۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

خودتان قضاوت کنید 8000 امامزاده در ایران؟؟؟


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

چرا فقط در ایران نه جای دیگر؟؟؟

رئيس سازمان اوقاف كشور: هشت هزار امامزاده در كشور وجود دارد

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: در حدود هشت هزار بقاع امامزاده در ايران شناسايي شده است.

گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام حيدر مصلحي صبح سه شنبه در سلسله نشست‌هاي همايشي علمي‌كاربردي تبليغ ويژه مبلغان ماه محرم گفت: در حدود هشت هزار امامزاده در كشور شناسايي شده است كه اين اماكن مي‌توانند به عنوان مراكز فرهنگي در كشور تأثير گذار باشند.
يكي از برنامه‌هاي اساسي اوقاف در سراسر كشور حول اين محور مي‌چرخد و سازمان اوقاف در تلاش است تا با برنامه ريزي تمامي ‌امامزادگان را به مراكز فرهنگي پويا تبديل كند.

بايد بقاع امامزادگان را در مهندسي فرهنگي جامعه به كار بنديم و با ساخت كتابخانه، حوزه‌هاي علميه و ديگر مراكز فرهنگي در كنار اين گونه مراكز از چالش‌هاي فرهنگي جلوگيري كنيم.

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در ادامه به مسئله وقف اشاره كرد و ادامه داد: فرهنگ وقف بايد در جامعه احيا شود و حوزه‌هاي علميه و علما مي‌توانند به عنوان فرياد زنان امر وقف در گسترش اين فرهنگ بكوشند.

سابقه وقف در تاريخ بسيار گسترده است و وقف مي‌تواند به عنوان پشتوانه علمي‌كشور مد نظر قرار گيرد.

وي با بيان اين كه مقوله وقف در طول تاريخ دستخوش دو حادثه زمان نادرشاه و رضاخان قرار گرفت، گفت: در اين دو حادثه بسياري از موقوفات كشور نابود شد و رضاخان نيز با كمك انگليسي‌ها علاوه بر نابودي موقوفات به فرهنگ سازي در خصوص عدم توجه به فرهنگ وقف پرداخت.

پس از پيروزي انقلاب امام خميني(ره) بر مسئله وقف تأكيد بسزايي داشت ولي بايد اعتراف كنيم كه هنوز در طول اين سال‌ها به آن حد مطلوب نرسيده‌ايم.

حجت الاسلام مصلحي در پايان گفت: بايد مردم را با اهميت موضوع وقف آشنا كنيم و مشكلات جامعه را رفع نماييم


۱ نظر:

فریــــد گفت...

خیلی با حاله امامزاده ولگرد یا بهتر بگم روح سرگردان