۱۳۸۸ مرداد ۲۳, جمعه

خبر از تهران نماز جمعه 23 مرداد


Image and video hosting by TinyPic

حامد- تهران
حضور چندین یگان انتظامی و لباس شخصی ها از چندین ساعت قبل از شروع نماز جمعه مانع خروش و حضور جنبش سبز نشد، تمام خیابان های منتهی به دانشگاه تهران توسط پلیس ضد شورش بسته شده است، در نماز جمعه هفته های گذشته که هاشمی رفسنجانی در آن حضور داشت شمال و شرق دانشگاه محل تجمع معترضین بود که این بار توسط نیروهای لباس شخصی اشغال شده بود،. سخنان تحریک آمیز و تند احمد خاتمی با واکنش منفی و شدید مردم روبرو شد، شعار مرگ بر روسیه در فضای خیابان ها طنین انداز است. بخش عمده ای از پسران حاضر قصد رفتن به استادیوم اکباتان محل برگزاری بازی تیم استیل آذین را دارند که علی کریمی در آن بازی می کند.-علی کریمی در بازی ایران و کره جنوبی از مچ بند سبز استفاده کرده بود- تا ساعت 14 پلیس از گاز اشک آور استفاده نکرد. اخبار بعدی ارسال می شود

****

سریع به مردم در مقابل داشنگاه تهران بپیوندید . وقت کم است الان ساعت 12:50 دقیقه .از میدان انقلاب دارم اینو براتون میفرستم. بچه ها نیروهای امنیتی زیاد نیستن ولی مردم به شدت دارن زیاد میشن همه روبروی دانشگاه دارن تو خیابون ها مثل بهارستان قدم میزنند. یکسری مامور هستن ولی زیاد نیستن . مردم خیلی بیشترن زود باشید به مردم بپیوندید

****

ساعت ۱۴ حدود ۱۰۰ نفر از نمازگزاران سبز که دسته جمعی در حال حرکت به سمت میدان فلسطین بودند با حمله ی شدید موتور سواران سرکوبگر مواجه شدند که با شلیک چند تیر مشقی هوایی این جمعیت متفرق شدند. بنا به گفته ی شاهدان عینی هنگامی که احمد خاتمی در خطبه ی اول با کنایه ای خاص جمله ای را نسبت به کروبی مطرح می کند مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر داده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با تشکر از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر گفت: قوه قضاییه اقدام خوبی را انجام داده است و کسانی که اغتشاش و ناامنی ایجاد کرده اند، پای میز محاکمه کشانده است.

وی خطاب به نخبگان گفت: شان شما بالاتر از این است که بیگانگان در سایت ها و ماهواره هایشان برای شما فضاسازی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی تصریح کرد: اساس حرف های این سایت ها و ماهواره ها دروغ است و برای ضربه به نظام اسلامی است.

وی درادامه این خطبه گفت: در هفته گذشته یکی از سیاسیون (کروبی) نامه ای سراسر افترا و تهمت به نظام اسلامی منتشر کرد، نامه ای که جشن آمریکا، اسراییل و بیگانگان بود. این نامه با آبروی نظام بازی کرد.

گفتنی است مجيد انصاری عضو مجمع روحانيون مبارز درباره نامه کروبی در مورد تجاوز به زندانيان گفته است: با کمال تاسف اينها صحت دارد و آدم بايد به قول اميرالمؤمنين آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اينجا برسد که چنين فجايعی رخ دهد... نه يک مورد بلکه متعدد بوده است.

حامد - تهران

زمانی که احمد خاتمی، امام جمعه منفور امروز تهران با جملات تند کروبی و اظهارات وی در مورد تجاوزات جنسی در زندان های آخوندی را مورد انتقاد قرار داد معترضین با "فریاد مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر روسیه" لرزه بر اندام نیروهای بسیج انداختند. درگیری های پراکنده و تعقیب و گریز تا ساعت 15:30 ادامه داشت، صدای تیراندازی پراکنده در اطراف بلوار کشاورز شنیده شد، دسته های موتور سوار نیروهای بسیج با باتوم به مردم یورش بردند. دختران پا به پای مردان شعار می دادند. نکته جالب تا این لحظه کم بودن تعداد پلیس ضد شورش نسبت به گذشته است. ورودی های ایستگاه مترو فردوسی، انقلاب، دروازه دولت و پیچ شمیران سربازان نیروی انتظامی مستقر هستند، خیابان انقلاب به شکل کاملا آشکار از ماشین های شخصی خالیست و حکومت نظامی نسبی برقرار است


هیچ نظری موجود نیست: