۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

حکومت ترور و وحشت در ایران


Image and video hosting by TinyPic

روزنامه فرانسوی لوموند در سرمقاله خود تحت عنوان "حكومت وحشت در ايران" نوشت، مردان مسلح با لباس شخصى بدون هيچ حكمى اقدام به دستگيری معترضان مى كنند، در خانه ها در خیابان در هر ساعتى از شبانه روز. خیلی ها زندانی یا ناپدید شده اند. ضرب و شتم و شكنجه در زندانها امری رايج است. طرفداران احمدى نژاد به ‌طور علنى معترضان را تهديد به اعدام كرده اند. مردم ايران در معرض خشونت شبه نظاميان بسيجى قرار دارند. در ایران حکومت وحشت برقرار شده است.

این روزنامه نوشت احمدى نژاد كه با حمايت خامنه اى، سگهاى خود را عليه معترضان رها كرده مدعى است كه در دور اول انتخابات با 63 درصد آرا پیروز شده است. ولى اگر چنين ميزانى از حمايت مردمى درست است، پس چه نيازی دارد که اینگونه مردم را سرکوب کند. از هنگامی كه ميليونها ايرانى جرات كردند به خيابانها بيايند تا تقلب گسترده انتخاباتى را افشا کنند، بيش از 2 هزار نفر تاكنون دستگير شده اند. همكاران موسوى، وزراى سابق، خبرنگاران، دانشگاهيان، دانشجویان، فعالان حقوق بشر در هر سن و سال، همه را به بند کشیده اند.

لوموند نوشت حکومتی كه مشروعيت آن بيش از پيش زیر سئوال رفته است، زندانى مى كند، شكنجه مى كند و مى كشد. گويى كه باندازه كافى خود را قوى و داراى اعتماد به نفس نمى يابد كه حتى فضايى براى ابراز نظر معترضان قانونى كه فقط به دنبال باقى ماندن كادر جمهورى اسلامى هستند، باقى بگذارد. این حکومت با دستگير كردن کارمندان ایرانی سفارت انگلستان به اروپا حمله مى كند. با بازداشت يک كارمند محلى به سازمان ملل متحد حمله می کند. این اقدامات را برای ایجاد رعب و وحشت انجام می دهد. بايستى بيم وضعيتى بدتر از اين را داشت. اميدواريم كه اين اقدامات سرکوبگرانه با محكوميت هاى بين المللى روبرو گردد و حداقلى از همبستگى با مردم ايران شنيده شود.

هیچ نظری موجود نیست: