۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

گزارش از بازار تهران 21 مرداد


Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

30 : 9 صبح // محوطه سبزه میدان نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش در حال مستقر شدن هستند . ولی تعداد آنها به 50 نفر هم نمیرسد

38 : 9 صبح // نیروهای امنیتی و ضد شورش در خیابانهای اطراف بازار / در بازار هیچ نیروی امنیتی و ضد شورش با یونیفرم دیده نمیشود . همه در حال خرید هستند

44 : 9 صبح // مهم و فوری …….. تعدادی از بازاریان بخصوص صنف طلا فروشان همچنان تعطیل هستند والارقم هشدار موئتلفه برای جلوگیری از تعطیلی امروز نیامدند . به گزارش رسیده از بازار تعدادی از دکانهای بازار هنوز باز نشده اند و احتمال اینکه امروز تعطیل باشند وجود دارد

05 : 10 صبح // اکثر مغازه ها و حجره های بازار نیمه باز هستند . یعنی بر خلاف روزهای دیگر جنسهای خود را از مغازه بصورت آنچنانی خارج نکرده اند و اماده واکنش سریع برای تعطیلی هستند این حرکت در بسیاری از دالانهای بازار مشهود است بخصوص ورودی داخل بازار در سبزه میدان

11 : 10 // ازدحام و شلوغی بیش از حد امروز نشان از حضور چشمگیر سبزها دارد / در بازار بحث تظاهرات داغ است

32 : 10 // فوری !
مهم !
حضور زهرا رهنورد در بازار . همکنون شاهدان عینی اعلام کردند زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی از ورودی خیابان مولوی به بازار وارد شدند

43 : 10 //فوری ! تایید شد . زهرا رهنورد در جنبش خرید سبز شرکت کرد . او همکنون در بازار است . جمعیت در حال شعار دادن است . نیروهای امنیتی از سمت مولوی وارد بازار شدند

01 : 11 // نیروهای امنیتی همسر میر حسین موسوی را به خارج از بازار راهنمایی کردند / جمعیت در حال شعار دادن است .

24 : 11 // درگیری بین ماموران و مردم در بازار فرش فروشان // یازاریان از مردم حمایت میکنند

28 : 11 // اختلال در سیستم آنتن دهی موبایل ها

31 : 11 // مردم در ایستگاه مترو 15 خرداد در حال شعار دادن هستند . جمعیت فوق العاده است ! هنوز مترو در ایستگاه 15 خرداد توقف دارد

39 : 11 // ازدحام جمعیت فوق العاده است ! غیر قابل توصیف ! در بازار امکان راه رفتن به سختی صورت میگیرد ( ورودی سبزه میدان )

44 : 11 //بازار در دست سبزها / صدای الله و اکبر از دالانهای بازار به گوش میرسد

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از بازار تهران، تعداد زیادی از مردم و بخصوص جوانان در بازار و خیابانهای اطراف آن حضور دارند و خود را برای تجمعات اعتراضی آماده می کنند.همزمان از صبح امروز تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر را در نقاط حساس بازار و خیابانهای اطراف مستقر شدند.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه و نیروی انتظامی ،بسیج و لباس شخصی را از صبح امروز در بازار تهران مستقر شدند. نیروهای سرکوبگر در میدان 15 خرداد و مقابل دادستانی بصورت گسترده مستقر شدند. واین 2 نقطه را بصورت گسترده در اشغال آنها است. علاوه بر نیروهای فوق نیروهای کلانتریهای مختلف تهران را به این نقطه گسیل کرده اند.
از لحظاتی پیش نیروهای موتور سوار گارد ویژه و لباس شخصی برای ایجاد رعب و وحشت بصورت گله های چند ده موتوره فواصال بین میدان 15 خرداد تا ناصر خسرو و میدان بهارستان به گشت زنی و مانور وحشت مشغول هستند.
مردم بصورت گسترده در نقاط مختلف بازار و خیابان های اطراف آن حضور دارند و خود را برای اعتراضات آماده می کنند.نیروهای سرکوبگر در پی افزایش یافتن تعداد جمعیت اقدام به مانور دادن با نیروهای موتور سوار خود هستند.

خبرگزاري فارس: بزگترین خبرگزاری درغگوی رژیم

تعدادي از كسبه بازار تهران امروز صبح در اعتراض به طرح ماليات بر ارزش افزوده با تعطيل كردن مغازه‌هاي خود در بازار تهران تجمع كردند؛ اما بازار تعطيل نيست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، اين در حالي است كه از صبح امروز عده‌اي فرصت‌طلب با حضور در بازار مانع بازگشايي برخي از مغازه‌هاي بازاريان تهران شدند و پس از درگيري با كساني كه اقدام به بازگشايي مغازه‌هاي خود مي‌كنند، اقدام به شكستن شيشه مغازه‌ها مي‌كنند و جو بازار تهران را ملتهب كرده‌اند.
بخشي از بازار تهران شامل بازار فرش تهران، بازار طلافروشان، بازار پارچه فروشان به همراه بخش‌هايي از بازار چارسوق كوچك و بزرگ از صبح امروز در اعتراض به طرح ماليات بر ارزش افزوده تعطيل شده است.
برخي بازاريان اين مناطق با سر دادن شعارهاي عليه طرح ماليات بر ارزش افزوده، از ديگر كسبه بازار ‌شامل بازار طوس، حضرتي، چهار‌راه بين‌الحرمين، بازار آهنگرها، نيز خواستند تا با آنان ‌همراه شوند اما كسبه اين بازارها همچنان باز هستند.
بخش‌هاي ديگري از بازار تهران نيز مانند بازار كويتي‌ها و بخش‌هايي از بازار بين‌الحرمين البته با خاموش كردن چراغ‌هاي خود در اين حركت اعتراض‌آميز شركت كردند اما هنوز باز هستند.
بسته شدن بخش‌هايي از تيمچه حاجب‌الدوله كه بورس اصلي فروش لوازم برقي و كريستال در بازار تهران است به عنوان قطب‌هاي مهم بازار نيز از صبح امروز گر‌چه تعطيل نكرده‌اند اما بسته شدن درهاي ورودي اين بازارها و نبود مشتري عملاً اين بازارها را نيز تعطيل كرده است و امكان خريد و فروش نيست.
در عين حال هنوز بخش‌هايي از بازار بين‌الحرمين، ابتداي بازار مسجد جامع، ابتداي كوچه غريبان و بخش‌هايي از بازار مولوي همچنان باز هستند و خريد و فروش در آن‌ها جريان دارد.
تعدادي از اعضاي هيئت امناي اصناف مختلف نيز از صبح امروز تلاش مي‌كنند تا بازاريان را آرام كنند اما بازار همچنان تعطيل است، مأموران كلانتري 113 بازار و سركلانتري هفتم تهران با حضور در بازارهاي بسته شده از كسبه خواستند تا مغازه‌ها را باز كنند كه با برخورد اعتراض‌آميز بازاريان مواجه شدند.
در همين حال تعدادي از بانك‌هاي دولتي و خصوصي در منطقه بازار به علت نداشتن مشتري تقريباً به حالت تعطيل درآمده‌اند اما درهاي آن‌ها باز است.
بازاريان معترض البته محل بازار را ترك نكرده‌اند و در اطراف بازار پرسه مي‌زنند و منتظر تغيير شرايط و خبر جديد از اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده هستند تا شايد مغازه‌هايشان را باز كنند.
تعدادي از بازاريان معترض در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس، ‌با اظهار بي‌اطلاعي از مدت زمان تعطيل ماندن بازار از زيان‌هاي احتمالي ناشي از آن نگرانند. اين افراد اعلام كردند كه بازاريان به هيچ وجه قصد ايجاد تشنج ندارند و اعتراض آن‌ها صرفاً در مخالفت با طرح ماليات بر ارزش افزوده است و خواستار توقف كامل اجراي اين طرح هستند.
مسئولان كلانتري 113 بازار و سركلانتري هفتم تهران بعد از درخواست خبرنگار فارس حاضر به گفت‌و‌گو نشدند و هر‌گونه اطلاع‌رساني در اين زمينه را از طريق مركز اطلاع‌رساني ناجا اعلام كردند.
مأموران آتش‌نشاني نيز كه در 3 نقطه از بازار مستقر‌ند به خبرنگار فارس گفتند اوضاع عادي است و حضور آنان در بازار علت خاصي ندارد.

امروز از ساعت 10 به بازار رفتم حضور گسترده مامورین نیروی انتظامی به شدت محسوس بود بطوری که کسانی که که متوجه تظاهرات امروز نبودند متوجه شدند.بسیاری ازمردم خرید نمی کردند و فقط راه میرفتند و این خود یک نوع هماهنگی ایجاد کرده بود. مسیر روبروی بازار رو موتور ها امنیتی بطور وحشیانه در رفت و آمد بودند بطوری که صدای خیلی از بازاریها در آمده بودند .امروز مامورین سرکوب تمام قوا آمده بودند . به نظرم این یک پیروزی ایست. با توجه به این که این تجمع فقط در بالاترین مطرح شد بنظرم عالی بود. اینها بسیار از ما وحشت دارند بچه ها پیروزی نزدیک است. باید هر هفته چهارشنبه تجمع در بازار راس ساعت 11 رسمی باشد این باید در برنام جنبش سبز باشد تا هر بار بسیاری دیگر از مردم که در بازار حضور دارند و مغازه دار ها به این جنبش بپوندند.. هرفته چهارشنبه بازار تهران راس ساعت 11 منتظر حضور سبزتان هستیم.

آغاز تظاهرات مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور در جلوی بازار سرپوشیده
بنابه گزارشات رسیده از بازار تهران لحظاتی پیش تعداد زیادی از مردم جلوی بازار سر پوشیده در خیابان 15 خرداد اعتراضات خود را با شعار مرگ بر دیکتاتور آغاز کردند.
لحظاتی پیش تعداد زیادی از مردم در جلوی بازار سر پوشیده تهران در خیابان 15 خرداد تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند . مردم با شعارهای مرگ بر دیکتاتور تظاهرات خود را آغاز کردند. در حال حاضر مردم در پیاده روها رو در روی نیروهای سرکوبگر ایستاده اند. آنها ابتدا با چندین بار هو کشیده نیروهای سرکوبگر را به سخره گرفتند.صدای هو کردن نیروهای سرکوبگر از چندین نقطه به گوش می رسید. بعد از هو کردن نیروهای سرکوبگر جمعیت در جلوی بازار اقدام به شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
نیروهای سرکوبگر موتور سوار بصورت وحشیانه بسوی تظاهر کنندگان یورش بردند و با باتون آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه و نیروی انتظامی ،بسیج و لباس ش صی ها در بازار تهران ،میدان 15 خرداد ،و مقابل دادستانی مستقر هستند. عمده نیروهای سرکوبگر در میدان 15 خرداد و دادستانی می باشند. علاوه بر نیروهای فوق نیروهای کلانتریها و همچنین تعدادی از نیروهای لباس مشکی سوار بر موتور و باتون بدست در میدان 15 خرداد مستقر شدند.
نیروهای موتور سوار همچنان به مانور وحشت خود که بصورت گله ای و در حد فواصل 15 خرداد ،ناصر خسرو و میدان بهارستان ادامه میدهند.
تعداد زیادی از مردم در آنجا حضور دارند و پیاده روها مملو از جمعیت است و مردم از نیروهای سرکوبگر حراسی ندارند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
21 مرداد 1388 برابر با 12 اوت 2009

بنابه گزارشات رسیده از بازار تظاهرات و درگیری در چند نقطه از بازار صورت گرفت و مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و با برافراشتن دستان خود با علامت پیروزی وارد بازار می شدند.
حوالی ساعت 13:25 در میدان 15 خرداد مقابل مترو 2 مورد درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای سرکوبگر روی داد.مردم شعار مرگ بر دیکتاتور را سر می دادند و در حالی که دست خود را به نشانی پیروزی بالا گرفته بودند به سمت بازار حرکت می کردند.پیاده روها مملو از جمعیت بود .
نیروهای سرکوبگر به سوی مردم یورش بردند و آنها را آماج باتون های خود قرار دادند. در اثر یورشهای وحشیانه تعدادی از مردم زخمی شدند. نیروهای سرکوبگر ضربات باتون را بر سر و صورت مردم می کوبیدند.شاهدان عینی در یک نقطه شاهد 4 نفر که بشدت زخمی و دچار خونریزی بودند.
از طرفی دیگر و با این حرکت همبستگی خود را با قیام مردم اعلام کردند.همچنین تعدادی از بازاریان در اعتراضات امروز شرکت داشتند و به تظاهر کنندگان می گفتند اعتصاب امروز ما همبستگی با مردم است.
نیروهای سرکوبگر که از گارد ویژه،سپاه پاسداران،بسیج،لباس شخصی ها و تعداد زیادی از نیروهای کلانتریها از نقاط مختلف تهران به بازار و خیابانهای اطراف گسیل شده بودند تشکیل می شدند.همچنین گله های موتور سوار دائم به مردم تهاجم می کردند و یا در حال منور وحشت بودند.گروهی از موتورسواران که افراد آنها سیاه پوش بودند دیده می شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
21 مرداد 1388 برابر با 12 اوت 2009

هیچ نظری موجود نیست: