۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

دانشگاهای ایران تعطیل شدند


Image and video hosting by TinyPic

خبرنامه امیرکبیر: در پی چندین روز اعتراضات دانشجوئی در دانشگاه های مختلف کشور به تقلب در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری و نیز سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز مردم و دانشجویان، و کشته و زخمی شدن تعدادی از دانشجویان در اصفهان و تهران، وزارت علوم در هراس از گسترده شدن این اعتراضات تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است.

طی روزهای گذشته، در دانشگاه های مختلف کشور، از جمله دانشگاه های امیرکبیر، تهران، شریف، شیراز و تبریز، با اعلام تعطیلی دانشگاه و خوابگاه ها، از دانشجویان خواسته شده تا به شهرها و خانه های خود باز گردند.

این تصمیم در حالی است که طبق برنامه از پیش تعیین شده هم اکنون فصل امتحانات دانشگاه ها است اما در بسیاری از دانشگاه ها، امتحانات به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، یک روز پس از وقوع حادثه کوی دانشگاه تهران، از سوی مدیریت دانشگاه تهران و مدیریت خوابگاه ها به دانشجویان اعلام شد که هر چه سریعتر خوابگاه ها را تخلیه نمایند و در غیر این صورت مسئول مستقیم سلامتی و امنیت جانی دانشجویان خود آنان خواهند بود.

در دانشگاه پلی تکنیک نیز امتحانات دانشجویان یک هفته به تعویق افتاده است. تعویق امتحان ها در حالی صورت گرفته است که بسیاری از دانشجویان از این مساله مطلع نبودند و طی روزهای گذشته پس از مراجعه به دانشگاه انتظامات دانشگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی حتی اجازه ورود به محوطه دانشگاه و یا مراجعه به دفتر آموزشی دانشکده ها را نداده است.

در دانشگاه شریف خوابگاه ها و دانشگاه ها تعطیل شده است. بر اساس برنامه دانشگاه شریف، خوابگاه های این دانشگاه از شنبه ۳۰ خرداد ماه الی هفت تیر ماه تعطیل خواهد بود و تنها دانشجویان دکتری می توانند از خوابگاهها استفاده کنند.

دانشگاه های تبریز و شیراز نیز از ۳ روز گذشته حالت نیمه تعطیل به خود گرفته اند و مسئولین دانشگاه از دانشجویان خواسته اند که ظرف ۴۸ ساعت خوابگاه های خود را ترک کنند.

اما با وجود اعلام تعطیلی، دانشجویان و کارمندان و اساتید از دانشگاه های مختلف تهران، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با تحصن در مقابل مسجد دانشگاه، اعلام کرده اند که تا زمان مشخص شدن عاملان جنایت کوی دانشگاه تهران به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.


نکته جالب توجه در این میان موضع گیری فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران است. وی روز گذشته در پاسخ به درخواست های مکرر اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران، مبنی بر استعفای وی اعلام کرده است که از سمت خود استعفا نخواهد داد تا بتواند بهتر وضعیت دانشجویان را پیگیری کند.

فرهاد رهبر در حالی از مشخص شدن هویت عاملان فاجعه کوی دانشگاه تهران سخن می گوید که چندین سال در سمت معاونت وزیر اطلاعات ایفای نقش کرده و به خوبی به ماهیت نیروهای لباس شخصی که به صورت سازماندهی شده به دانشگاه ها حمله می کنند، آگاه است. وی در دولت نهم و با ایجاد جو خفقان و سرکوب در دانشگاه تهران به ریاست این دانشگاه منصوب شد.



هیچ نظری موجود نیست: