۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

چه خبره زندان اوین


Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic

تجمع خانواده های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

تجمع خانواده های دستگیرشدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از صبح امروز صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند و خواستار اطلاع یافتن و آزادی عزیزانشان شدند.

از ساعت 08:00 صبح امروز شنبه 20 تیرماه صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان 18 تیر و سایر خانواده مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردند.تعداد کسانی که در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند صدها نفر می باشند. خانواده های دستگیر شدگان 18 تیر و سایر خانواده خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط عزیزان خودو آزادی آنها هستند. خانواده از محل بازداشت عزیزانشان و وضعیت آنها بی خبر هستند. گفته می شود در اعتراضات 18 تیر بیش از 100 نفر دستگیر شده اند که در بین آنها تعداد زیادی از خانم ها می باشند.
دستگیر شدگان در ابتدای به کلانتری 148 ، آگاهی شاپور و ستاد پیگیری وزارت اطلاعات و نقاط دیگر منتقل شدند . ولی از سرنوشت و محل بازداشت فعلی آنها خبری در دست نیست. بازداشتگاههای فوق از محلهای شکنجۀ وحشیانۀ دستگیر شدگان می باشد و در کلانتری 148 منجر به مرگ دستگیر شدگان در زیر شکنجه شده بود که در اطلاعیه های قبلی اسامی آنها ذکر شده.
دادگاه انقلاب از تایید اسامی دستگیر شدگان روز پنجشنبه 18 تیر خوداری می کند و حاضر به پاسخگوی در مورد وضعیت عزیزان آنها نیست.خانواده ها در درون و بیرون دادگاه انقلاب در انتظار روشن شدن وضعیت عزیزانشان هستند. تنها جوابی که دادگاه انقلاب به این خانواده میدهد بروید خود ما به شما خبر خواهیم داد.

از طرفی دیگر تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی در مقابل دادگاه انقلاب مستقر شده اند. تا از حرکتهای اعتراضی خانواده ها جلوگیری کنند.

لیست اسامی تعدادی از دستگیر شدگان روز پنجشنبه 18 تیر ماه که محل بازداشت آنها هنوز نامشخص می باشد را برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار میدهیم

1- محمد رضا محمودي 24 ساله ليسانس شيمي در امير آباد بازداشت شده 2- سارا يدالهي 26 ساله ديپلم در انقلاب بازداشت شده 3- بهاره باقرپناه 23 ساله فوق ديپلم كامپيوتر در خيابان 16 آذر بازداشت شده 4- وحيد مددي 21 ساله دانشجوي تاريخ در انقلاب بازداشت شده 5- سينا محمدي 19 ساله ديپلم در كارگر شمالي بازداشت شده 6- صادق احمدي 28 ساله ليسانس عمران در انقلاب بازداشت شده 7- حشمت شريفي 23 ساله ديپلم و شغل آزاد در جمالزاده بازداشت شده 8- محمد آزادي 21 ساله دانشجو در امير آباد بازداشت شده 9- محسن كريمي 18 ساله محصل در امير آباد بازداشت شده 10- مينا رستگار 22 ساله منشي در ولي عصر بازداشت شده 11- احد وفازاد 31 ساله شغل آزاد(كتابفروش) در انقلاب بازداشت شده 12- مرتضي تاكستاني 26 ساله ليبسانس رياضي محض ، كارمند در خيابان وصال بازداشت شده 13- رضا يونسي 29 ساله ليسانس شيمي شغل آزاد در انقلاب بازداشت شده 14- بهادر كلاهي 24 ساله ليسانس حسابداري كارمند شركت خصوصي در اميرآباد بازداشت شده 15- مختار قاسمي 23 ساله فوق ديپلم عمران در انقلاب بازداشت شده 16- حامد ميرزاخاني 22 ساله فوق ديپلم كامپيوتر (طراحي)در امير آباد بازداشت شده 17- سعيد صباغي 19 ساله محصل 18- جلال نوري 30 ساله شغل آزاد در خيابان كارون بازداشت شده 19- آيدين ميرزايي 25 ساله شغل آزاد ديپلم در كارگر بازداشت شده 20- حسين صفري 20 ساله دانشجودر انقلاب بازداشت شده 21- فرزانه ابوالقاسمي 24 ساله ليسانس روانشناسي در امير آباد بازداشت شده 22- ايمان جلالي جعفري 22 ساله دانشجو 23- اميد محمدي 26 ساله شغل آزاد در انقلاب بازداشت شده 24- نادر عباسي 27 ساله ليسانس كشاورزي در امير آباد بازداشت شده 25- وحيد شاهدي 22 ساله شغل آزاد در خيابان 16 آذر بارداشت شده 26- عبدالحميد باغباني 32 ساله فوق ديپلم برق در كارگر بازداشت شده 27- معين منصوري 22 ساله فوق ديپلم در كارگر بازداشت شده 28- سيد متين حسيني 19 ساله دانشجو و طراح در انقلاب بازداشت شده 29- عرفان عليداش 25 ساله ليسانس رياضي و كتاب فروش در انقلاب بازداشت شده 30- حسين حسني 26 ساله ليسانس ادبيت عرب در خيابان ابوريحان بازداشت شده 31- محمد رضا پاشايي 26 ساله ديپلم شغل آزاد در امير آباد بازداشت شده 32- عليرضا حسامي 23 ساله فوق ديپلم كامپيوتر 33- مصطفي مجيدي 27 ساله ليسانس مديريت در انقلاب بازداشت شده 34- آرش رادپور 29 ساله شغل آزاد در جمالزاده بازداشت شده 35- مسعود قاضي 20 ساله شغل آزاد در امير آباد بازداشت شده 36- محمد امير اميني 26 ساله در انقلاب بازداشت شده 37- محمد رضا فرضی متولد 1358 فرزند ابراهیم

بازداشت شدگان فوق در معرض خطر جدی شکنجه قرار دارند. لذا از هموطنانمان در خارج و داخل کشور و انسان دوستان جهان خواهان اقدامات جهانی برای حمایت از آنها و همچنین خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شرکت در اعتراضات علیه استبداد حاکم حق مشروع و قانونی هر ایرانی می داند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.

20 تیر 1388 برابر با 11 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر



هیچ نظری موجود نیست: