۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

پیام والاحضرت شاهپور غلامرضا پهلوی

Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic




برای مراسم بزرگداشت پادشاهان پهلوی

لس آنجلس ـ چهارم امرداد هزار و سیصد و هشتاد و هشت

هم میهنان عزیزم،

با سپاس بسیار تلاش و مبارزات شما را برای بزرگداشت پادشاهان پهلوی و زنده نگاه داشتن خدماتشان ارج میگذارم.

پدرم، اعلیحضرت رضا شاه کبیر، هرگز اندیشه ای جز سربلندی و آبادانی ایران نداشتند و خدمات ارزنده این ابرمرد تاریخ معاصر ایران، سرزمینمان را از تجزیه و نابودی نجات داد و پایه های استوار پیشرفت این آب و خاک مقدس را بنا و این کشور کهن را برای گام نهادن به آغازه قرن بیستم آماده نمود.

برادرم، اعلیحضرت محمد رضا شاه آریامهر در برهه ای سلطنت را آغاز نمودند که ایران عزیز در اشغال دولتهای بیگانه بود و توانستند با کیاست و سیاست و با یاری و فداکاریِ ایراندوستان و ارتش شاهنشاهی، تمامیت ارضی مرز و بوممان را پاسداری نمایند و در دوران پادشاهی خود، ایران را به مقام پیشرفته ترین، پرقدرتمند ترین و پر احترامترین کشور منطقه سوق دهند. مقامی که هنوز آوازه اش در دنیا، حتی از پی سی سال خرابکاری رژیم جمهوری اسلامی، همچنان طنین مند است.

شما که در این مراسم برای بزرگداشت پادشاهان پهلوی، اعلیحضرت رضا شاه کبیر و اعلیحضرت محمدرضا شاه آریامهر گرد آمده اید، میدانید که این بزرگداشت، بزرگداشت پادشاهانیست که جان خود را، برای سربلندی و آزادی ایران از دست دادند. امروز با بزرگداشت این پادشاهان، همه آنهایی را که برای آزادی و سربلندی ایران جانباخته اند، بزرگ میداریم.

هرچند با تاسف بسیار قادر نیستم در این مراسم شرکت کنم و این کلمات را حضوراً بیان کنم، اما در این برهه باید بدانیم که ملت ایران، جوانان غیورمند و مبارز این آب و خاک، با انقلاب و به خون غلتیدن خود، به جهانیان نشان داده اند که هیچ دسیسه ای، حتی سی سال شستشوی مغزی، سی سال جهل و دروغ، سی سال ضرب و شتم و کشتار، نتوانسته، و هرگز نمیتواند، این ملت غیور را، از راهی که بیش از دوهزار و پانصد سال پیش ترسیم کرده است، راهی که کورش کبیر، داریوش کبیر، خشایارشاه، شاه عباس کبیر، کریم خان زند، نادرشاه افشار، آقامحمدشاه قاجار، عباس میزا، رضا شاه کبیر و محمد رضا شاه آریامهر رفته اند، راه سربلندی و افتخار و استقلال و آزادی ایرانزمین، منحرف سازد.

جهانیان باید بدانند که ملت ایران، راهی جز راه آزادی و سربلندی و افتخار ایران را پذیرا نخواهد بود.

ابر قدرتهای همسایه و دور بدانند که با فوران غیرت جوانان ایرانزمین که جهانیان شاهد آن بودند و تا آزادی کامل ایران همچنان شاهد آن خواهند بود، زمانِ دسیسه و حمایتهای پنهانی از این رژیم فاسد و پوسیده گذشته است.

بدانند که قراردادهایی که به قیمت خون جوانان ایران امضاء میکنند، برایشان در آینده جز سرافکندگی و هتک آبرو، نتیجه ای نخواهد داشت.

بدانند که برای ثبات منطقه و بیرون بردن قوای نظامیشان، راهی جز اینکه دست از حمایت این رژیم پوشالی بردارند، راهی جز اینکه سر تعظیم در برابر اراده ملت ایران فرو بیاورند و از این انقلاب آزادی خواهی ملت ایران دفاع کنند، راهی نخواهند داشت.

این جمله اعلیحضرت محمد رضا شاه را از یاد نبریم:

«امنیت دنیا به امنیت ایران بستگی دارد. اگر ایران در ترور و وحشت گرفتار آید، دنیا در ترور و وحشت خواهد افتاد»

پاینده و سربلند و آزاد، ایران

غلامرضا پهلوی


۱ نظر:

Mehrnoosh گفت...

اين از كجا پيداش شده !؟
قضيه بزرگداشت چيه ؟