۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

نامه نوجوان محکوم به اعدام خطاب به افکار عمومی


Image and video hosting by TinyPic

فعالان حقوق بشر در ايران : ابراهیم گودرزوند چگینی زندانی است که در نوجوانی (16 سالگی) مرتکب به قتل و سپس محکوم به اعدام شده است، وی در هفتمین سال زندان خود طی نامه ذیل از مدافعان حقوق بشر و وجدانهای بیدار برای نجات خود استمداد طلبیده است.

بسمه تعالی
با سلام و خسته نباشید خدمت شما فعالان حقوق بشر
اینجانب ابراهیم گودرزوند چگینی فرزند منصور ساکن گیلان شهر لوشان در سال 82 با ولی الله پیرمردوند در سن 16 سالگی در شهر لوشان جلوی مغازه دایی ام که در آنجا کار می کردم درگیر شدم.
نامبرده قدبلند و قوی بود بی جهت مرا کتک زد و درگیری باعث فوت ایشان شد. من عصبانی بودم به حدی که اصلاً نمی دانستم چه اتفاقی افتاد وقتی فهمیدم که زندانی هستم.
من جوانی بودم که به خانواده ام کمک می کردم ولی الان حدود 7 سال است در زندان شهر رودبار زندانی هستم. من وکیل تسخیری داشتم که برایم کاری نکرد هر بار در دادگاه محکوم به اعدام شدم. پدر و مادرم از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستند و نتوانستند برای من وکیل بگیرند و کسی را ندارم کمکم کند. من بلاتکلیف هستم. فعالان حقوق بشر از شما خواهش مند هستم تنها امیدم که شما هستید کمکم کنید. من جنایت نکردم دعوای من با ولی الله سر هیچ چیزی نبود. بی جهت بود. پیغام من این است کسی که در درگیری فوت می شود بی تقصیر نیست و همیشه قاتل که این نام وحشت ناک روی آن است مقصر نیست.

خواهشمند هستم مرا نجات دهید.
با تشکر





Image and video hosting by TinyPic

هیچ نظری موجود نیست: