۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

مسجد قبا تهران



Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


ماشین آب پاش آتش نشانی وارد کوچه شد و ما کم کم از کوچه اومدیم بیرون و سر کوچه مسجد توسط گارد پلیس بسته شده بود و مردم زیادی سر کوچه ایستاده بودند. بعد از مدتی میر حسین آمد و مردم یا حسین میر حسین میگفتند.

من الان از اونجا میومدم با ماشین بودم ، تو پیاده روها جمعیت زیادی دیده میشد ،خیابون قبا رو بسته بودن ، تمام خیابونی اطراف میرداماد بسته بود از تراکم جمعیت ، مردم تو پیاده روها بیشتره نظاره اگر بودن .

هلی کوپتر های نظامی باز بر فراز آسمان تهران به پرواز درآمده اند.

گزارش لحظه به لحظه از مسجد قبا. ساعت 5 سر میرداماد بودم که خبر دادند کامبیز نوروزی رو دم در مسجد گرفتند. با دوستان به سمت شریعتی رفتیم . جمعیت زیادی اومده بودند و پلیس ها و بیسیم به دستها زیاد بودند. داخل مسجد خیلی جا کم بود و با بدبختی جا شدیم و نیم ساعتی نشستیم. از مسجد اومدم بیرون که فائزه هاشمی و همسر هاشمی رو دیدم و مردم دور فائزه حلقه زده بودند و داشت حرف میزدو پلیس ها زیاد تر شدند.

نبروهای رده پایین انتظامی در مواجهه با مردم از مجوز برنامه امروز ابراز بی اطلاعی می کنند.

خبرگزارى آسوشيتدپرس در گزارشی نوشت در تظاهرات ایرانیان اکنون شعارها كمتر حول درخواست برگزاری مجدد انتخابات است، اين شعارها بيانگر يک خشم عمومى نسبت به نظام حاكم و به‌ طور باور نكردنى عليه خامنه ای است. یک کارشناس امور ایران گفت ديگر دعوا بر سر موسوى نيست، مردم نارضايتى خود را نسبت به كل نظام ابراز مى كنند.

تمام خیابان ها و کوچه های منتهی به مسجد قبا مملو از جمعیت است.

درمیدان محسنی و خیابان شریعتی موتورسواران بسیجی و لباس شخصی بسیار زیاد هستند.

نیروی انتظامی و لباس شخصی ها با بیان اینکه برنامه مجوز ندارد سعی در بازگرداندن مردمی را داشتند که قصد آنها رفتن به مسجد قبا بود.

خبر‌های رسیده از حضور خاتمی،کروبی و موسوی در مسجد قبا است و گویا خاتمی سخنرانی‌ داشته است. (هنوز تائيد نشده)

به نیروهای انتظامی گفته نشده که برنامه امروزمجوز دارد گزارشهای رسیده حاکیست این نیروها مدام به مردم می گویند مجوزی داده نشده است.

خانه ما نزدیک حسینه ارشاد و مسجت قبا است. مردم بسیار زیادی حضور دارند. نیروهای انتظامی مردم رو متفرق می کنند. تا زمانی که من اونجا بودم،خبری از بسیجی و لباس شخصی نبود.اما جمعیت بسیار زیاد بود و نیروهای امنیتی هم درحال زیاد شدن بود.

خبرهای رسیده از مسجد قبا حاکی است این مسجد لبریز از جمعیت است و دهها هزار نفر در مقابل و خیابان های اطراف این مسجد حضور دارند.

نیروهای نظامی و لباس شخصی ها نیز از ساعت ها پیش از مراسم در اطراف این مسجد و خیابان های اطراف مستقر شده اند.

حضور گسترده مردم و حضور پررنگ نیروی انتظامی در منطقه مسجد قبا

کلیه خطوط موبایل و تلفن به منطقه مسجد قبا قطع شده است.

700000 نفر در دور و اطراف مسجد هستند!

مسجد و کوچه ها پر شده اند و تا خیابان جمعیت حضور دارند.نیروهای امنیتی با سازو برگ و آمبولانس در خیابان حضور دارند.

از سمت شمیران مردم زیادی در حال حرکت به سمت مسجد هستند.

جمعيت زيادي درحدود 700هزار نفر در مسجد قبا و اطراف آن هستند. نيروهاي امنيتي زيادي درمحل هستند و درحال متفرق كردن مردم هستند.ميرحسين موسوی هنوز نيامده.

با توجه به اطلاع رسانی تعداد مردم خوب بود امروز مجوز داشت ولی قبل از پایان مراسم درگیری شروع شد اشوبگر اصلی نیروهای نظامی و انتظامی و لباس شخصی هستند.
درگیریها در خیابان ها و کوچه های اطراف مسجد قبا شدت گرفته است و نیروهای نظامی با ضرب و شتم شدید مردم سعی در متفرق کردن آنها دارند

جمعیت بسیار زیادی همراه مهدی کروبی از مسجد خارج شدند و به سمت ابتدای خیابان قبا در شریعتی راه افتادند. با اینکه جمعیت بسیار آرام بود اما پس از عبور کروبی از حلقه نیروهای ضد شورش، پلیس ناگهان به سمت مردم یورش برده و به ضرب و شتم آنها پرداخت.

مهدی کروبی، مصطفی ملکیان، فائزه هاشمی و عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی در تجمع امروز در میان مردم حضور داشتند.

رضا عطاران هنرمند طنزپرداز امروز در مقابل مسجد قبا در تهران دستگیر شد. بنا بر گزارش های شاهدان عینی وی که لباس سبز به تن داشت و همسرش او را در این تجمع همراهی می کرد توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شده است. نیروهای لباس شخصی که از دو طرف دست وی را گرفته بودند وی را با خشونت به سمت اتومبیلی که تعین شده بود می کشیدند.

برای تجمع خیابانی مردم مجوزی صادر نشده و تنها مراسم مسجد قبا مجوز داشته است.

پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست: