۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

تعداد کشته شدگان تهران 19 نفر

Image and video hosting by TinyPic


بنابه گزارشات رسیده از تهران، تا به حال تعداد جانباختگان یورشها و درگیرهای انصارالله،گارد ویژه و ماورین وزارت اطلاعات با مردم تهران به بیش از 19 نفر رسیده است.
در حال حاضر تعداد زیادی از زخمی شدگان که وضعیت بعضی از آنها حاد می باشد و در بیهوشی بسر می برند در بیمارستانهای مختلف تهران بستری هستند.در بیمارستان 1000 تختخوابی (خمینی) 4 نفر از زخمی شدگان در حالت کوما بسر می برند.
از طرفی دیگر تعداد زیادی از دستگیر شد به بند سپاه زندان گوهردشت کرج و زندان کهریزک انتقال داده شدند. زندان کهریزک یکی از مخوفترین زندانهای ایران می باشد که در آن زندانیان علاوه به شکنجه های جسمی و روحی شدید،آنها را به طرق مختلف تحقیر می کنند.گزارشاتی که از زندان کهریزک می رسد رادان از جمله کسانی است که آخر هر هفته همراه با تعداد زیادی از افراد خود با هلی کوپتر به انجا می روند و زندانیان بی دفاع را مورد شکنجه های وحشیانه خود قرار میدهند تا به حال تعداد زیادی از زندانیان در آنجا در اثر شکنجه جان باختند.
خانواده های دستگیر شدگان از وضعیت و شرایط عزیزانشان بی خبر هستند آنها با در دست دشتن عکسهای عزیزانشان به بیمارستانها مراجعه می کنند تا شاید از وضعیت عزیزانشان مطلع شوند. مراجعات آنها به ارکانهای مختلف این رژیم برای اطلاع یافتن از سلامتی عزیزانشان و محل بازداشت آنها تا به حال بی نتیجه بوده است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به گلوله بستن مردم و جوانان که تا به حال منجر به جان باختن تعداد زیادی از آنها شده را محکوم می کند و از سازمانهای بین المللی خواستار اقدامات فوری برای متوقف کردن کشتار مردم بی دفاع ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 خرداد 1388 برابر با 18 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: