۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

رفسنجانی وارد صحنه میشود



Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic


اگرچه هاشمی رفسنجانی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور نداشت اما به خاطر اظهارات رئیس دولت نهم علیه او و خانواده اش پای وی هم به رقابت های انتخاباتی باز شد تا برخی با استفاده از موضع گیری علیه او تلاش کنند جای خود را در انتخابات مستحکم کنند.

به گزارش فرارو، صحبت های محمود احمدی نژاد علیه هاشمی رفسنجانی در مناظره با میرحسین موسوی باعث شد تا رئیس مجلس خبرگان رهبری نامه ای خطاب به مقام رهبری بنویسد و دغدغه های خود را درباره مسائل کشور بیان کند.

نامه هاشمی اما باعث نشد تا حامیان دولت دست از تخریب علیه وی بردارند و آنها همچون دوره پیشین انتخابات با تمام توان او را تخریب کردند و وی را صحنه گردان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.

دلخوری های هاشمی رفسنجانی از این مسائل باعث شد تا وی در برابر حملات پی در پی مخالفان خود و ناآرامی های اخیر در کشور سکوت اختیار کند.

در این راستا چندی پیش یک منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار «فرارو» ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت وی از حال روحی خوبی برخوردار است و نمی خواهد در مقابله با فشارهای روانی رئیس جمهور و هوادارن او وا کنش خاصی نشان دهد.

در این خصوص گفته می شد که هاشمی از پذیرفتن افرادی که قصد مذاکره با او درباره حوادث پس از انتخابات را داشته اند خودداری کرده است اما در نهایت وی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم را به حضور پذیرفت تا به سخنان آنها در خصوص وقایع پس از انتخابات گوش فرا دهد.

اینچنین بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی به دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت شتافتند تا ضمن چاره جویی از ایشان درخواست کنند نقش محوری تری را در حل مسائل فعلی کشور ایفا کند.

گفته می شود هاشمی از اقدامات کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیگیری حوادث روی داده پس از انتخابات استقبال کرده است و از آنها خواسته فعالیت خود را تا روشن شدن قضایا ادامه دهند.

در مقابل نیز اعضای این کمیسیون از هاشمی در خواست کردند به عنوان یکی از شخصیت های کلیدی نظام نقش محوری تری را در این خصوص ایفا کند که هاشمی قول داد مساعدت های لازم را انجام دهد.

علاء الدین بروجردی در خصوص نظرات ‌هاشمی رفسنجانی گفت: «آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی دغدغه روشن شدن قضایا را داشت و این اقدام كمیسیون را بسیار تحسین كرد و بر ادامه این راه و ادامه پیگیری‌ها تاكید داشت و علاقه‌مند بود كه نقش خود را به‌عنوان یكی از شخصیت‌های برجسته‌ نظام هم به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری و هم‌چنین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ایفا كند.»

علاء‌الدین بروجردی، رییس كمیسیون امنیت ملی به همراه سبحانی‌نیا، نایب رییس اول كمیسیون، كوثری، نایب رییس دوم كمیسیون، كرمی، رییس كمیته دفاعی، سروری، رییس كمیته امنیت، جلالی و الهیان، عضو هیات رییسه كمیسیون که از حامیان دولت در مجلس محسوب می‌شوند، در این دیدار و دیدار با موسوی و کروبی حضور داشتند.

نتایج این دیدارها قرار است به اطلاع احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری و بعدا لاریجانی برسد و سپس در جلسه غیرعلنی مجلس که احتمالا در یکی از روزهای هفته جاری خواهد بود قرائت شود.

اینکه هاشمی آنچنان که به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس وعده داده است، نقش فعالی در خصوص حوادث پس از انتخابات ایفا خواهد کرد یا کماکان به سکوت خود ادامه خواهد داد در آینده مشخص خواهد شد.

عصر ایران


۱ نظر:

maryam گفت...

ma hame omidemon be rafsanjanie be nazare man rafsanjani vase khodesh ye dolate
ama inam khob midoonim bod ya naboode rahbar bastegi be in dare age bekhad rahbaro azl kone MITONEEEEEEEEE
man montazere roziam ke rafsanjani be jorme adel nabodane khamenei ono azl kone