۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

درگیرهای دوشنبه 12 مرداد


Image and video hosting by TinyPic



خبرگزاری فارس دقایقی پیش در خبری اذعان کرد که کروبی در جمع معترضان به تنفیذ دولت کودتا حضور یافته است.

این خبرگزاری حامی کودتا نوشت: مهدي كروبي عصر امروز در تجمع غيرقانوني اغتشاشگران شركت كرد و با انجام حركات و ايراد سخناني به تحريك آنان پرداخت. به گزارش خبرنگار سياسي فارس، مهدي كروبي كانديداي ناكام انتخابات اخير رياست جمهوري، با حضور در تقاطع خيابان بهشتي و ولي عصر به تحريك شركت كنندگان در اين تجمع غيرقانوني پرداخت.

فارس همچنین ادعا کرد: دعوت به اين تجمع كه از هفته گذشته با هدايت شبكه هاي تلويزيوني بيگانه از جمله بي بي سي و شبكه منافقين و سلطنت طلبان صورت گرفته بود توانست حدود 100 نفر از اغتشاشگران را دور هم جمع كند كه ماموران نيروي انتظامي با متفرق كردن آشوبگران مانع از ايراد خسارت به اموال عمومي و خصوصي و ايجاد ترافيك توسط آنها شدند.

* تظاهرات مردم تهران به نقاط مختلف گسترش یافت/شعار مردم:خامنه ای قاتله،ولایتش باطله

* شعار جديد: "اعتراف، شکنجه دیگر اثر ندارد" در خيابان ها فرياد زده مي شود.

* شعار :بسیجی واقعی، همت بود و باکری. مرگ بر دیکتاتور

* شعار تظاهرکنندگان تهران : ای رهبر کودتا این اخرین پیام است / جنبش سبز ایران آماده قیام است

* خامنه‌ای شعبده باز، برو اممتو تنفیذ کن. دورهٔ این شعبده بازیها "تمام است، تمام"

* مردم در حال تظاهرات از میدان طاووس. به سمت ولی عصر در حرکت هستنند و جمعیت رو به افزایش است.

تظاهرات مردم تهران به نقاط مختلف گسترش یافت/شعار مردم:خامنه ای قاتله،ولایتش باطله
بنابه گزارشات رسیده از تهران ،مردم و جوانان در نقاط مرکزی تهران دست به اعتراض زده اند و اعتراضات را به سایر نقاط گسترش دادند.
در حال حاضر مردم تهران و جوانان دختر و پسر در نقاط مختلف تهران اعتراضات خود را ادامه میدهند و دامنه این اعتراضات به نقاط دیگر تهران کشیده شده است .اعتراضات در میدان رضائیها(7تیر)،میدان ولی عصر،میدان ونک ،میدان انقلاب و میدان فاطمی ادامه دارد.
از لحضاتی پیش در میدان رضائیها (7 تیر ) بسوی شریعتی گروههایی از مردم به هم پیوستند و اقدام به راه پیمائی کردند. آنها در حال دادن شعارهایی علیه خامنه ای و احمدی نژاد هستند .شعارهایی که داده می شود عبارتند از ؛خامنه ای قاتله،ولایتش باطله/مرگ بر خامنه ی/ مجتبی بمیری رهبری را نبینی/ مرگ بر دیکتاتور/ دولت کودتا استعفا استعفا
همچنین در حوالی پارک ساعی تعدادی از مردم اقدام به تجمع و دادن شعار نمودند .آنها شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور/ دولت کودتا استعفا استعفا می دادند که با شلیک گاز اشک آور نیروهای سرکوبگر علی خامنه ای مواجه شدند
مردم در میدان ولی عصر به سوی زرتشت تجمع کرده اند و یکدست صدای مرگ بر دیکتاتور می دهند علیرغم یورش وحشیانه گله های موتور سوار لباس شخصی انها همچنان به اعتراضات خود ادامه میدهند .
تا لحظه انتشار این گزارش اعتراضات مردم بصورت گروهای چند ده نفره آغاز می شود تا آرایش نیروهای سرکوبگر را به هم بزنند و زمینه را بر ای اعتراضات گسترده آماه نمایند .اعتراضات این گروها در نقاط مختلف ادامه دارد.
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، سپاه پاسداران ،بسیج ولباس شخصیها که بدستور علی خامنه ای وحشیانه به مردم یورش می برند و آنها را آماج باتون های خود قرار میدهند. نیروهای لباس شخصی بصورت 2 نفره سوار بر موتور و بصورت گله های 10 الی 15 موتوره با در دست داشتن باتون به سوی جمعیت یورش می برند و انها را بشدت مورد ضرب و جرح قرار میدهند .حوالی ساعت19:45در اثر ضربات وحشیانه باتون که بر سر و صورت و گردن آنها فرود می آمد حداقل 4 نفر زخمی بر جای گذاشته است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
12 مرداد 1388 برابر با 03 اگوست 2009

درخيابان فاطمي حکومتي هابه تجمعي از زنان که متحصن شده بودند حمله کرده 7نفر را مجروح کرده اند.

هزاران تن درحد فاصل دو میدان عمده تهران که مرکز پایتخت رابه شمال آن متصل میکند گرد هم آمده اند

اعتراض ها به خشونت کشیده شد

متروي دانشگاه شريف - طرشت را بسته اند تا مردم خود را به مبارزين در خيابان آزادي نرسانند

وبلاگ،زنده باد ایران:ما همین الان از ونک و ولیعصر اومدیم. شدیدن درگیری و گاز اشک آور و باتوم از سمت کودتاچیان ، و شعارهای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" و "دولت کودتائی ، استعفا ، استعفا" از سمت سبزها در خیابان ولیعصر مخصوصن حدفاصل بین ساختمان خورشید بالای پل همت تا پائین توانیر در جریانه. کروبی پائین عباس آباد بوده بر طبق خبرهای رسیده. دو تا گروه حدودن 100 تائی موتور تریل نیروهای ضدشورش و یگان ویژه و به تعداد نامحدودی لباس شخصی و بسیجیای کثافت با موتور توی پیاده روها با باتوم هر کی سر راه بود رو زدن و مردم رو معمولن هدایت میکردن به سمت کوچه های بن بست ولیعصر. خود من شاهد دستگیری یکی از بچه های جنبش سبز توی یکی از همین کوچه های بن بست بودم. شدیدن ترافیک توی خیابون ولیعصره و صدای بوق ماشین مردم قطع نمیشه. بسیجیای بی ناموس با باتوم هر ماشینی بوق بزنه یا V نشون بده رو با باتوم داغون میکنن. به هر حال من فکر میکنم بهترین راه ادامه اینه که امشب هم توی خیابون باشیم و از تاریکی استفاده کنیم که کمتر گیر بیفتیم و تمرکزشون رو هم به هم بزنیم. خیلی سعی کردم فیلم بگیرم از دسته های وحشی موتور سوارای ضد شورش ، اما جدن نیم ساعتی فقط مشغول گریز و فرار بودیم و شعار. همین الان دارم برمیگردم خیابون ولیعصر و خبرهای جدیدتر رو حتمن خواهم نوشت. تو رو خدا عوض وبگردی ، اگه نزدیک هستین به ولیعصر ، به مردم بپیوندین. ضمنن ، لباس مشکی نپوشید چون همین لباس مشکی امروز نزدیک بود شدیدن کار دست ما بده. جدن به کسانی که لباس مشکی دارن بدتر گیر میدن. به امید پیروزی سبز بر سیاه ...

در سعادت آباد-شهرک غرب و ستارخان تا آریاشهر درگیریها شدت یافته است ونک و کردستان همچنان اوج درگیریها

در ساعت 8 40دقيقه در ميدان آزادى صدها نفر تجمع كردن. رژيم به‌طور بىسابقهاى نيروى انتظامى وگاردويژه در ميدان آزادى چيده است

بازی تنفیذ به هم ریخت، دولت کودتا حکومت نظامی برقرار کرد
تظاهرات و درگیری شدید در نقاط مختلف تهران
از خیابان ولیعصر تهران در محدوده‌های مرکزی و شمالی شهر خبر می‌رسد که به‌رغم حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و شبه نظامی که نوعی «حکومت نظامی» پدید آورده است، گروهی از معترضان با نیروهای حاضر در صحنه درگیر شده‌اند و به خصوص در حوالی میدان ونک درگیری‌ها بسیار شدید گزارش شده است.

به گزارش خبرنگاران «موج سبز آزادی» از سطح شهر تهران، امروز در دهها نقطه سراسر تهران از جمله میادین اصلی و تقاطع‌های پرترافیک شهر، به ویژه در محدوده چهارراه ولیعصر و میدان ولیعصر تا میدان فاطمی و از انتهای عباس‌آباد تا میدان ونک، نیروهای پلیس ضد شورش به همراه نیروهای بسیجی و لباس شخصی حضور بسیار پررنگی دارند؛ طوری که برخی شاهدان عینی تعداد آنها را در مواردی حتی بیشتر از روز 30 خرداد گزارش کرده‌اند.

همچنین شاهدان عینی از حضور چندین خودروی انتظامی و ضد شورش و دهها نیروی لباس شخصی جلوی وزارت کشور در خیابان فاطمی و همچنین صداوسیما در خیابان ولیعصر خبر داده‌اند. گزارش‌های رسمی نیز از حضور مهدی کروبی در جمع معترضان در انتهای خیابان عباس‌آباد و تقاطع ولیعصر خبر داده‌اند.

مجموعه گزارش‌های موجود حاکی است از حدود ساعت 5 بعدازظهر جمعیتی در حدود دو هزار نفر در میدان ونک با سکوت و بدون سر دادن هیچ شعاری تجمع کردند. حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و شبه نظامی مانع از آن شد که از این جمعیت کاری بیشتر از قدم زدن برآید؛ تا آنکه در حدود ساعت 7 بعدازظهر که تعداد جمعیت حاضر در میدان ونک به بیش از پنج هزار نفر رسیده بود، نیروهای ضدشورش و بسیجی با با باتوم شروع به حمله به مردم معترض کردند و جمعیت را به سمت خیابان ولیعصر به سمت جنوب، راندند.

بر اساس این گزارش‌ها، در این زمان چند هزار نفر با سر دادن شعار در خیابان ولیعصر از میدان ونک به سمت جنوب حرکت کردند و این در حالی بود که همزمان گروههای از مردم نیز در میدان ولیعصر، میدان فاطمی و حوالی پاک ساعی تجمع کرده بودند. اما دقایقی بیشتر طول نکشید که موتورسوران بسیج و ضد شورش به سمت مردم
معترض حمله کردند و همه حاضران در پیاده‌روها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در محدوده میدان ونک و نیز در حوالی میدان ولیعصر، معترضان نیز در مواردی با پلیس و بسیجیان درگیر شده‌اند و
طرفین به سنگ‌پراکنی علیه یکدیگر پرداخته‌اند. از محدوده‌ی بزرگراه حقانی و چهارراه جهان کودک نیز گزارش‌هایی مبنی بر درگیری‌های شدید، وجود دارد. از میدان ولیعصر و تقاطع خیابان حافظ نیز گزارش‌های مشابهی وجود دارد.

گزارش‌های دیگری نیز رسیده که حاکی از شلیک گاز اشک آور در خیابان ولیعصر تهران در حوالی میدان ونک و آتش زدن سطل‌های پلاستیکی زباله توسط مردم برای خنثی کردن اثر گاز اشک‌آور است. همچنین گزارش شده که صدها موتورسوار ضد شورش و بسیجی در حال حرکت به سمت میدان ولیعصر و میدان ونک دیده شده‌اند.
در حوالی میدان فاطمی تا ابتدای خیابان شهید مطهری نیز درگیری‌های شدیدی گزارش شده است.

از میدان آزادی نیز گزارش رسیده که گروهی به صورت خودجوش و بدون قرار قبلی تجمع کرده و به سمت میدان انقلاب حرکت کرده‌اند. در نقاط دیگری از مرکز و جنوب شهر از جمله خیابان جمهوری و فلکه نازی‌آباد نیز ناآرامی و وضعیت ملتهب گزارش شده است.

در همین حال خبر می‌رسد که در حدود ساعات 7 تا 9 عصر در بسیاری از شاهراه‌ها و تقاطع‌های کلیدی شهر تهران از جمله پارک‌وی، چهارراه ولیعصر، آزادی تقاطع نواب، بلوار کشاورز، خیابان شهید بهشتی، اتوبان حقانی، اتوبان ملاصدرا، بزرگراه چمران و ... ترافیک شدیدی وجود داشته است. در بسیاری از نقاط پرترافیک شهر نی صدای بوق شدید خودروها که نوعی نماد اعتراضی است، به چشم می‌خورد.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که همچون تظاهرات و اعتراضات یک ماه و نیم گذشته، دختران و زنان در شعارها حضور فعال داشته و پیشتاز بوده‌اند.

از جمله شعارهایی که امروز از سوی مردم معترض داده می‌شده، می‌توان به این موارد اشاره کرد:
دولت جنایت خجالت خجالت
تنفیذ تقلب مبارک مبارک
تقلب جنایت تنفیذتان مبارک
دیکتاتور حیاکن مملکتو رها کن
مرگ بر دیکتاتور
رهبر دیکتاتور خجالت خجالت
دولت کودتا استعفا استعفا
ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد
اعتراف شکنجه دیگر اثر ندارد

همچنین گزارش شده که مردم به خاطر دم حضور هاشمی و خاتمی در مراسم نمایشی تنفیذ، شعارهایی در حمایت از این دو چهره سیاسی سرمی‌دادند؛ شعارهایی همچون:
هاشمی خاتمی تشکر تشکر
و: هاشمی هاشمی حمایتت می کنیم

موج آزادی

* درگیری به جنوب شهر تهران نیز کشیده شده است. از نازی آباد تهران نیز خبر درگیری بین مردم و نیروهای ضد شورش میرسد

* صدای تیر اندازی در جنوب میدان ونک و اعتراضات در تهران

* موبايل هايى كه با 0999 شروع مى شود قطع , ايتنرنت در مرکز شهر و خيابانهاى کريمخان، انقلاب و عباس آباد را قطع كرده اند

* احمدی نژاد رئیس جمهوری که کسی به او تبریک نگفت, کسی به او رای نداد, کسی در مراسم تحلیفش شرکت نکرد

* در سعادت آباد-شهرک غرب و ستارخان تا آریاشهر درگیریها شدت یافته است ونک و کردستان همچنان اوج درگیریها
اينجا ايران است و شما فریاد ما را از ايران مي شنويد.

آگاه شديم كه ديروز و ديشب و تا بامداد امروزسرانجام ، * كماندوهاي پايين شهر * براه افتادند. همه مي دانيم كه با برخواستن مبارزين پايين شهر ، پيروزي نزديكتر از هميشه خواهد شد.

از 6 پسين(عصر) ديروز سراسر كوي و برزنهايي مانند؛ شهرري ، جوانمرد و نازي آباد ، جايگاه درگيرهايي پارتيزاني(واژه اي ايرانيست؛ پارت + زاني= دانايي پارتي) دلاوران پايين شهر بود. از همان زمان 3 لاشخور(بالگرد) كه بر پره هاشان نيز نشان اسلام كوبيده شده بود ، بر فراز اين بخش از شهر مي چرخيدند و اين تا 6 بامداد دنباله داشت. پروازها پياپي و به گونه چرخشي بر روي يك دايره كه اين سه بخش را دربرمي گيريد انجام مي شد. و اين در هيچ كجاي شهر تا اين زمان پيشينه نداشت كه لاشخورهاي رژيم شبانه نيز از ترس و بيم خود پرواز كنند. ديروز و ديشب در شهرري برخي از مبارزين آگاه و دلاور آغاز به سردادن بانگهاي آزادي كردند و اين آمدن بسيجيان مزدور و خونريز را در پي داشت. ولي همانگونه كه آگاهيد جوانان و مردم پايين شهر همچون * تانكهاي زرهي * مي مانند كه از هيچ چيز و هيچ كس نمي هراسند. اين را آمار بسيار بالاي شهيدان جنگ اين بخش از شهر بخوبي نشان مي دهد. ما درگيريهاي شماري از آنان را در اين دو ماه ديده ايم كه چه بي باكانه و پاپك وار با دست تهي بر سر دشمن مي ريختند. اين مبارزين همچون كاوه هايي درفش بر دست و رستمهايي گُرز بر كف مي مانند كه در برابر ستم بپا خواستند. ديروز يك آغاز بود و بيگمان سرآغازي بس شگرف در سرنوشت پيروزي آزادي خواهان و آبادگران خواهد بود. درگيريها در گوشه گوشه به چشم مي خورد و مردم و بويژه موتورسواران دسته اي به سيل تازي زده خونآشامان يورش مي بردند و آنان را يك به يك به زمين مي كوفتند. ولي تا آنجا كه آگاه شديم در اين جنگ و گريز هيچ يك از مردم دستگير نشد يا بهتر است بگوييم نتوانستند دستگيرشان كنند. مبارزه و گستره آن به اندازه اي بود كه مزدوران گاردي در زماني كوتاه به شهرري و نازي آباد ريخته و گوشه هايي از آنرا زير نگاه شوم و سياه خود گزاردند. جوانان كه همگي با چهره هاي پوشيده با ماسك آلودگي بودند ناگهاني از هر كوچه و بام و خياباني بيرون مي ريختند و با سنگ انداختن فرياد خشم مرگ بر خامنه ا ي و درود بر آزادي سر مي دادند. در ميانشان آرشهاي كمان بدستي هم بود كه با تيرو كمان سنگي ، مزدوران را نشانه مي رفتند و تير خود را آرش وار بر پيكر شومشان مي دوختند. آري ، گستره موج سبز به پايين شهر نيز كشيده شد و همانگونه كه چشمداشتش را داشتيم زمان خروش اين مردمان سختي كشيده و در رنج فرا رسيد. به نامگانه و شادي همه كشته شدگان راه آزادي ، و سپاس از همه مبارزين آزاد انديش ، بياييد همگي با هم سرود رَستن از بند خوناشام را بخوانيم؛

در این غوغای مردم کَش

در این شهر به خون خفتن

خوشا در چنگ شب مردن

ولی ،، از مرگ شب گفتن

آري ، ماييم كه از مرگ شب مي خوانيم به اميد پيروزي نيكي بر پليدي.

* بچها از نازی اباد و جوادیه آمدند کمک شمال شهر چند بسیجی‌ زخمی شدند

* بچه های نازی اباد و جوادیه دمتون گرم بادا

* ميدان ۷تير، ولی عصر، ونک، انقلاب و ميدان فاطمی ادامه دارددر رضائی ها به سوی شريعتی مردم به هم پيوستند

* در سعادت آباد-شهرک غرب و ستارخان تا آریاشهر درگیریها شدت یافته است ونک و کردستان همچنان اوج درگیریها

* خبر تاسف انگی متاسفانه با دو سه نفر که در شیراز از دوستان تماس گرفتم خبر شهادت برخی هم میهنان را تایید می کنند

* شیراز:در شیراز حکومت نظامی غیر رسمی برقرار شده است. تجمعات بیش از 3 نفر باعث جلب توجه مامورین گشته و سریع یورش میبرند

* بسیجی های کثیف حتا به ماشین ها و مغازه ها حمله می‌کنند

* تعداد کسانی که از 22 خرداد به بعد در خیابان های ایران کتک خورده اند از مجموع رای های احمدی نژاد بیشتر است

* راس ساعت 6 جمیتی نزدیک به 200 نفر از میدان ونک به سمت جنوب حرکت کردیم که بعد از 10 دقیقه جمعیت به 2 تا 3 هزار نفر رسید .

* چهارشنبه 14 مرداد - 9 صبح - بهارستان - مقابل مجلس

* بچها از نازی اباد و جوادیه آمدند کمک شمال شهر چند بسیجی‌ زخمی شدند

* بچه های نازی اباد و جوادیه دمتون گرم بادا

* ميدان ۷تير، ولی عصر، ونک، انقلاب و ميدان فاطمی ادامه دارددر رضائی ها به سوی شريعتی مردم به هم پيوستند

* در سعادت آباد-شهرک غرب و ستارخان تا آریاشهر درگیریها شدت یافته است ونک و کردستان همچنان اوج درگیریها

* خبر تاسف انگی متاسفانه با دو سه نفر که در شیراز از دوستان تماس گرفتم خبر شهادت برخی هم میهنان را تایید می کنند

* شیراز:در شیراز حکومت نظامی غیر رسمی برقرار شده است. تجمعات بیش از 3 نفر باعث جلب توجه مامورین گشته و سریع یورش میبرند

* بسیجی های کثیف حتا به ماشین ها و مغازه ها حمله می‌کنند

* تعداد کسانی که از 22 خرداد به بعد در خیابان های ایران کتک خورده اند از مجموع رای های احمدی نژاد بیشتر است

* راس ساعت 6 جمیتی نزدیک به 200 نفر از میدان ونک به سمت جنوب حرکت کردیم که بعد از 10 دقیقه جمعیت به 2 تا 3 هزار نفر رسید .

* چهارشنبه 14 مرداد - 9 صبح - بهارستان - مقابل مجلس

* درگیری به جنوب شهر تهران نیز کشیده شده است. از نازی آباد تهران نیز خبر درگیری بین مردم و نیروهای ضد شورش میر

* بچه های نازی آباد رفتند برای کمک /چند بسیجی‌ زخمی شدند

* در ونک درگیری شدید است خیلی ها زخمی شدند

* درگیری و گاز اشک آور و باتوم از سمت کودتاچیان ، و شعارهای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" و "دولت کودتائی ، استعفا ، استعفا" از طرف تظاهر کنندگان

* ونک در خون است هزاران نفر درگیر هستند

مسیرهای منتهی به میدان ونک در قرق نیروی انتظامی و گارد ضد شورش‌اند. آنها می‌کوشند هر تجمع کوچکی را متفرق کنند و مانع از تراکم جمعیت شوند. زنی می‌گوید به خیابان می‌آییم تا بگوییم دیگر بس است، دیگر شما را نمی‌خواهیم!

معترضان از ساعت شش به بعد در دسته‌های کوچک در حدفاصل میدان ولیعصر تا میدان ونک گرد هم آمدند. استقرار پلیس در چهارراه‌ها و تقاطع‌های خیابان ولیعصر از ساعت ۴ آغاز شد. شاهدان عینی پیش از این به دویچه‌وله، خبر خروج کاروانی متشکل از ون، وانت و خودروی حامل سرباز و مامور از پادگان حشمتیه در چهارراه قصر را داده بودند. این کاروان از عباس آباد به سمت ونک و ولیعصر حرکت می‌کرد.

به نقل از شهود، فضای تهران از آغاز روز، به دلیل پخش تلویزیونی دادگاه دستگیرشدگان اخیر و مراسم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد، ملتهب و آبستن حادثه بود. تظاهرات از ساعت شش با شعارهایی چون الله اکبر ومرگ بر دیکتاتور شروع شد و با شعارهای دیگری چون "اعتراف، شکنجه دیگر اثر ندارد" یا " زندانی سیاسی آزاد باید گردد" ادامه یافت.

یک شاهد عینی حاضر در تقاطع فاطمی/ ولیعصر به دویچه‌وله گفت: « ساعت شش و نیم ،آقای کروبی در یک لندکروز سفید از خیابان عبور کرد و مردم او را خیلی تشویق کردند. پس از این یکهو جمعیت خیلی زیاد شد. نیروهای موتورسوار در حال شلیک گلوله پلاستیکی به مردم در ضلع شرقی ولیعصر هستند. در دو سه نقطه، گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند».

برای شاهدان عینی تخمین زدن تعداد جمعیت حاضر در خیابان‌ها دشوار بود. آنها از حمله نیروی انتظامی به هر جمع کوچک و تلاش برای شکل نگرفتن گروه‌های بزرگ خبر دادند.

یک شاهد عینی حاضر در تقاطع عباس‌آباد ولیعصر از برتری شمار زنان به مردان و شجاعت بیشتر آنها در سر دادن شعار گفت. به نقل از او، نیروی انتظامی بیشتر سعی در ترساندن و متفرق کردن مردم داشت تا خشونت با آنها.

شاهد دیگری از خشم مردم بخاطر حضور افشین قطبی در مراسم تنفید احمدی‌نژاد گفت و افزود از سایر حاضران توقعی بیش از آن نمی‌رفت. این شاهد هنگام گفتگو با دویچه‌وله، مورد حمله یک بسیجی قرار گرفت که به صورتش اسپری فلفل پاشید و فرار کرد. مردم ناظر به این صحنه فریاد می‌کشیدند: « بسیجی واقعی، همت بود و باکری. مرگ بر دیکتاتور...»

زن جوانی از ساکنان خیابان آبشار به دویچه‌وله گفت: « ما در خیابان‌ها هستیم تا بگوییم هیچکدامتان را دیگر قبول نداریم. دیگر خسته شدیم. دیگر نمی‌خواهیم. ما نه دنبال موسوی هستیم، نه کس دیگر. بس است دیگر. تمامش‌کنید».

مهیندخت مصباح

رادیو آلمان
ساعت 18 و 30 دقيقه امروز كارگران ايران خودرو با سر دادن شعارهاى ضدحكومتى تظاهرات كرده و جاده كرج را مسدود نمودند.

درب خانه های مردم باز و درحال کمک به همدیگرند

دویچه‌وله: کاروانی از ون، وانت و خودروی حامل سرباز از پادگان حشمتیه چهارراه قصر ازعباس آباد به سمت ونک و ولیعصر حرکت ‌کرد.

درگیریهای گسترده درميدان و خ. آزادى. جوانان با سنگ به مزدوران حمله كردند و با سوزاندن لاستيك ها به مقابله با گازها و فلفل پرداختند


هیچ نظری موجود نیست: