۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

کشته شدن دختر 19 ساله


Image and video hosting by TinyPic

تعدادى از وبگاه هاى ايرانى خبر از آن دادند كه در روز چهارشنبه 24/6/2009 در حمله ى نيروهاى حكومتى (بسيجي، انتظامى، لباس شخصى...) چندين نفر زخمى شدند و يك دختر 19 ساله نيز كشته شده است.

طبق گزارش امروز (چهارشنبه) كانال تلويزيونى "العربيه"، به نقل از شاهدان عينى كه اظهاراتشان در سايت "تويتر" ثبت و منتشر شده است، ميدان بهارستان و اطراف پارلمان ايران به ويژه از ساعت 4 بعدازظهر به بعد شاهد درگيريهاى شديدى بوده است كه تا زمان مخابره خبر ادامه دارد.

گزارشهاى تأييد نشده حاكى از آن است كه حداقل 2 نفر از تظاهركنندگان تير خورده اند و دخترى ديگر نيز كه گفته مى شود 19 ساله است، در اين تظاهرات جان باخته است.

يادآور مى شود كه جان باختن "ندا آقاسلطان" (27 ساله) بر اثر شليك گلوله در روزهاى اخير احساسات بسيارى از مردم ايران و جهان را برانگيخته است.

يكى از سايتها خبر از آن داده است كه تظاهر كنندگان به طرف جنوب ميدان بهارستان در حركت بودند كه به شدت توسط نيروهاى بسيج سركوب شدند. پليس ايران ورودى مترو در اين ميدان را بسته است تا مانع پيوستن ديگران به اين تظاهرات شود و نيروهاى ضد شورش از گاز اشك آور عليه تظاهرات كنندگان استفاده مى كنند.

گفتنى است كه طبق ماده ى 27 قانون اساسى ايران تظاهرات تنها به شرط اخلال در مبانى اسلام ممنوع مى باشد. ليكن وزارت كشور ايران به كروبى و موسوى (معترضان انتخابات رياست جمهورى) مجوز برگزارى راه پيمايى نداده است.

از سوى ديگر محسن مخملباف كارگردان مشهور ايرانى كه در حال حاضر به عنوان سخنگوى جنبش اصلاحات در فرانسه فعاليت مى كند، در گفتگو با روزنامه ى اينديپندنت اعلام كرد كه: "ميرحسين موسوى در محل اقامت خويش 24 ساعته تحت مراقبت امنيتى قرار دارد" وى افزود موسوى در حال حاضر نمى تواند به راحتى با هواداران خويش تماس برقرار كند.

ناگفته نماند كه صدها نفر از فعالان سياسى و مطبوعاتى طرفدار موسوى هم اكنون در زندان به سر مى برند كه از سرنوشت بسيارى از آنها اطلاعى در دست نيست. در ميان اين افراد، اشخاص سرشناسى همچون سعيد حجاريان، ابطحى، زيدآبادى، و... وجود دارند.

با اين حال زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوى به خبرنگاران گفت: "من همچنان آزادانه به دانشگاه مى روم و تدريس مى كنم، ليكن مهندس موسوى از نظر ارتباط با ديگران مشكل دارد."

وزارت كشور ايران ضمن متهم كردن تظاهر كنندگان به "دريافت پول از سازمان جاسوسى امريكا" از ميرحسين موسوى خواسته است كه به "اخلال گرى ادامه ندهد".

العربیه

هیچ نظری موجود نیست: