۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

راهپیمائی هست گول نخورید



Image and video hosting by TinyPic


در اطلاعیه ای منسوب به ستاد کروبی که به دست خبرنامه گویا رسیده از حضور مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی در راهپیمایی امروز سخن گفته شده است.

به رغم آن که هنوز نتوانسته ایم از صحت این اطلاعیه اطمینان حاصل کنیم، با توجه به انتشار اخبار مشابه در رسانه های بین المللی به انتشار آن اقدام کردیم.

سایت خبری بی بی سی انگلیسی امروز با انتشار خبری مشابه نوشته است: "یکی از نزدیکان کروبی به خبرنگارش گفته که راهپیمایی انجام خواهد شد و موسوی و خاتمی هم در آن شرکت می کنند".

علت تردید خبرنامه گویا در مورد این اطلاعیه لحن آن است که در صورت صحت می تواند فصل تازه ای را در حرکات اعتراضی اخیر ایجاد کند و عملا مهدی کروبی را در مقابل رهبری جمهوری اسلامی قرار دهد. اتفاقی که با توجه به مواضع گذشته وی دور از ذهن به نظر می رسد.

در ابتدای اطلاعیه مذکور آمده است که "راهپیمایی سرنوشت ساز روز شنبه ساعت ۱۶ در معیت آقایان کروبی، موسوی و خاتمی از میدان انقلاب به سمت آزادی انجام خواهد شد".

این اطلاعیه در ادامه با تعابیری تند از مردم خواسته تا در این حرکت اعتراضی شرکت کنند: "از کلیه حامیان اصلاحات و تغییر درخواست می شود حضوری کوبنده داشته باشند تا فریادشان اعتراضی باشد به تقلب و دروغ و پشتیبانی از آن در بالاترین سطوح نظام. باشد که سیل جمعیت لرزه بر اندام هر مسئولی بیندازد که رای مردم را به پشیزی نمی انگارد".

هرچند در مسیر حوادث اخیر اتخاذ چنین مواضعی بعید به نظر نمی رسد، اما انتشار حجم اطلاعات نادرست و اخبار غلط در روزهای گذشته ما را به عنوان رسانه ای مسئول بر آن می دارد تا مخاطبان را به دقت و وسواس بیشتر دعوت کنیم. طی روزهای اخیر بسیاری از مطالب دریافتی خبرنامه گویا پس از بررسی تکذیب شده و صحتشان هرگز تایید نشد.

با توجه به این که اخبار و اطلاعاتی از این دست می تواند تبعات غیرقابل پیش بینی به دنبال داشته باشد همه رسانه ها و مخاطبانشان می بایست ضمن اطلاع رسانی سریع، با احساس مسئولیت بیشتر به انتشار اطلاعات اقدام کنند.


هیچ نظری موجود نیست: