۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

خبر از تظاهرات شنبه


Image and video hosting by TinyPic


دود تمام محوطه میدان انقلاب را فرا گرفته است.

مردم با پرتاب سنگ با گارد ضد شورش و لباس شخصی هامقابله به مثل می کنند.

دوستان می گویند شیراز، میدان علم، درگیری بسیار شدید است... اسپری اشک آور و باتوم، جز اصلی وسایلی است که جهت متفرق کردن جمعیت استفاده می شود اما درگیری ها گسترده شده و کماکان ادامه دارد.

از شهرهای اطراف تهران مردم به پيوستن به معترضين راهی شده اند.

یروهای لباس شخصی و گارد ویژه که اکثرآنها سوار بر موتورهستند به طورغیرمنتظره ای مردم عادی را در حوالی میدان ولیعصر مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

سردار رادان در شبکه خبر داره همه رو تهدید می کنه هم مردم هم سیاسیون و هم روزنامه نگاران رو.

تظاهرات به صورت جنگ و گريز به خيابانهاي بالا و موازي از انقلاب تا آزادي از جمله ستارخان كشيده و شايعه است كه يك نفر در ستار خان كشته شده است.

فوری: یک نفر درانقلاب،چهارراه ولیعصر بر اثر تیراندازی گارد ضد شورش کشته شد و نیروهای نظامی جسد او را داخل ماشین انداخته و با خود بردند.

حدود 5 ساعت پیش مطلبی در سایت کلمه درج شد مبنی بر انتشار بیانیه میرحسین تا ساعتی دیگر ولی هیچ خبری نشده آیا برای میر حسین اتفاقی افتاده؟ هر اتفاقی برای میر حین بیافتد مقصر علی خامنه ای است.

تظاهرات به صورت جنگ و گريز به خيابانهاي بالا و موازي از انقلاب تا آزادي از جمله ستارخان كشيده و شايعه است كه يك نفر در ستار خان كشته شده است.



لباس شخصی ها به شدت کم سن و سال هستند و اکثرا بین 15 و 16 ساله هستند.

لباس شخصی ها شروع به کتک زدن مردم کرده اند و هراز گاه ، هر چند نفر به یک نفر حمله می کنند و او را کتک می زنند.

طبق پیام اینترنتی که از ایران داشتم خوابگاه دانشجویی نوید در خیابان زارع به اشغال نیروهای امنیتی درآمده است

به دلیل برخوردهای شدید و وحشتناک لباس شخصی ها و نیروهای امنیتی با مردم، شعار های مردم نیز خیلی تند شده است و علیه مقامات بالا شعار می دهند

فوری:قاضي مرتضوي امروزبه خانم محتشمی پور، همسر مصطفی تاجزاده گفته مداركي دال بررهبري شورش توسط مصطفي تاجزاده و ساير دستگيرشدگان به دست آمده.

تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان در تظاهرات و کلیه کسانی که در مسیر راهپیمایی هستند، از ساعت چهار و نیم به وقت ایران قطع شده است. طبق خبرها، خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب از صبح زود، محل استقرار پاترول‌های پلیس بوده‌اند. یک شاهد عینی از دیدن پاترول‌های پلیس با دستکم ۸ سرنشین در خط ویژه اتوبوس در مسیر جمهوری به انقلاب گفت.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ساعت ۲ بعدازظهر، سرگرم اطلاع رسانی در باره لغو تظاهرات روز شنبه بود. مردم بی‌اعتنا به این اعلام، از ساعت سه در حال رفتن به تظاهرات بودند.
میدان هفت‌تیر با وجودی‌که مسیر راهپیمایی نیست، از صبح زود‌، مملو از یگان‌های ویژه پلیس بود. یک شاهد عینی از برتری تعداد پلیس به رهگذران و مردم حاضر در میدان گفت. مامورانی که در مسیرهای مختلف مستقر شده‌اند، به نقل از شاهدان عینی، باتوم و اسپری همراه دارند.
جمعه شب، صدای الله‌اکبر از پشت‌‌بام‌های تهران بیشتر از شب‌های پیش به گوش می‌رسید.
یک شاهد عینی با اشاره به گستردگی قشرهای حاضر در اعتراض‌های جاری گفت: « خانم همسایه‌ی ما که چادری و بسیار مومن است، آمد امروز حلالیت طلبید و گفت من دارم به تظاهرات می‌روم. رای‌ام را حتی به قیمت کشته شدن می‌خواهم پس بگیرم.»



يك فرد مبارز كه بمبي را به گور خميني منتقل كرده بود، بر اثر انفجار بمب شهید شد.



سایت حکومتی فارس:بر اثر انفجار اين بمب در كفشداري صحن شمالي حرم، فرد تروريست كشته و دو تن از هموطنانمان مجروح شدند.

خبرگزاری فارس، لحظاتی پیش گزارش داد: بر اثر انفجار اين بمب در كفشداري صحن شمالي حرم، فرد تروريست كشته و دو تن از هموطنانمان مجروح شدند.


راديو فردا : نیروهای ضد شورش پلیس عصر شنبه با بستن خیابان های اطراف میدان انقلاب تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهر کنندگان کردند و هم اکنون فضای این میدان پر از دود است.
شاهدان عینی در تهران به رادیو فردا و خبرگزاری های خارجی گفته اند: پلیس ضد شورش خیابان های انقلاب، میدان فردوسی، بلوار کشاورز و خیابان آزادی را به شدت کنترل می کنند و هزاران پلیس و نیروی بسیج برای مقابله با تظاهر کنندگان به نتیجه انتخابات در این مناطق مستقر شده اند.
نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن معترضان در حال پرتاب گاز اشک آور هستند و دود سراسر این منطقه را فرا گرفته است.
نیروهای لباس شخصی و بسیجی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز هستند نیز افراد را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و یا آنها را دستگیر می کنند.
از سوی دیگر، نیروهای نظامی با استفاده از خودروهای آب پاش به روی تظاهر کنندگان آب ریخته و سعی دارند تا آنها را متفرق کنند.
گزارش شاهدان حاکی است که تهران هم اکنون چهره کاملا امنیتی و پلیس به خود گرفته است و هنوز مشخص نیست که روند وقایع به کدام سو خواهد رفت.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش داده است که شمار تظاهر کنندگان در ساعت اولیه تجمع بیش از سه هزار نفر بوده که شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر دیکتاتوری» سر دادند.


بی بی سی : گزارش های اولیه از وقوع درگیری های پراکنده در تهران میان معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و نیروهای دولتی حکایت دارد.
شاهدان عینی می گویند که پلیس در مواردی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است.
حضور نیروهای "لباس شخصی" که باتوم به دست دارند در برخی خیابان های اطراف خیابان انقلاب و خیابان آزادی تهران گزارش شده است.
از یک سو در صفحه ای منسوب به زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در فیس بوک، از حرکت مردم به سوی میدان انقلاب تهران گزارش شده است و از سوی دیگر در برخی سایت ها خبری منتشر شده است مبنی بر این که مجمع روحانیون مبارز راهپیمایی امروز را لغو کرده است.
اما نه انتساب صفحه مذکور در فیس بوک به خانم رهنورد قطعی است و نه در سایت رسمی مجمع روحانیون مبارز خبری از لغو راهپیمایی امروز دیده می شود.
این در حالی است که برقراری ارتباط تلفنی با تهران نیز بسیار دشوار است.
بر اساس اخبار رسیده ماموران نیروی انتظامی در منطقه اطراف میدان انقلاب تهران که محل آغاز راهپیمایی معترضان عنوان شده بود، حضور محسوسی دارند.
از سوی دولت، شورای امنیت کشور در پاسخ به نامه ای که میرحسین موسوی خطاب به شورای عالی امنیت ملی منتشر کرده بود، میرحسین موسوی را به "انتساب اتهام به نیروهای انتظامی" متهم کرد و با متوجه ساختن مسئولیت عواقب "اجتماعات غیرقانونی" به طرف آقای موسوی، از او خواست "از تحریک و تلاش برای تشکیل چنین اجتماعات پرهیز نموده و از این اجتماعات حمایت ننمایید."


هیچ نظری موجود نیست: