۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

مردم ! همکلاسیهایمان را کشتند



Image and video hosting by TinyPic





Image and video hosting by TinyPic

خبرنامه امیرکبیر: عصر روز پنجشنبه صدها هزار تن از مردم تهران برای ششمین روز به تقلب صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری به صورت مدنی اعتراض کرده و دست به راهپیمایی زدند.

این تجمع که به دعوت میرحسین موسوی برگزار می شد، از میدان امام خمینی آغاز شد و تا میدان انقلاب ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این تجمع پرشکوه، مردم با پوشیدن لباس مشکی به نماد گرامیداشت شهدای اخیر و سر دادن شعارهایی یاد این شهدا را گرامی داشتند.
در این تجمع بسیاری دانشجویان پلاکاردهایی در محکوم کردن جنایات صورت گرفته بر علیه دانشجویان دانشگاه های مختلف طی هفته گذشته در دست داشتند.

تظاهرات و راهیپیمایی عظیم مردم تهران در حالی برگزار شد که مردم در اعتراض به جنایات صورت گرفته در سکوت حرکت می کردند و در بیشتر مواقع هیچ شعاری سر ندادند. با این وجود مردم پلاکاردها و دست نوشته هایی در دست داشتند که فریاد و صدای آنها را بازگو می کرد. در برخی از پلاکاردها نوشته شده بود «ما آشوبگر نیستیم»، «سرنوشت صدام را فراموش مکن»، « کلاغ پر، جمهوری پرپر»، «« خواست ما ابطال انتخابات ۲۲ خرداد » یا « باز شماری بازی است/ ابطال انتخابات ».

برخی از مردم نیز عکس شهدای روزهای اخیر را سر دست داشتند. بر پلاکارد یکی از حاضرین نوشته بود «برادر شهیدم رأی تو پس می گیرم». برخی دیگر نیز دست نوشته هایی در جواب محمود احمدی نژاد که مردم را خس و خاشاک خوانده بود در دست داشتند: «خار و خاشاک میلیونی» ،«خس و خاشاک تویی، پست تر از خاک تویی/ شور منم / نور منم / عاشق رنجور منم / زور تویی / کور تویی / هاله بی نور تویی / دلیر بی باک منم / مالک این خاک منم ».

هیچ نظری موجود نیست: