۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

آخوندها به دنبال اسکناسهای مردم ایران


Image and video hosting by TinyPic

بانک های بزرگ ایرانی فعالانه پول های خود را از کشور خارج می کنند. پول ها هم از بانکهایی که تحت کنتترل مقامات ایران هستند خارج می شوند، و هم از آنهایی که مرتبط با اطرافیان علی اکبر هاشمی رفسنجانی، حامی "میرحسین موسوی" هستند، کاندیدای اپوزیسیونی که هنوز نمی تواند به شکست خود در انتخابات اعتراف کند. آشتی بین طرفداران و مخالفین "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور کنونی ایران که در انتخابات نیز پیروز شد، غیرممکن بنظر می رسد. هر دو طرف آماده درگیری قاطعانه ای می شوند که در نتیجه آن یکی از آنها مجبور به خروج از ایران خواهد شد.

خبر آغاز خروج گسترده پول از ایران را روزنامه ایتالیایی La Stampa به نقل از اداره اطلاعاتی ایتالیا منتشر کرد که به این روزنامه خبر داده بود بانک های صادرات، ملی، سپه و ملت در 48 ساعت اخیر شروع به انتقال پول از ایران به ترکیه، مالزی، پاکستان، اندونزی و امارات متحده عربی کرده اند. پول ها با حواله های کمتر از 10 میلیون دلار خارج می شوند. طبق اطلاعات نیروهای امنیتی ایتالیا پول از حساب بنیادهای مختلف غیر دولتی که تحت کنترل روحانیون ایران هستند، به خارج از کشور منتقل می شوند.

فعالیت بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد شهید و سایر سازمان های مشابه تحت کنترل شدید ادارات اطلاعاتی غرب است که نه بی دلیل، معتقدند از طریق همین بنیادها تهران به حمایت مالی از گروه های تروریستی در خارج از کشور، از جمله حزب الله و حماس می پردازد.

"الکساندر سوتنیچنکو" کارشناس امور اقتصادی مرکز مطالعه خاور نزدیک در سنت پتربورگ به РБК daily گفت: "بانک های دولتی ایران که در مقاله La Stampa ذکر شده اند، تحت نظر هستند و مجبورند پول را در حواله های کوچک منتقل کنند". در عین حال وی معتقد است که برای صحبت درباره اینکه تنها روحانیون نگران پول از ایران را خارج می کنند، زود است و حواله به خارج از کشور از طریق بانک های خصوصی که در فهرست سیاه نیروهای امنیتی غربی نبوده و می توانند به آرامی پول جابجا کنند نیز انجام می شود.

این کارشناس تصریح کرد: "طرفداران و مخالفین محمود احمدی نژاد آماده زد و خورد قاطعانه ای می شوند که در نتیجه آن به احتمال زیاد حزب بازنده مجبور به فرار از ایران خواهد شد". وی معتقد است که مسئله حتی نتیجه انتخابات نیست و بحث بسیار مهمتری مطرح است. آیت الله علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران علناً از احمدی نژاد حمایت کرد، اما با اینحال میرحسین موسوی کاندیدای مغلوب تا کنون از برسمیت شناختن نتایج انتخابات امتناع می کند.

سوتنیچنکو افزود: "تعرض به اعتبار رهبر، بمعنای انکار همه نظام سیاسی ایران است".

پشت سر موسوی بازرگانان بزرگ ایران تحت رهبری رفسنجانی رئیس جمهور سابق کشور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان هستند. نباید فراموش کنیم که مجلس خبرگان تنها ارگانی است که بطور نظری می تواند رهبر را عوض کند. اگر چنین چیزی رخ دهد، آشتی بین طرفداران احمدی نژاد-خامنه ای و موسوی-رفسنجانی غیر ممکن خواهد بود. با در نظر داشتن خارج سازی فعالانه پول از ایران، می توان گفت که هر دو حزب پل های پشت سر را خراب کرده و آماده ریسک هستند.

"کریل زوبکوف"، РБК daily، خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 3 تیرماه

هیچ نظری موجود نیست: