۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

واکنش آمریکا کانادا انگستان



Image and video hosting by TinyPic

رادیو فرانسه:کاخ سفید واشنگتن تحول اوضاع در ایران و به ویژه اتهامات وارده از سوی نامزدهای ناکام در مورد امکان انجام تخلف در شمارش آرا را بررسی می کند. سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا امروزشنبه ، ضمن تاکید بر شگفتی از نحوۀ برگزاری مناظره ها و شور و هیجانی که به خصوص درمیان جوانان ایرانی به وجود آمده بود، اعلام داشت که واشنگتن با دقت "کلیۀ جوانب از جمله تخلفات" را دنبال می کند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجۀ آمریکا نیزابراز امیدواری کرده بود که "نتیجۀ انتخابات با ارادۀ واقعی و خواست ملت ایران مطابقت داشته باشد." خانم کلینتون هم اکنون ازکانادا دیدن می کند. حال آنکه همتای کانادائی او، لارنس کانون ،اطلاعات به دست آمده در مود تخلفات در انتخابات ایران را بسیار " نگران کننده" خواند.

وزیرامورخارجۀ کانادا ازاخباری که پیرامون "تهدید های مقامات ایران و مسئولان امنیتی علیۀ نامزدهای اپوزسیون" رسیده است، ابراز نگرانی کرد.

انگلستان نیزانتخابات ایران را دنبال می کند ولی "اختیار" آرا در دست مقامات جمهوری اسلامی است. دیوید میلیباند، وزیرامورخارجۀ انگلستان امروزنیزاعلام کرد که درجریان "نگرانی های دو نامزد (ناکام) درمورد نتیجۀ انتخابات" قرار گرفته است. وی تاکید ورزید که "تحول اوضاع در ایران" پی گیری می شود.


هیچ نظری موجود نیست: