاشش اين بود كه مانع از ورود مردم به خيابان ازادي شوند به همين دليل مردم در خيابانها و كوچه هاي اطراف دانشگاه ميدان انقلاب و خيابانهاي اطراف ازادي تا ميدان ازادي حضور داشتند ميتونم نام ببرم خيابان كارگر جنوبي و شمالي خيابان جمالزاده خيابان جمهوري خيابان كشاورز خيابان خوش خيابان اذربايجان خيابان يادگار امام خيابان استاد معين و خيابانهاي كوجه و بزرك تا ميدان ازاديو نيروهاي امنيتي و ضد شورش با حماه وحشيانه به زنان جوانان و مردم را مورد ضرب شتم قرار ميدادند .
ايجا بايد توضيح داده شود كه تعداد دو هزار نفر از مردم در ورودي و خروجي مترو ازادي زنداني شده بودند كه دو طرف در هاي وردي و خروجي مترو ازادي را نيروهاي ضد شورش بسته بودند و اجازه خروج نميدانند بايد به اطلاع عموم برسانم كه بيشتر نيرواهاي سباه بسيج و نيروهاي لباس شخصي از بايگاه سباه ناحيه غرب تهران كه در فاصله 500متري دانشكاه شريف قرار دارد براي تداركات براي جابجاي براي تهيه مورد نياز اين نيروهاي استفاده مي كنند به جز ان نزديك به هزار موتور و به جز نيروهاي كه در خيابانها مشاهده مي شود چند هزار در ان بايگاه اماده هستند اين بايگاه خيلي بزرگ مي باشد
در دانشگاه تهران دانشجويان در بشت درب اصلي و چهار طرف دانشكاه جمع بودند بلاكارتهاي در دست داشتند زندانيان سياسي ازاد بايد گردند _مسئول حمله وحشيانه در خيابانها شما هستيد _و شعار راي ما رابس بديد به چشم مي خورد و با شعارهاي تقلب در انتخابات و ا...اكبر به گوش و ميكشم كيكشم انكه برادرو كشت و شعارهاي ديگر به گوش مي رسيد

محسن از تهران 30/3/1388

میر حسین موسوی در خیابان جیحون در میان مردم اعلام کرد: من غسل شهادت کرده ام، اگر من را دستگیر کردند همه اعتصاب کنید و سر کار نروید.

بانگ الله اكبر ازدقايق پيش وحتي نيم ساعت زودتر از موعد مقرر در شب شنبه به حمايت از ميرحسين موسوي در تهران آغاز شد.

در رشت، تبریز،اصفهان و شیراز درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای نظامی ادامه دارد.

درگیری شدید بین مردم شیراز و نیروی انتظامی در حال جریان است.

درگیری ها در فلکه گاز ، تپه تلویزیون و میدان دانشجو در حال انجام است.

مردم برای تصرف صدا و سیما در حال هجوم هستن.

گفته می شود امروزیک نفر در شیراز کشته شده است.

در پی درگیری های شدید امروز تهران؛ میر حسین موسوی صدور بیانیه خود را به تعویق انداخت.

نه احمدی نه موسوی زنده باد رضای پهلوی

Image and video hosting by TinyPic



درگیری شدید بین مردم شیراز و نیروی انتظامی در حال جریان است.


تمام کوچه ها و خیابانهای منتهی به میدان نمازی و میدان دانشجو (علم) توسط لباس شخصی ها ( بسیجی های گردان عاشورا) مسدود شده و از اضافه شدن مردم به تظاهرات جلوگیری میکنند.

درگیری کماکان ادامه دارد و عده ای از پیراهن سفیدان که از ترس شناخته شدن با نقاب به خیابانها آمده اند به وسیله پرتاب سنگ و شعارهای درود بر بسجی و مرگ بر آشوب گر حتی به ماشینهای عبوری اعلام موجودیت میکنند.

مردم دسته دسته به طرف محل تظاهرات در حال حرکت هستند.

به امید پیروزی


نیروی انتظامی با قساوت تمام سر اسلحه را به طرف مردم برگردانده و به شدت در حال شلیک است.

درگیری ها در فلکه گاز ، تپه تلویزیون و میدان دانشجو در حال انجام است.

مردم برای تصرف صدا و سیما در حال هجوم هستن


شعار مردم کلا برگشته است.

شعار جدید این است.

نه احمدی نه موسوی زنده باد رضای پهلوی


در خیایان امیر آباد مستقینم به مردم شلیک می کنند

درخیابان ستارخان شلیک تیر به مردم

بین 20تا 30مجروح را به بیمارستان لقمان برده اند

مردم در اطراف میدان توحید توسط پلیس زخمیئ شده اند

http://iranbbb.org/44887.htm

حال خامنه ای دیکتاتور بسیار وخیم است

Image and video hosting by TinyPic



بسیج بر روی مردم در میدان صادقیه شلیک می کند و تا کنون چهار نفر کشته شده اند.

هنگامی که یک مامور ویژه می خواست به مردم حمله کند یک زن یقه او را گرفت و گفت آیا تو ایرانی نیستی؟
مامور به نا گاه ناتوان ایستاد و دیگر نای حمله نداشت

مردم از خانه های خود بیرون آیید و در نزدیکترین خیابان به خانه تجمع کنید و شعار سر دهید تا نظام مجبور شود نیروهای خود را در سطح شهر پراکنده کند
خواهش می کنم از خانه بیرون آیید
مظمئن باشید در نزدیکی خانه اتان خطری شما را تهدید نمی کند
بیرون آیید

خبر های twittter:بر اساس اخبار تایید نشده وضعیت جسمی خامنه ای بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان مخصوص وی در اطراف وی هستند

صدای تیر از نزدیک بیمارستان خمینی و میدان آزادی به گوش می رسد

مردم در میدان تجریش جمع شده اند و فریاد می زنند مرگ بر خامنه ای
می کشم می کشم آنکه خواهر و برادرم کشت


میرحسین در بین جمعیت گفت اگر دستگیر شدم اعتصاب کنید و در محل کارتون حاضر نشید


یک نفر در بیمارستان لقمان و یک نفر در بیمارستان خمینی شهید شد

مردم دسته دسته از شهرهای اطراف تهران وارد تهران میشوند
سی ان ان به نقل از سایت آقای موسوی اعلام کرده با وجود تدابیر شدید امنیتی مردم دسته دسته از شهرهای اطراف تهران وارد شهر تهران میشوند تا به کمک شهروندان مبارز تهرانی بپیوندند لازم به ذکر است که شبکه صدای آمریکا هم خبر رو تایید کرده

میر حسین موسوی :
به مردم بگویید امشب همه به خیابانها بیایند
موسوی دقایقی پیش در میان مردم اعلام کرد: من غسل شهادت کرده ام
آخرین خبر موثق مردم دیگر ترسی ندارند فرار یگان ویژه در ستارخان و سعادت آباد. میر حسین موسوی در خیابان جیحون در میان مردم اعلام کرد: من غسل شهادت کرده ام، اگر من را دستگیر کردند همه اعتصاب کنید و سر کار نروید

http://iranbbb.org/44883.htm

موسوی: من غسل شهادت کرده ام.


Image and video hosting by TinyPic



موسوی دقایقی پیش در میان مردم اعلام کرد: من غسل شهادت کرده ام.

میرحسین موسوی در میان مردم گفت که از پدرانمان آموخته ایم که نهایتا خون بیگناهان دامن گناهکاران را خواهد گرفت.

میرحسین در بین جمعیت گفت اگر دستگیر شدم اعتصاب کنید و در محل کارتون حاضر نشید .

هنگامی که یک مامور ویژه می خواست به مردم حمله کند یک زن یقه او را گرفت و گفت آیا تو ایرانی نیستی؟ مامور به نا گاه ناتوان ایستاد و دیگر نای حمله نداشت.

مردم درانقلاب و خیابان آزادی شعار می دهند:گفته بودیم اگه تقلب بشه ایران قیامت می شه.

انفجار حرم امام کار خود رژیم است که از تحصن موسوی در آن محل جلوگیری کند.

رژیم می خواهد فضا را امنیتی کند...درآرامگاه آیت الله خمینی بمب منفجر شد!

بسیج بر روی مردم در میدان صادقیه شلیک می کند و تا کنون چهار نفر کشته شده اند.

خبرهای کوتاه تظاهرات

Image and video hosting by TinyPic


گفته می شود موسوی در ابتدای خیابان جیحون در حال سخنرانی برای مردم است سخن موسوی با انا لله و انا الیه راجعون شروع شد.

خبرهای نگران کننده ای از شیراز و تبریز و اصفهان می رسه

امروز مردم در واکنش به خشونت بیش از حد نیروهای نظامی شعار مرگ بر خامنه ای سر می دهند.

مردم از خيابانهاي فاطميه غربي و بلوار كشاورز به سمت ميدان انقلاب در حركت هستند.اطراف ميدان انقلاب مردم حضور دارند گزارش يك شاهد عيني حاضر در حوالي ميدان انقلاب حاكيست كه هم اكنون خيابان انقلاب حدفاصل تقاطع خيابان قدس و ميدان انقلاب مملو از جمعيت است خبر تاييد نشده : ميرحسين موسوي همراه عده اي از سه راه جمهوري دارن ميرن سمت انقلاب،انقلاب و خيابونهاي اطراف انقلاب خيلي شلوغ شده.

در میدان علم شیراز درگیری شدید است
تمام پياده رو هاي خيابان انقلاب تهران را بسته اند و تعداد زيادي از نيروهاي ناجا و تعداد زيادي از نيروهاي بسيج كه به شكل ضايعي به باتوم و كلاه و ماسك و سپرهاي نيروهاي انتظامي مجهز شده اند به جان مردم افتادن و دارن مردم را با باتوم به قصد كشت مي زنند. مردم هم از كوچه ها و خيابانهاي اطراف فرار مي كنند ولي آنجا هم نيروهاي مجهز به تجهيزات ايستادن و مردم را مي زنند. تمام خيابان را دود فرا گرفته و متروي دروازه دولت را هم پر از سرباز كرده اند و آنجا و دنبال مردم بي دفاع مي كنند. اصلا قابل مقايسه با آن تجمع دوشنبه گذشته نيست و خشونت بيداد مي كند. شده عين تير

خیابان" روزنامه‌ی اینترنتی جنبش اعتراضی منتشر شد
به گزارش خبرگزاری آلمان، جنبش اعتراضی خیابانی در ایران، روزنامه‌ی اینترنتی خود را به نام "خیابان" منتشر کرد. نخستین شماره‌ی این روزنامه، روز شنبه (۳۰ خرداد) از طریق اینترنت برای شماری از ایرانیان فرستاده شد. مقاله‌ها و عکس‌های این روزنامه، متعلق به روزنامه‌نگاران نیست، بلکه خود تظاهرکنندگان آن‌ها را تهیه کرده‌اند. میرحسین موسوی در صفحه‌ی اینترنتی خود فراخوانده بود که خواسته‌های او را پخش کنند.

براساس اخبار دریافتی از تهران، به گزارش شاهدان عینی هم در خیابان انقلاب و هم در خیابان ستارخان، در پی شلیک تیر از سوی نیروهای مهاجم، دو نفر از مبارزان راه آزادی کشته شده اند. همچنین گفته می شود که پلیس در پارک دانشجو نیز به جمعی از جوانان حمله کرده و آنانرا پس از ضرب و شتم دستگیر کرده است. خبر می رسد که لباس شخصیها و ماموران رژیم به سرعت مجروحین و...

نامه ميرحسين موسوي به شوراي نگهبان


Image and video hosting by TinyPic



قلم - میرحسین موسوی در نامه‌ای به شورای نگهبان با تشریح بخشی از تخلفات انتخاباتی، این تخلفات را از موجبات ابطال انتخابات در سراسر کشور خواند.


به گزارش قلم‌نیوز، متن کامل نامه میرحسین موسوی به شورای نگهبان به این شرح است:

"شورای محترم نگهبان

مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات دوره دهم انتخابات ریاست‌جمهوری که حداقل 20 درصد بیشتر از انتخابات دوره قبل بود و میلیونها نفر از کسانی را که در گذشته میلی به شرکت در انتخابات نداشتند، به پای صندوق‌های رای کشانده حماسه‌ای آفرید که در تاریخ سه دهه انقلاب اسلامی ایران و مردم‌سالاری بی‌سابقه بود. هرچند نتیجه آن را طوری دیگر جلوه دادند و با وارونه نشان دادن نتیجه آن خود را بناحق و همانند سایر موارد فاتح این عرصه هم معرفی کردند؛ ولی شور و شعور اجتماعی ملت ایران در حافظه تاریخ خود این بی‌عدالتی و قانون‌شکنی را باور نخواهد کرد. اینجانب به اقدامات خود جهت روشن شدن حقایق و احقاق مردم شریف ایران در چارچوب قانون اساسی و قوانین جاری ادامه خواهم داد و اینک بخشی از تخلفاتی که در جریان برگزاری انتخابات دهم ریاست‌جمهوری صورت گرفت به شرح ذیل توضیح خواهم داد. بدیهی است این بخشی از حقایق و خلاف‌کاری‌هاست و در آینده نه تنها من بلکه ملت و تاربخ ابران آن را برای آیندگان با شرح و بسط بیشتر و انتشار حقایقی دیگر ثبت و گزارش خواهد کرد. هرچند تخلفات و برنامه ریزی این اقدام مشمئزکننده از ماه‌های پیش تدارک دیده شده بود.

1- پلمب صندوق‌ها قبل از رای‌گیری

از آنجایی که سلامت و صحت آرای ریخته شده در یک صندوق موکول به این است که این آرا دقیقا همان آرایی باشد که توسط رای دهندگان به صندوق واریز شده است، لازم است پیش از رای‌گیری صندوق‌ها بررسی کامل شده و از خالی بودن صندوق و نبودن آرای مشبوه اطمینان حاصل شود به همین جهت تایید خالی بودن صندوق‌ها قبل از لاک و مهر آن در شعبه اخذ رای مستلزم حضور و اطلاع نمایندگان ناظر کاندیداها می‌باشد که این مهم در اغلب شعبات اخذ رای واقع نشده است.

2- حضور ناظران کاندیداها

طبق تبصره 2 ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای وزارت کشور موظف بود تا 48 ساعت قبل از روز رای‌گیری کارت‌های نمایندگان ناظر کاندیداها را برای حضور به موقع آنان در محل شعبات اخذ رای به آنان تحویل داده و ناظران را از محل مورد نظر مطلع نماید در حالی که فرمانداری‌ها و وزارت کشور به طور اساسی به این تکلیف قانونی عمل نکرده‌اند. زیرا:

اولا- برای تعداد زیادی اساسا کارت معرفی ناظر کاندیداها صادر نشده است.

ثانیا- کارتهای صادره در مورارد زیادی به صورتی صادر شده که امکان استفاده از آن وجود نداشته و ناظر نمی‌توانسته با ارائه آن عملا بر سر صندوق‌ها حاضر شود. به عنوان نمونه در موارد متعددی نام افراد اشتباه قید شده و یا حتی در موارد متعدد عکس مردان به کارت زنان و یا بالعکس الصاق شده و عملا مسوولان صندوق‌ها با این گونه کارت‌ها اجازه حضور ناظر معرفی شده را نداده‌اند.

ثالثا- کارت‌های ناظرین معرفی ‌شده از طرف کاندیداها با سلیقه مسوولان فرمانداری‌ها و برای صندوق‌هایی غیر از صندوق معرفی شده از طرف کاندیداها صادر شده بود که عملا امکان حضور ناظرین به دلایل مختلف از جمله : بعد فاصله، عدم شناسایی قبلی محل صندوق، عدم اطلاع ناظر از وضعیت محل و حتی عدم شناسایی مسوولان صندوق‌ها ممکن نبوده است.

رابعا- در موارد زیادی شماره صندوق‌هایی که ناظر برای آن معرفی شده بوده با شماره صندوقی که در محل بوده مطابقت نداشته و ناظر معرفی شده توسط مسوولان صندوق پذیرفته نشده و امکان حضور و نظارت ممکن نبوده است.

خامسا- در موارد متعدد کارت‌های ناظرین معرفی‌شده از طرف یک کاندیدا برای کاندیداهای دیگر ارسال گردیده است و به علت ضیق وقت امکان رفع این اشتباه و جابه‌جایی وجود نداشته است.

سادسا- مطابق قسمت دوم ماده واحده حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری - نمایندگان نامزدها می‌توانند در شعب ثابت و سیار و نیز اماکن استقرار دستگاه شمارشگر حضور داشته و در صورت مشاهده تخلف مراتب را کتبا به ناظرین شورای نگهبان و هیات‌های نظارت شهرستان و استان و ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام نمایند ... در ادامه این ماده آمده است: حضور نمایندگان هر یک از نامزدها تا پایان اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه شمارشگر ممنوع و جرم محسوب می‌شود و متخلف به شش ماه تا یکسال انفصال از خدمات دولتی و یا شش ماه تا یکسال حبس محکوم می‌شود. در حالی که قوانین مصوب کشور ما چنین مجازات‌های سنگینی را برای متخلفین پیش‌بینی کرده است در سراسر کشور هزاران نفر از نمایندگان اینجانب و سایر کاندیداها از شعب رای‌گیری اخراج و به سایرین هم اجازه نداده‌اند وظایف نظارتی خود را طبق آنچه در قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه آمده است عمل کنند. به طوری که فقط در بخشی از تهران صدها نفر از ناظرین اینجانب و دیگر کاندیداها اخراج شده و به گزارش‌های آنها به مراجع مسوول ترتیب اثر داده نشده است. تعداد بسیار زیاد دیگری هم که اخراج نشده بودند از اطلاع از هرگونه جریان رای‌گیری محروم شده‌اند.

3 - داستان صندوق‌های سیار

طبق ماده قانون انتخابات ریاست جمهوری تخصیص شعب سیار صرف برای مناطق صعب العبور کوهستانی و مسافت‌های دور و نقاطی که تشکیل شعب ثابت مقدور نیست تشکیل می شود و به رغم آب و هوای مناسب تمام کشور در نیمه خرداد ماه تعداد صندوق‌های سیار به طور غیر مترقبه‌ای به نحو چشمگیری افزایش یافت. در نقاطی این صندوق‌ها به کار گرفته شده که صندوق‌های ثابت در چند ده متری آن مستقر بوده و هیچ نیازی به استفاده از این صندوق‌های سیار نبوده است. این اقدام غیر قانونی علی‌رغم اعتراض کمیته صیانت از آرا در شرایطی صورت پذیرفته که به کاندیداها بر خلاف نص صریح متن ماده واحده قانون حضور نمایندگان کاندیداها در شعب ثابت و سیار، اغلب نماینده نامزد در صندوق‌های سیار همراه نبوده و ناظرین معرفی شده با عدم پذیرش آنها از طرف فرمانداریها و یا عدم امکان همراهی آنها با صندوق‌های سیار در زمان جابه‌جایی مواجه شده اند که با توجه به تعداد 14 هزار صندوق سیار عملا امکان هرگونه تخلف در این صندوق‌ها وجود داشته و شاید اصرار بر افزایش تعداد صندوق‌های سیار در همین راستا بوده است.

4 - تعرفه‌ها

به رغم این که تعداد تعرفه‌هایی که در هر دوره چاپ و منتشر می‌شود و براساس تعداد افراد واجد شرایط رای دادن است که مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال تعیین می‌کند و معمولا برای جلوگیری از کمبود تعرفه در زمان رای گیری درصدی معقول تعرفه اضافه می شود در این دوره علی رغم این که مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال جمعیت افراد واجد شرایط رای دادن را حدود 000/200/45 نفر اعلام کرده بودند، تعداد 000/600/59 برگه تعرفه رای با شماره سریال چاپ شد. در روز 21 خرداد ماه نیز علاوه بر آن، میلیون‌ها برگه تعرفه دیگر بدون شماره سریال چاپ شده است. چاپ این تعداد تعرفه به خودی خود مورد سوال و قابل تامل می‌باشد با وجود چاپ این همه تعرفه معلوم نیست چرا بسیاری از شعب اخذ رای به ویژه در مناطقی چون تبریز و شیراز و مناطق شمالی و شرقی و غربی تهران که اقبال مردم به کاندیداهای منتقد رییس جمهوری کنونی بسیار بالا بود در همان ساعات اولیه روز با کمبود تعرفه رای مواجه شده و مردم زمان زیادی در صف‌های طولانی زیر باران و طوفان منتظر ماندند.

5 - محدود کردن زمان رای گیری

با وجود اقبال عمومی مردم به رای دادن در این دوره که مورد تایید خاص و عام است و آمار تعداد شرکت کنندگان هم موید آن سات،‌معلوم نیست به چه دلیل برخلاف رویه معمول و علیرغم کمبود تعرفه در بعضی از مناطق که خود موجب عدم امکان رای دادن مردم در زمان مناسب بود، مسوولان برگزاری انتخابات در متوقف کردن زمان رای گیری چنان تعجیلی داشتند؟!! بنابر گزارش‌های متعدد در بسیاری از موارد مسوولان شعب نه تنها با بستن درب شعب اخذ رای مانع ورود مردم در صف می‌شدند بلکه حتی افرادی را که وارد شعبات اخذ رای شده بودند به بهانه اتمام وقت از محل اخراج می‌کردند و این در حالی بود که صدا و سیما در تبلیغات رسمی خود خلاف آن را بیان می‌کرد. وانگهی رویه گذشته و روح قانون اینست که تا آخرین فرد حاضر در محل رای گیری باید زمان اخذ رای تمدید شود. (بند 5-1) آیین نامه اجرایی قانون انتخابات)

مضافا طبق اصل 6 قانون اساسی اداره امور کشور با آرای عمومی است و رای دادن حق طبیعی همه شهروندان است و تشخیص وزیر کشور برای تمدید ساعات اخذ رای یک تشخیص گزینشی و سلیقه‌ای نیست و باید با نحوی از مجموعه شرایط و اوضاع و احوال تبعیت کند که هیچ شهروند حاضر در محل صندوق‌ها از این حق طبیعی خود محروم نشود. در حالی که به شرح فوق در این دوره هم میزان مشارکت مردم بسیار بالا بود و هم کمبود تعرفه‌ها در مناطق مختلف به صورتی بود که می بایست زمان رای گیری تا حداکثر زمان ممکن ادامه یابد. باوجود این شرایط وزیر محترم کشور برخلاف رویه گذشته تمدید ساعت رای گیری در سراسر کشور را محدود کرد. به طوری که برخلاف رویه و در بسیاری و در بسیاری از مناطق کشور در ساعت 9 شب زمان رای گیری پایان یافته اعلام شد و بسیاری از شهروندان علیرغم حضور در محل شعب اخذ رای موفق به رای دادن نشدند و آنان را از محل شعب اخذ رای اخراج کردند. جای تاسف است در حالی که شعار شرکت حداکثری آقایان در گفتار همه جا را در برگرفته بود در کردار عکس آن عمل کرده و علی رغم اینکه چهار نفر از نمایندگان ستاد اینجانب به وزارت کشور مراجعه کرده و درخواست ملاقات با وزیر جهت تمدید وقت رای گیری طبق روال گذشته کرده بودند، وزیر محترم کشور از پذیرفتن آن امتناع کرده و به این ترتیب اقدامات وزارت کشور و تعجیلی که در اعلام نتایج آرا به صورت مورد نظر خود داشت منجر به تضییع حقوق بسیاری از شهروندان و محرومیت‌ آنان از حق رای دادن هم گردید.

6- انتقال صندوق‌ها به فرمانداری

قانون انتخابات و آیین نامه مربوطه و نیز قانون نظارت نمایندگان کاندیدا تا حدود زیادی وظایف همه مسوول و هیات های اجرایی و نظارت را تعیین کرده و حداقل انتظار کاندیداها این است که اگر روح قانون اجرا نمی شود لااقل به ظواهر قانون و حداقل آن پابند باشند. متاسفانه این امر در انتخابات به هیچ وجه رعایت نشد و اگر در مرحله صدور کارت نمایندگان کاندیداها کارشکنی شده و با ترفندهای خاص از صدور به موقع کارتها و رساندن آن به نماینگان کاندیداها جلوگیری به عمل آمد در مرحله پایان رای گیری و صیانت از امانت مردم، قاون و اخلاق هم پایمال شد.

چنانکه در مرحله شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات و فرمهای مربوط و انتقال صندوق‌ها از شعب اخذ رای به فرمانداری‌ها هیچ نظارتی از سوی نمایندگان ناظر کاندیداها جهت اطمینان از تطبیق محتوای صندوق ها با صورتجلسات تنظیمی مربوطه وجود نداشته است. در حالی‌که هنوز رای گیری در بعضی از مناطق و شعب به علت تاخیر در ارسال تعرفه ادامه داشت مسوولان ذیربط برخلاف قانون از صداوسیما قرائت پنج میلیون رای و نتیجه آن را آن هم نه براساس شمارش دستی آراء و صورتجلسات و فرمهای قانونی اعلام فرمانداری ها بلکه صرفا براساس اعلام صندوق ها و از طریق کامپیوتر اعلام کردند. در حالی که طبق نص صریح قانون ستاد انتخابات کشور می‌بایست آرای هر منطقه را جداگانه و براساس اعلام فرمانداری ها منتشر می‌کردند.

صرف‌نظر از تخلفات صورت گرفته در مراحل رای گیری اساسا میزان آرای اعلامی در ستاد تجمیع آرا هیچ گونه سنخیت با آرای پیش بینی شده توسط آن بخش از ناظرین که در صندوقها حضور داشته اند و خیل عظیم مردمی که این بار در شهرها و روستاها به دلیل حضور کاندیدهای جدید حاضر شده بودند و نیز سابقه رای گیری قبلی و میزان رای کاندیدای پیروز در گذشته مطابقت نداشته و اساسا آنچه در ستاد انتخابات و اتاق تجمیع آرا صورت می گرفت و از صداوسیما پخش می شد واقعی نبوده است. در این مورد گزارش نمایندگان هر سه کاندیدای معرفی شده به ستاد مرکزی انتخابات کشور به شرح ذیل که در ساعت 2:15 دقیقه صبح شنبه گزارش شده است قابل توجه می باشد.

«جناب آقای محصولی وزیر محترم کشور 88/3/23 ساعت 2:15 بامداد

با سلام

دقایقی قبل آماری توسط ستاد انتخابات کشور و آقای دانشجو در مقابل رسانه های داخلی و خارجی منتشر گردید که اینجانبان نمایندگان نامزدها در سایت شمارش آرا وزارت کشور هیچگونه اطلاعی از چگونگی دریافت و تجمیع و انتشار آن نداریم.

از آنجایی‌که طبق مواد 18 و 23 قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور پس دریافت صورتجلسات (و م 28) و روال قبل بایستی آمار را اعلام نماید به نظر می‌رسد اعلام نتایج فعلی مطابقتی با قانون ندارد.

ضمنا فضایی که برای استقرار نمایندگان کاندیداها درنظر گرفته شده دور از سایت شمارش آرا بوده و هیچگونه ارتباطی با این سایت ندارد. لذا در صورت استمرار این وضعیت حضور اینجانبان با عدم آن تفاوتی ندارد.

سید عباس احمدی (نماینده مهندس میرحسین موسوی)

عطاءاله سهرابی (نماینده محسن رضایی)

مسعود سلطانی فر(نماینده آقای کروبی)

رونوشت: دفتر مقام معظم رهبری ، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، ریاست محترم ستاد انتخابات

این نامه در حالی منتشر شده است که قانون حضور نمایندگان نامزدها به صراحت حق حضور نمایندگان کاندیداها را در مراحل مختلف تایید و ماده 18 و 32 قانون انتخابات ریاست جمهوری به صراحت خلاف اقدام ستاد انتخابات و تصمیماتی است که در اتاقی با حضور آقایان دانشجو ، محصولی و فردی دیگر اتخاذ می شود.

7- شیوه آرایش سبد آراء

مساله‌ای که در این انتخابات قابل تامل بوده و صحت انتخابات را در کنار بسیاری عوامل دیگر مورد تایید قرار داده است مساله نسبت تقریبا ثابت آراء میان کاندیداها در تمام مناطق کشور بوده است. به این معنا که نمودار آراء کاندیداها از ابتدای شمارش آراء و اعلام نتایج سراسر کشور به صورت خطی و تقریبا بدون نوسان در جهتی صورت پذیرفته که نهایتا به نتیجه‌ای که اعلام شد منتهی شود. به طور مثال حتی در محل تولد کاندیداها نیز میزان آراء کاندیدای برنده اعلامی از سوی وزارت کشور و به همان نسبت بوده است که در سایر مناطق بوده و این نیز قابل توجه است که اعلام نتایج برخلاف رویه گذشته بدون تعیین و تفکیک مناطق صورت پذیرفته است.

بخشی از تخلفات پیش از رای گیری

بر این تخلفات جدی که فقط بخشی از آن منعکس شد و تنها یک مورد آن برای ابطال انتخابات کافی است این را نیز باید افزود که انتخابات از آغاز با شرایط نابرابر و با سوءاستفاده از امکانات دولتی و عمومی به صورت گسترده و اساسی صورت گرفته که از آن می‌توان به موارد زیر به اختصار اشاره کرد.

1- استفاده از رسانه ملی چه پیش از شروع تبلیغات رسمی و چه بعد از آن به نفع یک کاندیدای خاص که ما در این مورد حضور و اقدام جمعی از کارشناسان برجسته و مستقل در یک هیات حقیقت یاب این تبلیغات را بررسی کرده و مشخص می نماید تال چه اندازه به طور غیرعادلانه برای پیروزی یک نفر از این رسانه دولتی اسنفاده شده است؟!

2- در همین بخش و استفاده از این امکانات دولتی به کارگیری رسانه های دولتی از جمله روزنامه ایران، کیهان، جوان و غیره و نیز سایر رسانه‌ها که از کمک‌ها و امکانات دولتی استفاده می کنند اشاره کرد.

3- استفاده از هواپیما و وسایل نقلیه دیگر دولتی در سفرهای تبلیغاتی در دوره تبلیغات رسمی انتخابات و قبل از آن بریا همین منظور.

4- بسیج نیروهای ادارات و آموزش و پرورش گاهی با حکم ماموریت و برخورداری از فوق‌العاده ماموریت برای شرکت در مراسم استقبال از کاندیدای خاص.

5- افتتاح پروژه‌های عمرانی در دوره مشخص شده برای فعالیت انتخابات و استفاده از این اقدام جهت تبلیغ خود.

6- افتتاح پروژه‌های ناتمام به عنوان پروژه‌های تمام شده مثل پروژه راه آهن شیراز- اصفهان یا کرمان - زاهدان.

7- پرداخت حقوق معوقه کارکنان دولت و فرهنگیان و افزایش حقوق بازنشستگان و توزیع سهام عدالت در ماه‌های آخر منتهی به انتخابات.

8- سخنرانی‌های تبیلغاتی وزرا در دوره تبلیغات انتخاباتی به نفع کاندیدای خاص از جمله سخنرانی وزیر راه، معاون اول رییس جمهور و وزیر دادگستری با تکیه بر سمت آنها.

9- قطع خدمات مخابراتی از جمله قطع سرویس پیامک‌ها در روزهای رای گیری که مهم ترین وسیله ارتباط ناظرین معرفی شده با ستادها بوده است.

شایان ذکر است که پیش از برگزاری انتخابات، رییس ستاد انتخابات تاکید کرده بود که به دلیل عضویت ایران در اتحادیه بین المللی مخابراتی به هیچ وجه سرویس‌های مخابراتی قابل قطع شدن نیست و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.

همه این موارد به علاوه موارد فراوان دیگری که در نامه‌های قبلی اعلام شده در صورتی که با اندک توجه به قوانین مورد بررسی قرار گیرد از موجبات ابطال انتخابات در سراسر کشور می باشد.

میرحسین موسوی"

قلم نیوز