۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

مخملباف با العربیه آیت الله خامنه ای را دشمن ملت توصیف کرد



Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic

دبی- (العربیه)،محمد عبید

محسن مخملباف، کارگردان مشهور ایرانی طی مصاحبه ای با خانم جیزیل خوری، مجری برنامه ی "بالعربی" (به زبان عربی)، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و پرزیدنت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور را دشمنان ملت ایران توصیف کرد ونه آمریکا.

مخملباف که در حال حاضر در تبعیدگاه خود در پاریس به سر می برد در این برنامه ی تلویزیونی که شامگاه پنجشنبه 2-7-2009، از کانال العربیه پخش شد اعلام داشت که احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست زیرا اکثریت ملت به میر حسین موسوی رای دادند اما احمدی نژاد در پی کودتا علیه ملت ایران به قدرت رسید .

مخلباف در این مصاحبه طولانی تصریح کرد ملت ایران 30 سال پیش برای دستیابی به عدالت وآزادی دست به انقلاب زد اما این خواسته برآورده نشد و 12 سال پیش تلاش کرد تحولی ایجاد کند که این امر نیز عملی نشد (انتخاب خاتمی) زیرا خامنه ای اجازه ی چنین خواسته ای را نمی دهد وهنگامیکه 4 سال پیش اصلاح طلبان از انتخابات دور شدند احمدی نژاد با کمترین آرا رئیس جمهور شد .

وی در ادامه گفت وقتی که ایرانیان برای سومین بار سعی کردند با شرکت در انتخابات اخیر وضعیت را تغییر دهند نظام حاکم بر ضد آنان دست به کودتا زد .

مخملباف افزود : ملت ایران خواهان دمکراسی است ونه بمب هسته ای، جویای صلح است ونه درگیری، اما هربار که ملت تصمیم گرفت شرایط را دگرگون کند، نظام دشمن خارجی را بهانه کرد، در حالیکه دشمن خامنه ای واحمدی نژاد است.

این کارگردان مشهور ایرانی، احمدی نژاد را متهم کرد که ثروت های ایران را از طریق دخالت در کشمکش های بین المللی بر باد داده است وبا عقب نشینی از حقوق ایران در دریای خزر به نفع روسیه سعی می کند حمایت این کشور از تولید بمب هسته ای را به دست آورد .

مخملباف در مصاحبه ی خود با العربیه از سازمان ملل متحد خواست در بحران کنونی ایران دخالت کند وبا ارسال هیاتی بر بازشماری آرا نظارت نماید تا مشخص شود که ملت ایران به کدام نامزد انتخاباتی رای داده است تا به آنچه که ملت ایران طالب آن است واقف گردد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ی علل حمایت از موسوی گفت ملت ایران نسبت به انقلاب دچار سرخوردگی شده است بر همین اساس در صدد دگرگون کردن اوضاع از داخل ونه از خارج بر آمد، لذا به حمایت از میر حسین موسوی برخاست، زیرا از میان گزینه هایی که رژیم اجازه ی نامزد شدن را به آنان داد وی را صادق ترین فرد یافت .

وی خاطر نشان کرد : نظام حاکم در ایران اجازه ی به قدرت رسیدن بهترین ها را نمی دهد وملت ایران گزینه های متعددی را فرا روی خود ندارد، ملت مجبور است از میان لیستی که در مقابلش گذاشته شده فردی را برگزیند واین بار ایرانی ها میر حسین موسوی را انتخاب کردند.

هیچ نظری موجود نیست: