۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

مشاور میرحسین موسوی بازداشت شد


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



یک روز پس از اقدام ماموران امنیتی در بستن دفتر کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر که به میرحسین موسوی و مهدی کروبی وابسته است، اکنون خبر می رسد که علیرضا بهشتی سخنگوی این کمیته نیز دستگیر شده است.

منابع خبری نزدیک به اصلاح طلبان پیشتر از بازداشت مرتضی الویری، دیگر عضو این کمیته و مشاور مهدی کروبی خبر داده بودند.

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات هستند و یکی از ماموریت های عمده آنها جمع آوری اسامی کشته شدگان و بازداشتی ها بوده است.

این کمیته می گوید تاکنون مرگ 72 نفر در خشونت های پس از انتخابات را تایید کرده است.

علیرضا بهشتی فرزند محمد بهشتی اولین رئیس دستگاه قضایی در دوران حکومت جمهوری اسلامی است.

به گزارش وبسایت "موج سبز آزادی" آقای بهشتی روز سه شنبه توسط ماموران امنیتی و با حکم دادستان جدید تهران بازداشت شد.

آقای بهشتی پیش از بازداشت خبر داده بود که ماموران امنیتی شامگاه دوشنبه وارد دفتر کمیته پیگیری اوضاع بازداشتی ها و آسیب دیدگان شدند و اسناد و مدارک و یک لپ تاپ موجود در این دفتر را با خود بردند.

به گفته وی قرار بود ماموران از سوی دادستانی برای طرح برخی سئوالات و گفتگو با مسئول کمیته به این محل مراجعه کنند اما پس از ورود، حکمی در مورد انتقال مدارک را ارائه دادند.

اخیرا این کمیته طی گزارشی اسامی هفتاد و دو تن از کسانی را که در جریان تظاهرات معترضان و یا در زمان بازداشت به قتل رسیده اند انتشار داد.

این گزارش حاوی جزئیاتی در مورد نحوه کشته شدن این افراد به دست ماموران دولتی است و براساس مراجعه خانواده قربانیان و شواهد به دست آمده تدوین شده است.

هیچ نظری موجود نیست: