۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

گزارشهای دریافتی از تهران دوشنبه 8 تیر



Image and video hosting by TinyPic


هلی کوپتر های نظامی در آسمان تهران باز به پرواز درآمده اندبه خصوص سمت ولیعصر این هلی کوپتر ها مدام در حال پروازند.

تظاهرات امروز، وضعیت میدان ولی عصر الان از ولی عصر میام از ونک تا میدان ولی عصر هر 20 قدم 6 مامور لباس شخصی با موتور و باتوم همراه نیروی انتظامی ایستادند. نیروهای ضد شورش موتورسوار با چراع روشن در خیابان مانور وحشت می دهند. جمعیت زیادی آمدند و در یک سمت خیابان راه می روند و کاملا واضح است که برای خرید نیامدند. در کوچه های فرعی میدان ولی عصر نیروهای انتظامی را آماده باش نگهداشتند. لباس شخصی ها بصورت دو ترکه بر موتور کنار پیاده روها ایستادند و بی سیم بدست در حال گزارش هستند. تلفن های منطقه ولی عصر قطع است. خبر رسیده میدان ولی عصر درگیری ایجاد شده و در چهارراه ولی عصر نیز نیروی زیادی مستقر شدند. ساعت 6 - 7

شنیده میشود که شمال تهران کاملا وضعیت نظامی و پاده‌گانی دارد. برق هم مدت زیادی قطع بوده است. موبایل‌ها در منطقه تجریش و ولی عصر آنتن نمی‌دهد.

خبرهای رسیده حاکی است نیروهای نظامی ولباس شخصی به تعدادبسیارزیادی درنقاط مختلف خیابان ولیعصر مستقرشده اندتامانع ازشکل گیری زنجیرانسانی شوند.
حامیان موسوی کروبی اعلام کرده بودند که امروز از تجریش تا راه آهن زنجیره ای انسانی تشکیل خواهند داد.

گزارش دريافتی:
مردم صف حكومت نظامي را در هم شكستند
خيابان وليعصر زير گامهاي استوار مردم مي لرزد
دهها نفر از مردم از تجريش تا راه آهن واز ميدان فردوسي تا انقلاب را به اشغال در آورده اند
بنابر دعوت از مردم براي شركت در يك حركت عمومي از ميدان تجريش تا ميدان راه آهن امروز از ساعت 5 عصر شروع شد و مردم دسته دسته خودرا به خيابانهاي وليعصر رسانده اند و در حال راهپيمايي بدون كلام و درحال حركت مي باشند ازدهام جمعيت به قدري زياد است كه مردم به خيابانهاي مركزي شهر كشيده شده اند
حكومت نظامي در تهران
تمام خيابانهاي اصلي شهر در اشغال نيروهاي انتظامي مي باشد از ميدان آزادي تا توحيد از انقلاب تا بلوار كشاورز از خيابانهاي وليعصر تا تمام كوچه ها و پاركها نيروهاي انتظامي مستقر هستند نيروها از بسيج گرفته تا گارد ضد شورش كاميون كاميون مستقر و سر خيابانها ايستاده اند در ميدان انقلاب تمام خودروها بازرسي مي شوند
در خيابانهاي تهران به قدري نيرو مستقر شده است كه بيش از روز شنبه مي باشد بيش از هزاران موتور سيكلت كه بتازگي وارد تهران شده اند در خيابانها مستقر شده اند ولي با همه اين تدابير مردم با حضور خود يك تو دهني ديگر به سركوبگران زده اند.
ساعت خبر 7 عصر


۶ تا ۷ بعد از ظهر - از تهران خبر می رسد که زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر به راه افتاده اند. در ميدان تجريش عده زيادی در پياده رو دست های يکديگر را گرفته و در حال حرکت هستند. در پارک ملت، پيچ شميران، ميدان ونک و ميدان ولی عصر نيز عده زيادی به چشم می خورند. تعداد افراد لباس شخصی با موتور و باتوم همراه نيروی انتظامی کاملا مشهود است.

نيروهای ضد شورش موتورسوار با چراع روشن در خيابان مانور وحشت می دهند.
جمعيت زيادی آمده اند و در يک سمت خيابان راه می روند . در کوچه های فرعی ميدان ولی عصر نيروهای انتظامی را آماده باش نگه داشته اند. لباس شخصی ها به صورت دو ترکه بر موتورسيکلت های کنار پياده روها ايستاده اند و بی سيم به دست در حال گزارش هستند.
تلفن های منطقه ولی عصر از ديشب قطع است. خبر رسيده ميدان ولی عصر درگيری ايجاد شده و در چهارراه ولی عصر نيز نيروی زيادی مستقر شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران :بنابه گزراشات رسیده از میادین مختلف شهر تهران جوانان به صورت گروههای بیش از 1000 نفر با شعار مرگ بر دیکتاتور اعتراضات خود را آغاز کردند.
از ساعت 18:00 جمعیتی بیش از 1000 نفر در میدان انقلاب تجمع کردند و تعدادی بصورت پراکنده در خیابانهای اطراف انقلاب و جمعیتی با همین ابعاد در میدان ولی عصر تجمع کرده اند.جوانان در حالیکه دستها را به علامت پیروزی در بالای سر خود گرفته اند شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند. بر تعداد جمعیت معترض لحظه به لحظه افزوده می شود.
جوانان معترض حرکت خود را حوالی ساعت 19:00 از میدان ولی عصر به سمت ونک و شریعتی آغاز کردند. همچنین گفته می شود در میدان های تجریش و یوسف آباد جوانان معترض تجمع کرده اند .
نیروی گارد ویژه در میدان انقلاب با باتوم به سوی مردم یورش برد ند و ضمن ضرب وشتم آنها تعدادی از جوانان معترض را دستگیر وبا خود بردند.
نیروهای گارد ویژه ، بسیج و لباس شخصیها به فاصلۀ کمی از هم ایستاده اند. این نیروهای از خیایان آزادی تا میدان ولی عصر و خیابانهای اطراف با در دست داشتن باتوم آرایش گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست: