۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

فیفا: فدراسیون فوتبال ایران گه زیادی نخور



Image and video hosting by TinyPic



تعدادی از بازیکنان تیم ملی در بازی با کره جنوبی در حمایت از اعتراضات مردم ، مچ بند سبز بستند .(کریمی ، مهدوی کیا ، نکونام ، کعبی ، ... )
این عمل که با استقبال گسترده ایرانیان در داخل و خارج از کشور روبرو شد ، فضای متشنجی در فوتبال کشور بوجود آورد و همه منتظر ماندند تا برخورد سیاسیون حاکم بر ورزش را فوتبالیستهای دگر اندیش ببینند .
بدنبال آن کریمی و مهدوی کیا از تیم ملی خداحافظی کردند .
فیفا بدلیل احتمال فشارهای سیاسی در استعفای بازیکنان ، از فدراسیون فوتبال ایران توضیح خواست ، توجه کنید ، فیفا درمورد مچ بند سبز بازیکنان جریمه ای درنظر نگرفته اما گویا جای دوست و دشمن عوض شده !
آقای کفاشیان ، دست نشانده علی آبادی در فدراسیون فوتبال ، به فیفا نامه نوشته و به صراحت بیان کرده که این عمل بازیکنان بدلایل سیاسی بوده و باید برای آنان محرومیت هایی ! درنظر گرفته شود .
با وجود دوستانی این چنینی دیگر نیزی به دشمن نیست !
اما جالب ست که فیفا در پاسخ به استعلام فدراسیون در مورد نحوه تنبیه این بازیکنان چنین گفته(منبع : سایت فارسی بی بی سی ، برنامه تلویزیونی ) :
در مورد بازیهایی که تحت نظارت فیفا انجام می گیرد ، فیفا مسئول تشخیص موارد خلاف است !
بعبارت دیگر :
فدراسیون جمهوری اسلامی !
در کار دیگران دخالت نکنید و بهتر است در محدوده اختیارات خود نظر دهید !
معمولا فدراسیون فوتبال هر کشوری با اعمال نفوذ می کوشد بازیکنان کشور خود را از هر جریمه و محرومیتی معاف کند اما سیاست مردم ستیزی حکومت ، در فدرسیون فوتبال هم اعمال می شود .
آقای کفاشیان ، آقای علی آبادی !
مطمئن هستم حالا که تیرتان به خطا رفته ، آرام نخواهید نشست که کینه توزتر از قوم شما ، خود شمایید . بهتر است شما هم تعدادی از اعضای حزب اله لبنان را در فدراسیون بگار گمارید و بازیکنانی از این دست را به بدست آنها بدهید که در عمل ثابت شده ، تیرخلاص آنها خطا نمی رود !

تقویم تبعید

هیچ نظری موجود نیست: