۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

بازداشت مسيحيان در ايران

Image and video hosting by TinyPic
در حالی كه پس از گذشت یك ماه هنوز اطلاعی از وضعیت كشیش بازداشتی كلیسای پنطیكاستی كرمانشاه نیست، خبرها حاكی از دستگیری ۲ تن از رهبران مسیحیان فارسی زبان شناخته شده و ایماندار قدیمی اصفهان است.
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان از اصفهان (fcnn.com) به نقل از منابع مسیحیان دومین شهر بزرگ ایران ، روز یكشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ (۲۸ فوریه ۲۰۱۰) ماموران امنیتی اصفهان در یك یورش كم سابقه به منزل شخصی آقای "حمید شفیعی" و همسر ایشان خانم "ریحانه آقاجری" در خیابان نظر اصفهان ، ضمن بازداشت نامبردگان كلیه كتب ، جزوات و نشریات ، و سی دی های موجود در خانه به همراه كامپیوتر ، موبایل و تابلو عكس های بر روی دیوار و سایر لوازم شخصی موجود را ضبط كردند و همراه آن دو به محل نامعلومی منتقل نمودند .
در این هجوم مامورین كه در عصر روز یكشنبه و بدون هیچ هشدار قبلی انجام گرفت ۱۵ مامور لباس شخصی و حداقل ۵ مامور پلیس از جمله ۳ پلیس زن حضور داشتند . ماموران با نشان دادن كاغذی كه دارای آرم دادگستری اصفهان بود و ادعا میكردند كه حكم بازداشت آقای شفیعی و خانم آفاجری است ، با زور و تهدید به دستان خانم آقاجری دستبند زدند و با خشونت به بازرسی و تفتیش منزل پرداختند . در شروع این تهاجم "حمید شفیعی" در منزل نبوده و پس از گذشت ساعاتی وقتی ایشان به منزل وارد شدند وی را نیز به همان شكل دستبند زدند . پس از بازرسی تمام خانه چون مقدار وسایل جمع شده از این منزل زیاد بود ماموران امنیتی برای حمل آنها وانت متعلق به آقای شفیعی را نیز ضبط كردند و وسایل مذكور از جمله صدها جلد كتاب مقدس را بوسیله آن از محل خارج نمودند .
ماموران لباس شخصی شركت كننده در این یورش وقتی با كتاب مقدس فارسی كه درون یك چمدان قرار داشت روبرو شدند به سمت خانم آقاجری یورش بردند و او را تحت فشار گذاشتند كه این انجیل ها را برای چه منظوری نگهداری نموده اند . همچنین آنها وقتی تصمیم داشتند خانم آقاجری را از منزل خارج كنند چون وی حاضر نبود با دستبندی كه به دستانش زده بودند از منزل خارج شود و مكرر درخواست مینمود تا اول دستبند را باز كنند تا بعد همراه آنها برود ، او را مورد انواع توهین و تهاجم فیزیكی قراردادند و عاقبت با استفاده از اسپری فلفل نامبرده را به زور از خانه اش بیرون بردند .
لازم به ذكر است كه "ریحانه آقاجری" و "حمید شفیعی" دو تن از نوكیشان مسیحی شناخته شده اصفهان هستند كه سالها پیش مسیح را به عنوان ناجی خود پذیرفته اند . لازم به ذكر است؛ "حمید شفیعی" تاكنون چندین بار به اتهام ایمان و اعتقاد مسیحی خود طی چند سال گذشته برای ادای توضیحات به اداره اطلاعات اصفهان احضار و مورد بازجوئی قرار گرفت . آن زوج مسیحی تلاش میكردند هرگز ایمان خود را انكار ننمایند و تا حد امكان بطور علنی خدا را پرستش نمایند . از این رو مسیحی بودن آنها بر كسی پوشیده نبود .
آخرین گزارش دریافتی از اصفهان حاكی است كه خانواده این زوج مسیحی بازداشت شده مقارن ظهر روز دوشنبه ۲۰ اسفند ( اول مارس ۲۰۱۰) در طی تماسی كه با ستاد خبری ۱۱۳ اطلاعات اصفهان داشتند، به ایشان اطلاع داده شده كه پرونده آنها هنوز تكمیل نشده و پس از پایان بازجوئی و تكمیل محتویات ، پرونده آنان به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد . ستاد خبری اداره اطلاعات هیچگونه توضیحی از محل نگهداری و وضعیت این زوج مسیحی را به خانواده آنها نداده است .
قابل توجه است كه همه این اتفاقات در زمانی رخ میدهد كه جمهوری اسلامی كاندیدای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می باشد و این در حالی است كه در هفته های گذشته رئیس هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی
در جلسه آن شورا ادعا نمود هیچ فشاری از سوی نظام اسلامی بر اقلیتهای مذهبی در ایران وارد نمیشود و آنان در آزادی كامل به سر میبرند ! .
جای تعجب است چرا اكنون پس از سالها كه ایمان مسیحی "ریحانه آقاجری "و "حمید شفیعی" مخفی نبود به ناگهان این دو و تعدادی دیگر از مسیحیان در شهرهای مختلف كشور در این مقطع زمانی خاص به این شكل خشن مورد هدف قرار میگیرند ؟ آیا در پس پرده برنامه خاصی برای تشدید فشار بر جامعه مسیحی ایران وجود دارد و در روزهای آتی باید منتظر خبرهای بیشتری در این زمینه باشیم ؟

هیچ نظری موجود نیست: