۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

خبرهای 15 مرداد


Image and video hosting by TinyPic

اعتراضات شبانه مردم تهران به خیابانها کشیده شد

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

امشب صداي الله اكبر و به دنبال آن مرگ بر ديكتاتور در اكثر كوچه ها و خيابان ها و پشت بام ها طنين انداز شد.

امشب مردم زيادي كه به بهانه جشن نيمه شعبان به خيابان ها آمده بودند به خصوص درخيابان هاي منتهي به آزادي و جمهوري و اسكندري ،‌صادقيه ،‌پونك ،‌ستارخان از ساعت 22 به صورت محله به محله در دسته هاي چند صد نفري به خيابان هاي اصلي مي آمدند و در حالي كه دست خود را به نشانه پيروزي بالا گرفته بودند شروع به سر دادن شعار الله اكبر و به دنبال آن مرگ بر ديكتاتور كردند.

از آنجايي كه نيروهاي سركوبگر در ميدان ها و خيابان هاي اصلي مستقر شده بودند با اين حركت مردم جلوي هر گونه واكنش نيروهاي بسيجي و لباس شخصي براي جلوگيري از تجمع را گرفتند.

مردم نيز با ديدن اين صحنه تعدادي به خيابان مي آمدند و به جمع معترضين مي پيوستند و عده اي هم در پشت بام ها و تعدادي با بوق زدن در خيابان با آنها همراهي مي كردند.

اين اعتراضات تا ساعت 22:35 ادمه داشت كه در نهايت جمعيت با حضور نيروهاي سركوبگر متفرق شدند.

صداي شعارهاي مردم در پشت بام ها در مناطق مير داماد ،‌سيد خندان ،‌تجريش ،‌تهران پارس، جنت آباد ،‌ونك ،‌هفت تير ، فاطمي ،‌مطهري ،شوش ،‌مولوي تاساعت 22:30 شنيده می شد.

15 مرداد 1388 برابر با 06 اگوست 2009

تماس تلفنی خیلی مشکل است آ لان میدان ولی عصر پارک ساعی مملو از مبارزین است شعار های پراکنده با هجوم ما مورین بچه ها به کو چه های مجاور در ترددند .شعار ها : نیمه ی شعبان شده احمدی حیران شده و...... چند بار برق قطع شده که در تار یکی مردان زنجیره ی انسانی دور خا نمها زده اند .به محض تماس جز ئیات به اطلاع رسا نده خوا هد شد ..

در مشهد حكومت نظامي شديدي برقرار شده است.اما مردم بي تفاوت نسبت به انها به خيابان امدن و شهر را به رنگ سبز دراورده اند و هرزگاهي شعار يا حسين ميرحسين سر ميدهند.


حکومت نظامی اعلام نشده در بعضی از مناطق شهر تهران
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از مناطق مرکزی شهرتهران ، به مناسبت نیمه شعبان تعداد زیادی از مردم این مناسبت مذهبی را تبدیل به اعتراض عمومی کرده اند در مناطق مرکزی شهر تجمع کردند که با یورشهای وحشیانه نیروهای سرکوبگر مواجه هستند.
تعداد زیادی از مردم در مناطق مرکزی و بعضی از مناطق جنوبی شهر تجمع کرده اند .آنها در میادین و خیابانهای اصلی تجمع کرده اند . در حال حاضر د رمیدان انقلاب میدان ولی عصر،میدان فاطمی ،میدان امام حسین ،ونک ،خیابان آزادی خیابان ولی عصر تعداد زیادی از مردم به خیابانها آمده اند و نیروهای سرکوبگر را غافل گیر کرده اند.
در میدان انقلاب نیروهای گارد ویژه و بسیج به مردم یورش می برند تا به حال به بیش از 16 نفر با باتون حمله کردند و آنها را بشدت مورد ضرب وشتم قرار داده اند اکثر کسانی که مورد ضرب وشتم قرار می گیرند دختران و پسران جوان هستند.
ماشینها به عنوان اعتراض اقدام به بوق زدند می کنند و ترافیک سنگینی را ایجاد کرده اند نیروهای لباس شخصی با باتون به شیشه های ماشینها می کوبند که تا به حال حداقل شیشه های جلوی 2 ماشین مورد اصابت باتونها قرار گرفته است و شکسته شده از طرفی دیگر مردم نیروهای سرکوبگر را هو می کنند و ماشینها به بوق زدن خود ادامه میدهند. گزارشهای مشابهی از نواحی جنوبی شهر تهران میرسد
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه ،سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها بصورت گسترده و انبوه در شهر حضور دارند .این بار نه تنها نقاط مرکزی شهر را بلکه مناطق جنوبی شهر را هم به اشغال خود در آورده اند.در حال حاضر میدان امام حسین و خیابانها منتهی به آن را مملو از نیروهای سرکوبگر می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از مناطق مرکزی و جنوبی تهران اعتراضات در نقاط مختلف با شعار مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر شروع شده است ولی علیرغم هجوم وحشیانه نیروهای سرکوبگر اعتراضات همچنان ادامه دارد.
در حال حاضر اعتراضات گسترده که بصورت دسته های چند صد نفره که در راستای این مسیرها و در چندین نقطه آغاز شده است به نقاط مختلف و با سرعت زیاد در حال گستر ش به نقاط دیگر می باشد. مردم برای مقابه با نیروهای سرکوبگر و پرتاب گاز اشک آور سطلهای زباله را به آتش می کشند.
همچنین نیروهای سرکوبگر بسوی مردم و حشیانه یورش می برند ولی مردم توانستند آرایش آنها را به هم بزنند و ارتباط آنها را از هم بگسلند در حال حاضر درگیریهای زیادی بین مردم و نیروهای مهاجم در حال انجام است.
مردم در حال سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر می باشند و از هر گوشه شعارها شنیده می شود دسته های چند صد نفره در حال پیوستن به هم و ایجاد تظاهرات گسترده هستند.
بر تعداد مردم لحظه به لحظه افزوده می شود و اعتراض در حال گسترش می باشند.
همزمان خودروها با ایجاد ترافیک و بوق زدن مانع تحرک خودروهای نیروهای سرکوبگر می شوند و همچنین اقدام به به بوق زدن می کنند. گزارشهای مشابهی از نواحی جنوبی شهر تهران میرسد.


امشب میهمان بچه های ونک بودیم و هستیم.نماینده بچه های آپادانا.اکباتان و کل ستارخان و... یکی دو جای دیگر بودند.اگر آدمخواران رژیم برای جنایت های روزانه شان حقوق و فوق العاده میگیرند هر کدام از ما ها در تلاش برای معاش وبرای اینکه مدیون و محتاج این نامردان نباشیم گاها دوشیفته و سه شیفته جل و پلاسمان را از آب میکشیم بیرون .بچه ها فولاد آبدیده شده اند درس است و درس تجربه و تجربه و پیشنهادات بر اساس این درس و تجربه آنهم مستقیما در اجتماع و در تلاش برای آزادی و انسان وار زیستن و نفس کشیدن.عده ایی صحبت استفاده از پودر فلفل و.. در مبارزه روزانه را داشتند و اینکه وقتی آنها رحم نمیکنند و از آخرین تکنیک های شیطانی و ضد بشری و بیرحمانه سرکوب علیه ما استفاده میکنند ما چرا حد اقل برای دفاع از خود. دختران شیردل. و مادران قهرمانمان این کار را ولو ابتدایی نکنیم.ما نیز حداقل میتوانیم به چشم طرف پودر فلفل یا حتی نمک بپاشیم

بعدش هم تصمیم گرفتیم حالا که اینجاییم یک سرو صدایی بکنیم.تظاهرات ونک دور از انتظارمان بود.فقط ما نبودیم تقریبا همه بودند.وقتی کارد به استخوان رسید دیگر معنی مرگ و زندگی یکی میشود و ترس از پنجره وجودمان در میرود مگر بالا تر از سیاهی هم هست.بعدش هم الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور شبانه مانرا همینجا بر گزار کردیم.چکنیم عادت است وترک عادت موجب مرض بخصوص که عادت مقدسی است مرگ بر دیکتاتور گفتن و تلاش برای آزادی از دست ضحاک زمانه شب هم قرار است این دور بر ها بیتوته کنیم فردا جمعه وتعطیل است و ما برای فردا نقشه هایی داریم که بعدا برایتان گزارش میکنیم نه اصلا چرا گزارش کنیم فردا خودتان از هزاران هزار تلاشگر آزادی میشنوید و میبینید چه میکنیم از حالا خود را لو نمیدهیم دشمن بیدار است باید هوشیار بود.بچه های گروه رسانه و فیلم برایتان فیلمش را میفرستند.بچه های تدارکات هم یک کارهایی برای دادگاه بعدی جنایتکاران دارند منتظر باشید خبرهای خوبی داریم.قسم به ندا قسم به سهراب و قسم به محسن ما پیروزیم.چون اراده کردیم خامنه ای جنایتکار و ملیجک اش را به درک واصل کنیم.

از ساعت يك ربع به يازده در خيابان دادمان به شدت درگيري رخ داده. از طرف دولت مراسم جشني در پارك دادمان برگزار شده بود، كه به مردم شيريني و شربت ميدادن. در طرف ديگر خيابان دادمان عده اي از مردم در حال رقص و پايكوبي براي مقابله با اين جشن بودن. هم اكنون كه ساعت يازده و نيم (بوقت ايران) شده، تقريبن صداي تيراندازي كمتر شده ولي صداي موتور سواران شنيده ميشود.




هیچ نظری موجود نیست: