۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

نوه خمینی به طرفداری از مردم برخواست



Image and video hosting by TinyPic

مسکو، 5 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "حسن خمینی" نوه امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به اپوزیسیون پیوسته و پیشنهاد داد که فعالان لیبرال را در آرامگاه امام خمینی، پدربزرگ خود در جنوب تهران جمع کند که این چالشی بزرگ برای حکومت کشور است.

به گزارش «ریا نووستی» از روزنامه روسی ایزوستیا، آیت الله علی منتظری که طی 8 سال اخیر بخاطر انتقادات خود از مقامات کشور تحت بازداشت خانگی می باشد نیز به حمایت از مخالفین احمدی نژاد برخاسته است. منتظری خواستار تشکیل "دولتی راستگو شد که بتواند کشور را از بحران کنونی خارج کند". وی به آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد هشدار داد که "اگر رژیم های مقتدر تظاهرات عادلانه مردم را سرکوب کنند، سقوط خواهند کرد".

اوضاع در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری حاد شد. در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز 22 خرداد ماه برگزار شد، محمود احمدی نژاد با کسب 24.5 میلیون رای (62.63% آرا) به پیروزی رسید. میرحسین موسوی 13.2 میلیون رای آورد. این در حالیست که موسوی پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات پیروزی خود را اعلام کرده و پس از اعلام نتایج حکومت را به جعل نتایج متهم کرد. روز 23 خرداد مخالفین احمدی نژاد به خیابان ها آمدند که در همان روز برخوردهایی با پلیس رخ داد که در روزهای بعد نیز ادامه پیدا کرد. موسوی و رضایی از نتایج انتخابات به شورای نگهبان شکایت کردند که در نتیجه بررسی شکایات، این شورا اعلام کرد آماده بازشماری 10% آراست، اما این مقدار آرا تاثیری بر نتایج نهایی انتخابات نمی گذارد. وزارت کشور تظاهرات مخالفین را غیر قانونی نامیده و نیروهای پلیس و ضد شورش را در مرکز پایتخت مستقر کرده است.

تظاهرات اپوزیسیون از مرزهای ایران نیز فراتر رفته و در آمریکا و اروپا نیز نسبت به نتایج انتخابات اعتراض کردند.



http://iranbbb.org/45409.htm


هیچ نظری موجود نیست: