۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه

هموطن فردا ساعت 10 یادت نره

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

صبح فردا، زمان پنجمین موج آفرینی سبز

اگر دادگاه علنی است، ما هم در آن حاضر می‌شویم

فردا قرار است دومین قسمت از سریال نمایشی موسوم به دادگاه برگزار شود. همانطور که در «موج آفرینی سبز پنجم» تاکید شده، حضور مردم علاوه بر رسوا کردن دروغ بزرگ «دادگاه علنی»، می‌تواند فضای ذهنی ساخته شده برای زندانیان را تغییر کند و آنها را از واقعیت حضور و مقاومت مردم علیه سیطره فضای کودتایی آگاه کند.

در دادگاهی که شنبه گذشته برگزار شد، به واقع بهترین فرزندان ملت قربانی مطامع رهبران کودتا قرار گرفتند؛ دادگاهی یکسره غیر قانونی، ناعادلانه، غیر حقوقی و سیاسی که تنها جرم متهمان آن، حمایت از میرحسین موسوی بود. جلسه بعدی این بیدادگاه، قرار بود صبح روز پنجشنبه برگزار شود، اما شوک ناشی از اعتراض گسترده مردم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه و احتمال تداوم اعتراضات به روز دادگاه و در جلوی آن، کودتاچیان را وادار کرد دادگاه نمایشی را به تعویق بیندازند.
سبزها قرار بود در روز پنجشنبه برای یک موج آفرینی تازه، به محل دادگاه بروند و ضمن حضور در این جلسه به شرط واقعا علنی بودن آن، اعلام کنند که: اگر حمایت از موسوی جرم است، ما را هم محاکمه کنید. اکنون هیچ تغییری در این برنامه روی نداده، جز اینکه تاریخ دادگاه نمایشی و در نتیجه زمان موج‌آفرینی پنجم به صبح فردا شنبه هفدهم مرداد موکول شده است.
از عموم موج آفرینان دعوت می‌شود در این موقعیت مهم و کلیدی، خانواده‌های زندانیان سیاسی را یاری و همراهی کنند و نگذارند دادگاه فرمایشی با متهمانی در بایکوت خبری، طبق سناریوی کودتاچیان برقرار بماند. ما قصد حضور در دادگاه و اگر نگذاشتند، تجمع همراه با سکوت در جلوی آن داریم.
نقشه محل دادگاه (با فرض اینکه دادگاه در همان محل قبلی برگزار شود) در زیر آورده شده است. رنگ قهوه‌ای نشان‌دهنده محل دادگستری، رنگ قرمز نشان‌دهنده محل تقریبی سالن و رنگ سیاه نشانه‌ی محل پل هوایی است که معترضان می‌توانند تجمع خود را در پیاده رو شرقی پایین آن شکل دهند.

تاکید می‌کنیم که در صورت حضور نیروهای پلیس ضد شورش، از هرگونه درگیری بپرهیزید و در صورت حمله آنها و تلاش احتمالی برای دستگیری، از حرکت به سمت کوچه داور، خیابان صور اسرافیل و خیابان داور یا خیابان‌های باب همایون و یا به سمت ناصرخسرو که کوچه‌های تنگ و بدمسیری دارد، پرهیز کنید. چهارراه گلوبندک به سمت سبزه میدان (بازار) و خیایان خیام به سمت شمال (تا در غربی ایستگاه متروی امام خمینی در خیابان خیام) گزینه‌های بهتری هستند که به علت حضور جمعیت، امکان
دستگیری را منتفی می‌سازند.

یادآوری می‌شود که متهمان ممکن است در هنگام خروج از دادگاه، از پشت ساختمان (سمت شرقی، در خیابان داور) خارج شوند که بد نیست تجمع‌کنندگان نسبت به احتمال وقوع چنین اتفاقی هشیار باشند و آمادگی داشته باشند که در صورت لزوم در آن محل حاضر شوند. در این صورت، همان‌طور که گفته شد، بهترین مسیر خروج از خیابان داور، سمت جنوبی یعنی میدان ارک (پانزده خرداد) و به سپس به سمت بازار تهران (شرق) و یا متروی پانزده خرداد (غرب) است.


شعارهای زیر نیز برای انتقال سریع اطلاعات و امید به زندانیان پیشنهاد می‌شود:

یا حسین، میرحسین
مرتضوی جلاد، مرگت باد
مرگ بر دیکتاتور
دادگاه فرمایشی هیچ اعتبار نداره
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
و ...


هیچ نظری موجود نیست: