۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

شهید یا کشته



Image and video hosting by TinyPic



خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: مراسم ختم يكی از جان باختگان وقايع اخير مربوط به اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران در كرمانشاه عصر امروز در تالار امام حسين واقع در چهارراه شير و خورشيد (حلال احمر) اين شهر برگزار شد. در اين مراسم اقشار مختلف مردم و گروهی از فعالان كرمانشاهی حضور داشتند و در انتهای مراسم صدها تن از شركت كنندگان با تجمع مقابل درب تالار و دادن شعار الله اكبر نسبت به وقوع اين قتل اعتراض نموده و از اين طريق با خانواده مقتول ابراز همدردی نمودند.


Image and video hosting by TinyPic


نام اين جوان 25 ساله حسين طهماسبی می‌باشد كه در جريان تجمعات اعتراضی روز دوشنبه 25 خرداد ماه در خيابان نوبهار كرمانشاه مورد حمله‌ی مأموران مسلح وابسته به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده به قتل رسيده است.

خانواده اين جوان كرمانشاهی‌ در برگزاری مراسم ختم وی با محدوديت بسيار مواجه بوده به طوری كه به آنان اجازه استفاده از عنوان شهيد در متن اعلاميه ترحيم و حتی اعلان عمومی مراسم ختم از طريق پخش اعلاميه در سطح شهر داده نشده بود. همچنين خانواده وی در پايان مراسم تحت فشار نيروهای ‌امنيتی حاضر در محل مجبور به درخواست مكرر از شركت كنندگان معترض برای پايان دادن به تجمع خود در مقابل درب تالار محل برگزاری مراسم ختم شدند.



گفته می‌شود يك دختر جوان نيز طی درگيری‌های اخير پس از تجمعات اعتراضی روز دوشنبه در كرمانشاه كشته شده است اما خانواده وی در اعلان اين خبر وادار به سكوت شده و لذا از برگزاری مراسم ختم نيز خودداری كرده‌‌اند. اخبار تائيد نشده ديگر شمار كشته شدگان حوادث اخير كرمانشاه را بيش از اين تعداد و تا 5 نفر می‌داند.


http://iranbbb.org/44702.htm

هیچ نظری موجود نیست: