۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

تظاهرات تهران شنبه پارک لاله


Image and video hosting by TinyPic

فعالین حقوق بشر ومکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از تهران ، اعتراضات پراکنده ای در نقاط مرکزی شهر تهران از ساعاتی پیش آغاز شده است.
از ساعت 17:00 بعد از ظهر جمعیتی در حدود 3000 نفر در میدان انقلاب به صورت دسته های مختلف به هم پیوستند که با یورش گارد ویژه مواجه شدند و با باتوم جوانان دختر و پسر را مورد ظرب وشتم قرار دادند . جمعیت معترض، با یورش گارد ویژه اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند . در این یورش 3 تن از جوانان دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
جوانان معترض مجداد ساعت حوالی 19:00 در بلوار گشاورز –توحید تجمع کردند . جمعیت آنها در حدود 1500 نفر تخمین زده می شد. آنها قصد داشتند که وارد پارک لاله شون، که با یورش وحشیانه گارد ویژه مواجه شدند و جوانان را آماج باتومهای خود قرار دادند در این یورش بنابه گفتۀ شاهدان عینی بین 3 الی 6 نفر زخمی شدند.جوانان در یک نقطه تجمع می کنند و به حرکت اعتراضی خود ادامه می دهند و در صورتی که با یورش گارد مواجه می شوند پس از درگیری متفرق می شوند و در نقطه ای دیگر حرکت اعتراضی خود را شروع می کنند.
نیروهای گارد ویژه ، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصی ها تمامی خیابانها و کوچه های منتهی به پارک لاله در میدان انقلاب،بلوار گشاورز،خیابان مطهری،و فاطمی را به محاصرۀ خود در آورده اند. آنها با ماشینهای و موتور های خود در حالی که باتوم بدست هستند هر از چند گاهی به مردم یورش می برند و آنها را آماج باتومهای خود قرار میدهند و با این شیوه قصد پراکنده کردن مردم را دارند. تا این لحظه اعتراضات جوانان ادامه دارد.

پیک ایران


هیچ نظری موجود نیست: